Nextdeal newsroom, 18/9/2019 - 12:15 facebook twitter linkedin Οι προκλήσεις του ναυτασφαλιστικού κλάδου παγκοσμίως! Nextdeal newsroom, 18/9/2019 facebook twitter linkedin "Αντιμετωπίζοντας το χάος για ένα βιώσιμο μέλλον" (Confronting the chaos for a sustainable future) ήταν το βασικό θέμα του φετινού συνεδρίου της Διεθνούς Ένωσης Θαλάσσιων Ασφαλίσεων (International Union of Marine Insurance, IUMI) που πραγματοποιήθηκε στο Τορόντο του Καναδά από τις 15 έως τις 18 Σεπτεμβρίου. Ο πρόεδρος της IUMI, Richard Turner, άνοιξε τις συζητήσεις στη μεγαλύτερη και σημαντικότερη συγκέντρωση ναυτασφαλίσεων προσπαθώντας να καταλάβει εάν η σημερινή αγορά χαρακτηρίζεται πραγματικά από το "χάος". Ο κ. Turner ξεκίνησε αναγνωρίζοντας την τρέχουσα δύσκολη περίοδο προσαρμογής που αντιμετώπισαν οι περισσότεροι ασφαλιστές. Όπως τόνισε, "για πολλά χρόνια, η προσφορά ξεπερνούσε τη ζήτηση και η παρατεταμένη περίοδος έλλειψης κερδοφορίας οδήγησε σε μείωση της παραγωγικής ικανότητας. Ο συνδυασμός αυτών των δύο έχει ως αποτέλεσμα την ανησυχητική τάση της "εμπορευματοποίησης" των προϊόντων μας και της μετατροπής των επιμέρους ασφαλιστικών πολιτικών σε προϊοντικά πακέτα. Ένα θλιβερό επακόλουθο είναι η απώλεια της εμπειρίας που αποδίδεται στην βραχυπρόθεσμη επιδίωξη της μείωσης του κόστους." Ο πρόεδρος της IUMI συνέχισε λέγοντας ότι "πρέπει να διατηρήσουμε ένα ρυθμό μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο. Ορισμένες από τις ρήτρες μας γράφτηκαν πριν από δεκαετίες και πολύ πριν από τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Πρέπει να ξανασκεφτούμε την κάλυψη που προσφέρουμε και τον τρόπο που αντιδρούμε σε διάφορες περιπτώσεις αξιώσεων. Πρέπει επίσης να χρησιμοποιούμε όλα τα ψηφιακά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας ώστε να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούμε και τον κίνδυνο τιμών. Η τεχνολογία θα οδηγήσει σε αναμόρφωση των ικανοτήτων που απαιτούνται για ένα πιο αποτελεσματικό underwriting." Επιπλέον, υποστήριξε ότι "σε μακροοικονομικό επίπεδο, μας ανησυχεί ο αυξανόμενος προστατευτισμός και η πολιτική αστάθεια. Βλέπουμε επίσης διαρθρωτικές αλλαγές στον τομέα της ναυτιλίας και των μεταφορών, ιδίως σε σχέση με τη συνεχιζόμενη ταχεία ανάπτυξη στην Ασία - τόσο όσον αφορά τη ζήτηση πρώτων υλών όσο και την εξέλιξη της μεταποίησης. Και φυσικά τα πλοία και τα λιμάνια συνεχίζουν να μεγαλώνουν και να συγκεντρώνουν υψηλότερα επίπεδα αξιών και συναφών κινδύνων." Παρόλο που υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στο σημερινό κλίμα του "χάους", ο κ. Turner εξήγησε πως η IUMI θα συνεχίσει να υποστηρίζει τους underwriters ναυτασφαλίσεων κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Στη συνέχεια, περιέγραψε τις πέντε βασικές προτεραιότητες της IUMI για το μέλλον: Συμμετοχές: Τα μέλη της IUMI αυξήθηκαν και αντανακλούν περισσότερο την παγκόσμια αγορά. Η εισαγωγή του κόμβου της Ασίας, ο διορισμός Πρεσβευτών για την Ασία και ο Πρέσβης για την Αφρική ήταν στο προσκήνιο αυτής της αλλαγής. Η Λατινοαμερικανική Ένωση Marine Underwriters έγινε πρόσφατα αρωγό μέλος ενώ η Μυανμάρ και η Ρωσία αποτελούν συνδεδεμένα µέλη. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Εκπαίδευση: Με στόχο την παροχή τεχνικών δεξιοτήτων όσο αφορά τις ναυτασφαλίσεις, η IUMI έχει δημιουργήσει και δρομολογήσει δύο εκπαιδευτικά μαθήματα κατάρτισης που καλύπτουν την ασφάλιση φορτίου και κύτους (hull). Το πρόγραμμα webinar που προσφέρει συνεχίζει να προσελκύει όλο και περισσότερο κοινό από όλο τον κόσμο. Δεδομένα και ψηφιοποίηση: Αφορά τη συλλογή, τη σύγκριση και την ανταλλαγή στατιστικών στοιχείων υψηλής ποιότητας και, από το έτος αυτό, την εστίαση του αποτελέσματος σε μια νέα αναφορά με στατιστικά στοιχεία που θα δημοσιευθεί σύντομα μετά το συνέδριο του Τορόντο. Επίσης, βοηθά τα μέλη