Nextdeal newsroom, 29/9/2016 - 09:38 facebook twitter linkedin Η ελληνική απάντηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη φορολογία της ναυτιλίας! Nextdeal newsroom, 29/9/2016 facebook twitter linkedin Οι ελληνικές αρχές υπογραμμίζουν στην κομισιόν τις πτυχές του ελληνικού συστήματος ορολογίας της ναυτιλίας οι οποίες είναι περισσότερο επαχθείς από ότι σε άλλα κράτη μέλη. Όπως η ίδια η επίτροπος Ανταγωνισμού της κομισιόν Margrethe Vestager αναφέρει στην επιστολή της που εστάλη στις ελληνικές αρχές στις 21 Δεκεμβρίου 2015, η ελληνικές αρχές τόνισαν ότι τα μέτρα που αναφέρονται στην επιστολή προϋπήρχαν της ένταξης της Ελλάδας στην Ε.Ε. Επίσης τονίζεται ότι η θέσπιση νόμων που αναφέρονται στο άρθρο 107 παράγραφος 1 του ελληνικού Συντάγματος, ιδίως το άρθρο 13 του νομοθετικού διατάγματος 2687 / 1953 και ο ν.27 / 1975 όσο αναφορά τα πλοία υπό ελληνική σημαία, δημιούργησε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τον επαναπατρισμό των πλοίων υπό ελληνικό έλεγχο, είτε με την νηολόγηση τους υπό την ελληνική σημαία είτε με την διαχείρισή τους μέσω εταιρίας διαχείρισης εγκατεστημένης στην Ελλάδα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο στόλος υπό ελληνικό έλεγχο να καταλάβει την πρώτη θέση στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 14,83% της παγκόσμιας πραγματικής χωρητικότητας και έχοντας στόλο μικρής ηλικίας που αποτελείται από ανταγωνιστικά πλοία τεχνολογικής αιχμής. Η ανατροπή των θεμελιωδών και ουσιαστικών παραμέτρων του παρόντος καθεστώτος θα έρχετε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού ναυτιλιακού τομέα, έχοντας ιδίως υπόψη τα μέτρα που λαμβάνονται σε άλλες θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας, όπως η Κίνα, το Ντουμπάι και η Σιγκαπούρη. Αυτό με τη σειρά του θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στον ναυτιλιακό τομέα της ένωσης στο σύνολό του και θα αντιτίθεται στους στόχους θαλάσσιας πολιτικής της Ένωσης. Η θαλάσσιες μεταφορές, τονίζουν οι ελληνικές αρχές αποτελούν στρατηγικό τομέα για την Ένωση, ο οποίος διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στο εμπόριο, την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση. Αυτό επιβεβαιώνεται από την επιτροπή: Στην ανακοίνωση «στρατηγική στόχοι και συστάσεις πολιτικής της Ε.Ε. για τις θαλάσσιες μεταφορές μέχρι το 2018. Στις κατευθυντήριες γραμμές θαλασσίων μεταφορών που αποσκοπούν στην διαφύλαξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της σχετικής τεχνογνωσίας στην Ε.Ε. Στην λευκή βίβλο με τίτλο «χάρτης πορείας για έναν Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών – Για ένα ανταγωνιστικό και ενεργειακά αποδοτικό σύστημα μεταφορών». 1. Κατά τον υπολογισμό του φόρου, σύμφωνα με το ελληνικό φορολογικό σύστημα, λαμβάνεται υπόψη η ολική χωρητικότητα του πλοίου (GT) και όχι η καθαρή χωρητικότητα (ΝΤ), όπως συμβαίνει σε άλλα κράτη μέλη (με αποτέλεσμα την κατά κανόνα αυξημένη φορολογική επιβάρυνση). 