Nextdeal newsroom, 12/11/2014 - 12:58 facebook twitter linkedin Επικουρικό Κεφάλαιο: Τι ισχύει για την κάλυψη των ασφαλιστικών συμβολαίων Nextdeal newsroom, 12/11/2014 facebook twitter linkedin Διευκρινίσεις για την κάλυψη των ασφαλιστικών συμβολαίων παρέχει το Επικουρικό Κεφάλαιο με επιστολή του προς τις εταιρίες – εγγεγραμμένα μέλη του Ε.Κ., τονίζοντας ότι μεταξύ των στοιχείων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα παρουσιάζεται η ημερομηνία και η ώρα ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών, ώστε να μην υπάρχει οποιαδήποτε παρεξήγηση μεταξύ των εμπλεκομένων μερών (Κέντρο Πληροφοριών, Αστυνομία, Ασφαλιστική Επιχείρηση), ως προς την παρεχόμενη πληροφορία. Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή του Επικουρικού Κεφαλαίου Ως γνωστό, σύμφωνα με το άρθρο 27β του π.δ. 237/1986, όπως ισχύει, «Σκοπός του κέντρου πληροφοριών είναι να παρέχει πληροφόρηση σε οποιοδήποτε εμπλεκόμενο μέρος σε τροχαίο ατύχημα: α) που προκλήθηκε από όχημα με ελληνικές πινακίδες ή β) εφόσον το τροχαίο ατύχημα συνέβη σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και ΕΟΧ ή συνέβη σε τρίτη χώρα, της οποίας το εθνικό γραφείο ασφαλίσεως έχει προσχωρήσει στο σύστημα πράσινης κάρτας από την κυκλοφορία οχημάτων ασφαλισμένων και συνήθως σταθμευόντων σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και ΕΟΧ. Επίσης, το κέντρο πληροφοριών, μπορεί να δίνει πληροφορίες για οχήματα, που έχουν τόπο συνήθους στάθμευσης την Ελλάδα και έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα, προκειμένου οι έχοντες έννομο συμφέρον τρίτοι ζημιωθέντες να διευκολύνονται για την απαίτηση της αποζημίωσής τους». Το Κέντρο Πληροφοριών, σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 27β του π.δ. 237/1986, όπως ισχύει, λειτουργεί ως «κεντρική μονάδα αποθήκευσης», η οποία θα διαθέτει εγκαίρως στα θύματα τροχαίων ατυχημάτων, στους ασφαλιστές ή στους νομίμους εκπροσώπους τους τα βασικά στοιχεία που απαιτούνται για τη διευθέτηση των αξιώσεων. Επίσης, με την παρ. 9 του ιδίου άρθρου: «Το Κέντρο Πληροφοριών υποχρεούται να θέτει τις πληροφορίες που τηρεί στο αρχείο του στη διάθεση της Γ.Γ.Π.Σ.».Άρα, το Κέντρο Πληροφοριών οφείλει να παρέχει πληροφόρηση σε τρίτους που έχουν έννομο συμφέρον, στην Γ.Γ.Π.Σ. και στην Αστυνομία που κάνει ελέγχους στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της. Με βάση τα ανωτέρω, σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 2 του π.δ. 237/19856, όπως αντικαταστάθηκε με το Ν. 4261/2014, «η ασφαλιστική κάλυψη αρχίζει με την καταβολή ολόκληρου του ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης». Συνεπώς, αφού η ασφάλιση δεν μπορεί να αρχίζει πριν την καταβολή του ασφαλίστρου, η ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης δεν μπορεί να είναι προγενέστερη της ημερομηνίας καταβολής του ασφαλίστρου, παρά μόνο με την ημερομηνία καταβολής του ασφαλίστρου ή μεταγενέστερη της ημερομηνίας καταβολής. Αποδεικτικό στοιχείο της ασφαλιστικής κάλυψης, για την περίπτωση που δεν έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο ο ασφαλισμένος ή ο λήπτης της ασφάλισης, αποτελεί η απόδειξη καταβολής ολοκλήρου του ασφαλίστρου από τον ασφαλιστή ή η απόδειξη κατάθεσης στην τράπεζα σε λογαριασμό της ασφαλιστικής επιχείρησης. Με βάση τα παραπάνω, μεταξύ των στοιχείων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα παρουσιάζεται η ημερομηνία και η ώρα ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών, ώστε να μην υπάρχει οποιαδήποτε παρεξήγηση μεταξύ των εμπλεκομένων μερών (Κέντρο Πληροφοριών, Αστυνομία, Ασφαλιστική Επιχείρηση), ως προς την παρεχόμενη πληροφορία. Σε ό,τι αφορά την ακύρωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, ως ημερομηνία ακίρωσης θα παρουσιάζεται η ημερομηνία και ώρα ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών. Σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 11α του π.δ. 237/ 1986, όπως ισχύει, στην περίπτωση που η ασφαλιστική επιχείρηση καταγγείλει την ασφαλιστική σύμβαση για παράβαση ουσιώδους όρου αυτής από τον λήπτη της ασφάλισης ή τον ασφαλισμένο, «η ενημέρωση του Κέντρου Πληροφοριών δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα από την 30η ημέρα από την αποστολή της σχετικής επιστολής», που αναφέρει η παρ. 3 του άρθρου 11α του π.λδ. 237/1986, όπως ισχύει. Όταν όμως την ακύρωση την κάνει ο λήπτης της ασφάλισης ή/και ο ασφαλισμένος τότε τα αποτελέσματα της καταγγελίας ως προς τα συμβαλλόμενα μέρη επέρχονται άμεσα από την περιέλευση αυτής στην ασφαλιστική επιχείρηση (παρ. 2, άρθρο 11α π.δ. 237/ 1986, όπως ισχύει), η οποία ενημερώνει το Κέντρο Πληροφοριών άμεσα. Το αυτό ισχύει και όταν, σύμφωνα με την παρ. 3, του άρθρου 8 του ν. 2496/1997, ο λήπτης της ασφάλισης υπαναχωρήσει από τη σύμβαση εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών από την παράδοση του ασφαλιστηρίου. Από τα παραπάνω συνάγεται ότι ενημερώσεις του Κέντρου Πληροφοριών με ημερομηνίες ακύρωσης μεταγενέστερες ή προγενέστερες της ενημέρωσης αυτού, δεν θα λαμβάνονται υπόψη κατά την ενημέρωση της Αστυνομίας ή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων παρά μόνο η ημερομηνία ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 21/11/2024 Eurolife FFH: Σε ποιες εκπτώσεις να πεις όχι | Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να θυσιάζεις – ακόμα και την Black Friday!
Τα αποτελέσματα παραγωγής της ασφαλιστικής διαμεσολάβησής στο Next Deal που κυκλοφορεί! Τα αποτελέσματα παραγωγής της ασφαλιστικής διαμεσολάβησής στο Next Deal που κυκλοφορεί! Με μία μεγάλη έρευνα σε 12 εταιρείες στον κλάδο της... Nextdeal newsroom, 21/11/2024 - 09:15 21/11/2024
"Ιστορική αναδρομή ασφάλισης: Που ιδρύθηκε, πότε και από που?", τι γράφει ο Μελάς Γιαννιώτης της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ! Γλυκύτερη και από το μέλι Κοζάνης, που γεύτηκα πρώτη φορά σε κάποια γιορτή μου φιλικά, από αγαπητό Μελά Γιαννιώτη (www.mgianniotis.gr),... Nextdeal newsroom, 20/11/2024 - 15:54 20/11/2024