να προετοιμαστούν για έναν κόσμο στον οποίο η τέχνη και η επιστήμη του underwriting εξελίσσονται σε μια διαφορετική φάση όπου επικεντρώνεται περισσότερο στα δεδομένα και στην ψηφιοποίηση. Υποστήριξη: Αφορά το μέσο που που αποτελεί τη φωνή της ναυτασφάλισης, εκπροσωπεί τα συμφέροντα των μελών και συνεργάζεται στενά με άλλες οργανώσεις του κλάδου. Τη δουλειά αυτή αναλαμβάνει κυρίως το Φόρουμ Aσφαλιστικών Πολιτικών (Policy Forum), το οποίο ασχολείται με ποικίλα θέματα όπως τα αρκτικά δρομολόγια, οι πυρκαγιές των εμπορευματοκιβωτίων, τα αυτόνομα σκάφη και οι κίνδυνοι του κυβερνοχώρου. Επικοινωνία: Αφορά τη χρήση πολυμέσων για συνεργασία με τα μέλη και τον κλάδο με σκοπό τη βελτίωση του προφίλ της IUMI και του προφίλ των μελών της. Ο κ. Turner πρόσθεσε σε αυτές τις βασικές προτεραιότητες: "Πρέπει επίσης να επικεντρωθούμε σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα και σχεδιάζουμε να διερευνήσουμε τις γνώμες των μελών μας αργότερα μέσα στο έτος. Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε τη θέση και τη στάση που πρέπει να κρατήσουμε απέναντι σε αυτά τα αναδυόμενα ζητήματα και γεγονότα και να διασφαλίσουμε ότι εκπροσωπούμε τον κλάδο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο." Ο πρόεδρος της IUMI ολοκλήρωσε υποστηρίζοντας ότι "κατά τη διάρκεια των αιώνων, η ναυτασφάλιση έβρισκε ανέκαθεν έναν τρόπο να προσαρμόζεται, ανεξάρτητα από τις προκλήσεις και το χάος που μπορεί να αντιμετώπιζε εκείνη την εποχή. Οι κύκλοι έρχονται και φύγουν, αλλά ως βιομηχανία, βρίσκουμε συνεχώς τρόπους να ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας. Μέσω της εφεύρεσης και της καινοτομίας, είμαι βέβαιος ότι θα βρούμε έναν βιώσιμο τρόπο μέσα από τις τρέχουσες προκλήσεις. Η ναυτασφάλιση στηρίζει το παγκόσμιο εμπόριο και θα παραμείνει μια σημαντική κινητήρια δύναμη της επιχειρηματικότητας όπου και αν διεξάγεται". Οριακή άνοδος στην παραγωγή ασφαλίστρων το 2018 Στα 28,9 δισ. δολάρια κυμάνθηκε η παγκόσμια παραγωγή ναυτασφαλίσεων το 2018, παρουσιάζοντας μια ελάχιστη αύξηση της τάξης του 1% σε σύγκριση με το 2017. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της επιτροπής στατιστικής της IUMI, Astrid Seltmann, η οποία μίλησε στο διεθνές συνέδριο του ΙUMI στο Τορόντο, η συνεχιζόμενη αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου οδήγησε σε αύξηση της παραγωγής ασφαλίστρων στον κλάδο φορτίου κατά 2,5%, ενώ οι διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου άσκησαν πιέσεις στον τομέα της ασφάλισης της υπεράκτιας ενέργειας, η οποία υποχώρησε κατά 3% το 2018. Οι ασφαλίσεις hull παρέμειναν σταθερές. Ο Philip Graham, πρόεδρος της επιτροπής στατιστικής της IUMI, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι μέσα σε ένα χρόνο, περίπου 20 επιχειρήσεις σταμάτησαν να αναλαμβάνουν κινδύνους είτε hull είτε cargo και υποστήριξε ότι η μέτρια αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής ασφαλίστρων του 2018 είναι, φυσικά, ευπρόσδεκτη, δεν αποδεικνύει όμως καμία σημαντική αύξηση στην τρέχουσα αγορά και είναι πιθανότερο να οφείλεται σε οικονομικούς παράγοντες. Ωστόσο δήλωσε πιο αισιόδοξος για το 2019, καθώς οι αγορές του Hull και Cargo είχαν βυθιστείκαι τώρα καταγράφεται μια έστω και μέτρια ανοδική τάση. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιατί βυθίζεται η ελληνική ναυτασφαλιστική αγορά; Η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια 2018 που πραγματοποιείται τις ημέρες αυτές στο Metropolitan Expo, προσφέρει την ευκαιρία να εστιάσουμε και πάλι... Λάμπρος Καραγεώργος, 05/06/2018 - 10:50 5/6/2018
Cyber Marine Insurance: είμαστε έτοιμοι; Η εκπαίδευση των επιχειρήσεων και η ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τη δυνητική τους έκθεση σε κινδύνους είναι ίσως το μεγαλύτερο... Nextdeal newsroom, 27/09/2017 - 08:41 27/9/2017