2. Τα πλοία υπό ελληνική σημαία τα οποία, σύμφωνα με την κατάταξη, υπόκεινται στο καθεστώς φόρου χωρητικότητας απαιτείται, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία να διατηρούν θέσεις για έλληνες ναυτικούς / ναυτικούς της ένωσης. Αυτή η ρύθμιση επεκτάθηκε πρόσφατα ώστε να περιλαμβάνει επίσης τους δοκίμους αξιωματικούς που εργάζονται σε πλοία υπό ξένη σημαία των οποίων οι διαχειριστές εδρεύουν στην Ελλάδα. 3. Η υπαγωγή στο καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας είναι υποχρεωτική στο ελληνικό σύστημα, ενώ σε άλλα κράτη μέλη η υπαγωγή στο καθεστώς φόρου χωρητικότητας είναι προαιρετική, ως εκ τούτου, δεν υπάρχει δυνατότητα να επωφεληθούν από την ταχεία απόσβεση και να απαλλαγούν από την φορολογία στην περίοδο όπου παρουσιάζουν ζημιές. 4. Όσον αφορά τα ποντοπόρα πλοία υπό ελληνική σημαία, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες χρησιμοποιούν παραδοσιακά διαφορετικά και αυτοτελή νομικά πρόσωπα για κάθε δραστηριότητα: εταιρία στην οποία ανήκει πλοίο που έχει νηολογηθεί σύμφωνα με το άρθρο 13 του νομοθετικού διατάγματος 2687 / 1953 και εταιρία διαχείρισης σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν.27 / 1975. Ο λόγος για το οποίο συμβαίνει αυτό είναι η προστασία των επενδύσεων στο πλαίσιο του συντάγματος ως ξένων επενδύσεων καθώς και της προστασίας από την απαλλοτρίωση και τις αλλαγές στις νομικές διατάξεις / το νομικό πλαίσιο. Αυτές οι δραστηριότητες είναι συμπληρωματικές εκφράσεις μίας και της αυτής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο δεν απαντάται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου το ίδιο νομικό πρόσωπο είναι κατά κανόνα τόσο διαχειριστής όσο και πλοιοκτήτης. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα καλεί την επιτροπή να εξετάσει ευρύτερα το θέμα και να σταθμίσει τα ευεργετικά αποτελέσματα της ενίσχυσης ως προς τα αρνητικά αποτελέσματά της στον ανταγωνισμό, με βάση το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της ΣΛΕΕ και να μην περιορίσει την ανάλυσή της στην συμμόρφωση με τις κατευθυντήριες γραμμές θαλασσίων μεταφορών. Επίσης οι ελληνικές αρχές τόνισαν ότι το σύστημα φόρου χωρητικότητας εφαρμόζεται μόνο στις δραστηριότητες που σχετίζονται άμεσα με την εκμετάλλευση του πλοίου και με πραγματικές ναυτιλιακές οντότητες. Επιβατηγά και κρουαζιερόπλοια Για τις βοηθητικές δραστηριότητες σε παραδοσιακά επιβατηγά πλοία και κρουαζιερόπλοια τονίζεται ότι πρέπει να μπορούν να παρέχουν όλες τις υπηρεσίες τις οποίες οι επιβάτες μπορούν βρουν σε μια τουριστική εγκατάσταση στην ξηρά. Επιπλέον η ελληνική πλευρά επικαλείται την απόφασή της 24.03.2010 για την υπόθεση 37 / 2010 σχετικά με το καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας στην Κύπρο, όπου η επιτροπή αναγνωρίζει ρητώς, στην αιτιολογική σκέψη 26, την κάλυψη από τον φόρο χωρητικότητας «όλων των δραστηριοτήτων ξενοδοχείων, εστίασης, ψυχαγωγίας και λιανικής πώλησης πάνω σε επιλέξιμο πλοίο, υπό τον όρο αυτές οι υπηρεσίες να παρέχονται ως βοηθητικές δραστηριότητες σε σχέση με τις δραστηριότητες θαλάσσιων μεταφορών επιβατών από αυτό το πλοίο και η εν λόγω υπηρεσίες να καταναλώνονται και να χρησιμοποιούνται σε αυτό το πλοίο». Τα «γυμνά πλοία» Σε ότι αφορά την