Γιώργος Μούζος, 29/10/2024 - 09:07 facebook twitter linkedin Η τηλεματική, η ασφάλιση αυτοκινήτου και το δίκαιο ασφάλιστρο Γιώργος Μούζος, 29/10/2024 facebook twitter linkedin Είναι γεγονός πως οι αλγόριθμοι καθορίζουν πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας, από τα κοινωνικά δίκτυα, μέχρι τον υπολογισμό των ασφαλίστρων. Ωστόσο, παρά τη δύναμή τους, μπορούν να ενισχύσουν υπάρχουσες προκαταλήψεις, ειδικά στον τομέα της ασφάλισης αυτοκινήτων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες που προτιμούν ακόμα παραδοσιακό μοντέλα εκτίμησης κινδύνου συχνά βασίζονται σε δημογραφικά στοιχεία για την εκτίμηση του κινδύνου. Μεταβλητές που μπορεί να αδικούν μια μερίδα πελατών και να οδηγούν σε διακρίσεις σε ότι αφορά την τελική τιμολόγηση. Τηλεματική: Μια καινοτόμος λύση Η τηλεματική, μια τεχνολογία που συλλέγει δεδομένα οδήγησης σε πραγματικό χρόνο, προσφέρει μια απάντηση σε αυτό το πρόβλημα. Εστιάζοντας στη συμπεριφορά του κάθε οδηγού, επιτρέπει έναν πιο ακριβή και δίκαιο υπολογισμό του κινδύνου. Αντί για γενικευμένες κατηγορίες, οι ασφαλιστές μπορούν να προσαρμόζουν τα ασφάλιστρα βάσει του πόσο ασφαλής είναι η οδήγηση ενός ατόμου, μειώνοντας την εξάρτηση από προκατειλημμένα κριτήρια. Αυτή η αλλαγή όχι μόνο βοηθά στην αντιμετώπιση της προκατάληψης, αλλά και ευθυγραμμίζεται με τις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών για προσωποποίηση και διαφάνεια στην ασφάλιση. Η εξέλιξη της τηλεματικής Οι ειδικοί στον τομέα της επιστήμης των δεδομένων τηλεματικής, αναλύουν την εξέλιξη της τεχνολογίας σε τρία στάδια. Τηλεματική 1.0: Σε αυτό το στάδιο, οι οδηγοί λάμβαναν πιθανές εκπτώσεις βάσει της συμπεριφοράς τους, μέσω προγραμμάτων επιβράβευσης. Ο οδηγός υπογράφει το ασφαλιστήριο και του δίνεται κίνητρο να επιτρέψει την παρακολούθηση της οδήγησής του, λαμβάνοντας μια έκπτωση. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, με την πάροδο του χρόνου, ανάλογα με τις συνήθειες οδήγησης του χρήστη, η ανανέωση του ασφαλιστηρίου μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη έκπτωση ή αν έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί επικίνδυνα, σε υψηλότερο ασφάλιστρο. Τηλεματική 2.0: Η μετάβαση σε άμεσες, προσωποποιημένες τιμές χαρακτηρίζει αυτό το στάδιο. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία οι πελάτες μιας ασφαλιστικής εταιρείας μπορούν να λάβουν εξατομικευμένες τιμές από την πρώτη κιόλας επαφή με τον ασφαλιστή τους, χάρη σε εφαρμογές που παρακολουθούν τη συμπεριφορά οδήγησης. Αυτό δημιουργεί μια πιο διαφανή και προσωποποιημένη εμπειρία για τον οδηγό. Τηλεματική 3.0: Αυτό το στάδιο αξιοποιεί τη μαζική συλλογή δεδομένων για τη βελτίωση των επιχειρησιακών στρατηγικών των ασφαλιστικών εταιρειών. Τεράστιοι όγκοι δεδομένων αναλύονται συνεχώς, κάτι που βοηθά τους ασφαλιστές να στοχεύουν τους κατάλληλους πελάτες και να εντοπίζουν αλλαγές κινδύνου σε συγκεκριμένες περιοχές, κάνοντας τη διαδικασία ασφάλισης πιο λεπτομερή και βασισμένη σε δεδομένα. Η μετατόπιση στην αξιολόγηση πραγματικών δεδομένων οδήγησης Η τηλεματική αλλάζει αυτή την εστίαση, αξιολογώντας μεμονωμένα δεδομένα όπως η ταχύτητα, τον τρόπο φρεναρίσματος και τον τρόπο οδήγησης γενικότερα, επιτρέποντας στους ασφαλιστές να αξιολογούν τους οδηγούς βάσει της