Έως και 600 εκατ. ευρώ, πρόκειται να κοστίσει στην ασφαλιστική βιομηχανία η κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα, σύμφωνα με τους αναλυτές της J.P. Morgan.
Το πρωί της Τρίτης, 14 Αυγούστου ένα τμήμα μήκους 200 μ. της οδογέφυρας Morandi, στον αυτοκινητόδρομο A 10, λίγο έξω από την Γένοβα κατέρρευσε εν μέσω καταιγίδας, καταπλακώνοντας αυτοκίνητα και φορτηγά. Το ατύχημα κόστισε τη ζωή 43 ανθρώπων ενώ προκάλεσε εκτεταμένες υλικές ζημιές.
Ειδικότερα, η JP Morgan, με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες για τις ασφαλισμένες απώλειες, εκτιμά ότι η κατάρρευση της γέφυρας θα οδηγήσει σε αποζημιώσεις μεταξύ 400 και 600 εκατομμυρίων ευρώ κυρίως λόγω των υλικών ζημιών σε περιουσίες και των ζημιών διακοπής εργασιών ( business interruption losses).
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η έκθεση σε αποζημιώσεις από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιριών είναι σε δυο τομείς. Ο πρώτος είναι οι υλικές ζημιές της γέφυρας και ο δεύτερος είναι η διακοπή εργασιών για τον φορέα εκμετάλλευσης διοδίων. Επιπλέον, οι αναλυτές αναφέρουν ότι θα δοθούν και αποζημιώσεις που αφορούν την κάλυψη αστικής ευθύνης, την ασφάλιση ζωής και την ασφάλιση αυτοκινήτων.
"Μπορεί να υπάρξει και απαίτηση για την αποζημίωση της διακοπής λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής. Επειδή όμως η αιτία του ατυχήματος δεν είναι ακόμη γνωστή και επειδή η ασφαλιστική κάλυψη είναι σύνθετη, οι εκτιμήσεις μας για την ασφαλισμένη ζημιά είναι σε αυτό το στάδιο δοκιμαστικές", λένε οι αναλυτές.
Ωστόσο, οι αναλυτές εξακολουθούν να πιστεύουν ότι τα ασφαλισμένα κεφάλαια είναι περιορισμένα και γι 'αυτό το λόγο, γενικά, παρά την πιθανή μεγάλη ζημιά, είναι απίθανο να επηρεαστούν σημαντικά τα κέρδη των τριών ασφαλιστικών που καλύπτουν την απώλεια: της Allianz, της Swiss Re και της Talanx (η μητρική εταιρεία της αντασφαλιστικής Hannover Re). Για την Talanx, οι αναλυτές εκτιμούν ασφαλισμένες ζημιές περίπου 20 εκατ. ευρώ, για την Allianz αυξάνεται περίπου στα 50 εκατ. ευρώ, ενώ για την Swiss Re είναι ακόμη υψηλότερο, στα περίπου 70 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι αναλυτές υποθέτουν ότι η Allianz κατέχει λιγότερο από το 10% της συνολικής ασφαλισμένης ζημίας, ότι ο όμιλος Corporate Solutions της Swiss Re είναι ο κύριος ασφαλιστής και ότι η Talanx, συμπεριλαμβανομένης της Hannover Re, έχει περιορισμένη έκθεση. "Εκτιμούμε ότι η ασφαλισμένη ζημιά δεν είναι σημαντική από την άποψη των συνολικών εσόδων (ήτοι κάτω του 5%) αυτών των ασφαλιστικών και δεν αλλάζει την επενδυτική μας υπόθεση για κανένα από αυτούς τους τρεις ομίλους", καταλήγουν οι αναλυτές.