ναύλωση «γυμνού» πλοίου, οι ελληνικές αρχές υπογράμμισαν ότι δεν γίνεται δεκτή στην πράξη. Σε ότι αφορά την προνομιακή φορολογική μεταχείριση των μεσαζόντων του ναυτιλιακού κλάδου και των μετόχων ναυτιλιακών εταιριών, επισημαίνεται ότι αυτές οι εταιρίες υπόκεινται σε ειδικό φόρο με βάση το ύψος των κεφαλαίων που εισάγονται από το εξωτερικό για την λειτουργία των σχετικών γραφείων. Για την απαλλαγή από την φορολογία των μερισμάτων και της υπεραξίας και από τον φόρο κληρονομιάς στο επίπεδο των μετόχων πλοιοκτητριών και διαχειριστριών εταιριών, οι ελληνικές αρχές επισημαίνουν ότι ο νόμος για τον φόρο χωρητικότητας που υποβλήθηκε από τις Κυπριακές αρχές στην Επιτροπή (υπόθεση Ν 37 / 2010) εξαιρεί ρητώς τα μερίσματα που καταβάλλονται στους μετόχους. Η επιτροπή στην απόφασή της δεν προέβαλε καμία αντίρρηση. Ακόμη τονίζεται από την ελληνική πλευρά ότι τα μερίσματα είναι εισόδημα που προέρχεται από την εκμετάλλευση του πλοίου και, ως εκ τούτου, δεν πρέπει να φορολογούνται. Επιπροσθέτως, το επίπεδο του φόρου χωρητικότητας που επιβάλλεται στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντικό (ίσως το διπλάσιο από τον μέσο όρο φόρου χωρητικότητας που επιβάλλεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες), γεγονός που δικαιολογεί την απαλλαγή από την φορολογία των μερισμάτων. Όσο αναφορά την φορολογία της υπεραξίας που προκύπτει από την μεταβίβαση μετοχών σε ναυτιλιακές εταιρίες οι ελληνικές αρχές επικαλούνται ότι ανάλογο καθεστώς δέχθηκε η ΕΕ για την Κύπρο. Ωστόσο να σημειωθεί ότι στην επιστολή αναφέρεται από πλευράς της ΕΕ ότι για την Μάλτα δεν έχει δοθεί τελική έγκριση στο καθεστώς ενώ για την Κύπρο αρνείται ότι έχει δοθεί τέτοιου είδους απαλλαγή. Η δεύτερη αξιολόγηση αναμένεται να ξεκινήσει τυπικά στα τέλη Σεπτεμβρίου και οι σχετικές φορολογικές διατάξεις θα πρέπει να έχουν περάσει από τη Βουλή το αργότερο έως το τέλος του έτους. Θα αναθεωρηθεί το καθεστώς «προνομιακής» (όπως την χαρακτηρίζουν οι θεσμοί) φορολογικής μεταχείρισης του κλάδου της ναυτιλίας. Η αναθεώρηση θα γίνει υπό τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Χρονική επέκταση έως το 2018 της εφαρμογής των διατάξεων για την προσωρινή εθελοντική συνεισφορά των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 18/4/2024 Η Howden με την νέα προσθήκη του Σάββα Μυρίδη επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να ηγηθεί στο Marine
Nextdeal newsroom, 18/4/2024 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Οδηγώντας με σιγουριά - Ποια η χρησιμότητα της νέας κάλυψης υλικών ζημιών από όχημα εκτός Φιλικού Διακανονισμού!
Μεγάλες προοπτικές από την είσοδο της AXERIA στην Κυπριακή Ασφαλιστική Αγορά! Με μία εκδήλωση που κέρδισε τις εντυπώσεις, η SoEasy Insurance, μαζί με την New Box Insurance, καλωσόρισαν την AXERIA IARD... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 10:41 18/4/2024
Νέα γενιά του συστήματος Υγείας bewell της Interamerican! Κεντρική φωτογραφία: Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Παρουσιάστηκαν οι νέες δυνατότητες που... Nextdeal newsroom, 18/04/2024 - 10:16 18/4/2024