πραγματικής τους συμπεριφοράς στο δρόμο. Υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών αναφέρουν επίσης πως ένας κακός οδηγός, ίσως βελτιωθεί μέσω προγραμμάτων επιβράβευσης μέσω εφαρμογών στο smartphone του που προσφέρονται από ασφαλιστικές εταιρείες. Τι προτιμούν οι ασφαλισμένοι και ποιο είναι το μέλλον της ασφάλισης; Πρόσφατες έρευνες καταναλωτών υποστηρίζουν αυτήν την άποψη, αποκαλύπτοντας ότι οι καταναλωτές προτιμούν γενικά να αξιολογούνται βάσει της συμπεριφοράς τους στην οδήγηση παρά από εξωτερικούς, ανεξέλεγκτους παράγοντες. Αυτό το μοντέλο αναδεικνύει την ανάγκη για ένα πιο δίκαιο τρόπο ασφάλισης, που δίνει προτεραιότητα στις συνήθειες οδήγησης αντί της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης. Δικαιότερη αξιολόγηση για κάθε οδηγό! Αξιοποιώντας την τηλεματική, οι ασφαλιστές μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο δίκαιο σύστημα που ευθυγραμμίζει τα ασφάλιστρα με τους πραγματικούς κινδύνους οδήγησης, προωθώντας τελικά ένα δικαιότερο περιβάλλον για όλους τους οδηγούς. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο τονίζει την λεπτομέρεια στην τιμολόγηση, αλλά και ενισχύει την εμπιστοσύνη μεταξύ των καταναλωτών και των ασφαλιστικών εταιρειών, οδηγώντας τον κλάδο σε ένα πιο διαφανές και δίκαιο μέλλον. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 13/01/2025 - 08:48 AI-driven Predictive Modeling: Το νέο εργαλείο που απογειώνει τις πωλήσεις σας!
Γιώργος Μούζος, 10/01/2025 - 09:08 Pay-as-you-drive ασφαλίσεις: Πώς να αξιοποιήσετε την τάση για μεγαλύτερη πελατοκεντρικότητα
Γιώργος Μούζος, 07/01/2025 - 08:46 Πώς να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις που χρειάζονται;
Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10 Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς;
Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς; Η οδήγηση με κακοκαιρία μπορεί να γίνει απαιτητική και επικίνδυνη. Με σωστή προετοιμασία και προσεκτική οδήγηση, οι πελάτες σας μπορούν... Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52
Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη... Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46
Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων; Στην εποχή της ψηφιακής καινοτομίας, η ασφάλιση οχημάτων μεταμορφώνεται, αξιοποιώντας τεχνολογίες τηλεματικής αλλά και το Internet of Things (IoT). Ως... Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10
Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας; Η γνώση των νέων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταμορφώνει τον ασφαλιστή σε στρατηγικό συνεργάτη που προσθέτει αξία στις επιλογές του πελάτη... Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48
Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας; Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να μετατρέψτε την οδική βοήθεια σε εργαλείο εμπιστοσύνης και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας με... Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02
Vehicle Risk Rating: Η νέα προσέγγιση στην ασφάλιση αυτοκινήτων Πώς το νέο σύστημα αξιολόγησης αλλάζει την προσέγγιση στην ασφάλιση και επηρεάζει την τιμολόγηση των ασφαλίστρων; Η ασφάλιση αυτοκινήτων εισέρχεται σε... Γιώργος Μούζος, 12/12/2024 - 09:07