Nextdeal newsroom, 1/4/2020 - 14:05 facebook twitter linkedin ARAG - ασφαλιστικές προκλήσεις την εποχή του κορονοϊού. Τι γίνεται με τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα; Nextdeal newsroom, 1/4/2020 facebook twitter linkedin Γράφει ο Δημήτρης Τσεκούρας, CEO ARAG HELLAS Βιώνουμε μία περίοδο φονικής υγειονομικής κρίσης. Η πανδημία μετράει ήδη χιλιάδες νεκρούς και ακολουθεί άγνωστους δρόμους που θα τους μάθουμε εκ των υστέρων, όταν δυστυχώς θα τους έχει ήδη διασχίσει παρασύροντας στην πορεία της πολλά. Κυρίως ανθρώπους και μετά πολλά άλλα σε επίπεδο πλανήτη. Θα ήταν ύβρις να μιλήσουμε τώρα με οικονομικά στοιχεία όταν μεγάλες χώρες στην Ευρώπη και αλλού έχουν εξαντλήσει τους χώρους υποδοχής των νεκρών τους και στις μονάδες εντατικής θεραπείας έκαναν ήδη την εμφάνισή τους κριτήρια προτεραιότητας με βάση την ηλικία, την βαρύτητα του φαινομένου και το προ-υπάρχον ιατρικό ιστορικό. Στη χώρα μας συγκριτικά εμφανίζεται μέχρι σήμερα το φαινόμενο σχετικά ηπιότερο. Η απέναντί του άμυνα έχει αφεθεί στην πραγματικά ηρωική στάση των λειτουργών της υγείας και του νοσηλευτικού προσωπικού ενώ παράλληλα λαμβάνονται μέτρα πολιτικής προστασίας για την αποφυγή της διασποράς του ιού. Η όποια επιτυχία θα εξαρτηθεί από τις αντοχές του δημόσιου συστήματος υγείας και από τον βαθμό ατομικής ευθύνης και πειθαρχίας του καθενός από εμάς, για τα οποία όμως δεν φημιζόμαστε διαχρονικά ως λαός. Η ατομική ευθύνη σε επίπεδο οργανωμένου επιχειρηματικού μοντέλου, μιας εταιρίας δηλαδή, αναγάγεται σε κοινωνική εταιρική ευθύνη που καλείται αυτή την ώρα να μετρηθεί με το τι έκανε για την προστασία του προσωπικού της, των συνεργατών της, των πελατών της, όλων αυτών δηλαδή που συναλλάσσονται μαζί της διακινδυνεύοντας τη διασπορά του φαινομένου και τον πολλαπλασιασμό είτε κρουσμάτων είτε συνδεδεμένων προς ιχνηλάτιση προσώπων. Εμείς στην ARAG Hellas εξ αρχής είχαμε ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Ένα σχέδιο δύο φάσεων για την εξασφάλιση της συνέχειας των εργασιών μας κάτω από τις αυξανόμενες συνθήκες απειλής και κινδύνου. Από την πρώτη φάση, της εργασίας δηλαδή με προσωπικό ασφαλείας, αναλόγως των συνθηκών θα μεταβαίναμε στη δεύτερη φάση, της εργασίας δηλαδή από το σπίτι (home office). Η εξέλιξη των γεγονότων ήταν τόσο γρήγορη που δεν προλάβαμε τη δοκιμή των δύο φάσεων, αφού αναγκαστήκαμε να πάμε κατ’ ευθείαν στη δεύτερη φάση. Έτσι δουλεύουμε από τις 17 Μαρτίου 2020. Βασικό μας μέλημα εξ αρχής ήταν και εξακολουθεί να είναι η εξασφάλιση της συνέχειας των εργασιών μας, ώστε με το μοντέλο της εξ αποστάσεως εργασίας να παραμείνουν ενεργές οι βασικές λειτουργίες μας στο ακέραιο. Χωρίς προηγούμενη εμπειρία, χωρίς προηγούμενη άσκηση και τεστ, χάρης στο ενδιαφέρον και τη δέσμευση του προσωπικού μας τα καταφέραμε με βαθμό προσαρμογής πάνω από 90%. Το ίδιο μοντέλο εργασίας, home office, ακολουθείται και σε όλο τον όμιλο της ARAG. Κάθε πρωί στον πύργο του Ντίσελντορφ 1800 εργαζόμενοι, αλλά και στο Μόναχο και σε όλες τις διεθνείς εταιρίες του ομίλου εκτός Γερμανίας, όλοι είναι συνδεδεμένοι και λειτουργούν έτσι από το τέλος της 11ης εβδομάδας του έτους. Στο γεωγραφικό χάρτη της ARAG όλοι μας είμαστε δεσμευμένοι στον ίδιο σκοπό και κινούμαστε προς την ίδια κατεύθυνση. Να πραγματοποιήσουμε δηλαδή αυτό που ο CEO της ARAG SE Dr.Dr. Paul Otto Fassbender προσδιόρισε λέγοντας «είμαστε εδώ για να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας με κάθε δυνατό τρόπο. Παίρνουμε πολύ σοβαρά τις ανάγκες τους σ’ αυτή τη κρίσιμη κατάσταση. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Είμαστε όμως εδώ και για να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να προστατέψουμε την υγεία των ανθρώπων μας και των οικογενειών τους». Πάντοτε πίστευα και πολύ περισσότερο τώρα, ότι στην ARAG Hellas ο ρόλος μας είναι να είμαστε συνεχώς δίπλα στους ασφαλισμένους μας, αποτελεσματικά αναγκαίοι και ουσιαστικά χρήσιμοι, όποτε μας ζητηθεί προκειμένου να ανταποκριθούμε στο ρόλο μας. Να προσφέρουμε δηλαδή τις ασφαλιστικές μας υπηρεσίες για την επίλυση των νομικών διαφορών των πελατών μας με όλη μας την υποδομή, με όλη μας την τεχνογνωσία και ενέργεια, με όλο το δίκτυο των συνεργαζόμενων δικηγόρων κλπ. σε όλο το φάσμα μιας ασφαλιστικής υπόθεσης, τόσο δικαστικά, όσο και έξω-δικαστικά, συμβουλευτικά ή στα πλαίσια μιας διαμεσολαβητικής διαδικασίας ή διαιτησίας, υπέρ των συμφερόντων τους. Γιατί έτσι μόνο αντιλαμβανόμαστε εμείς τις υπηρεσίες μιας εξειδικευμένης και πραγματικά ανεξάρτητης Νομικής Προστασίας όπως η ARAG. Δεν χρειάστηκε άλλωστε να περάσουν πολλές ημέρες σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για να αντιληφθούμε πόσο έντονα χρειάστηκαν οι πελάτες μας να σταθούμε δίπλα τους στη νέα αυτή κρίση που μας αφορά όλους. Κατ’ αρχήν κληθήκαμε να τους στηρίξουμε σε μια σειρά θεμάτων που δημιούργησε στη ζωή τους η είσοδος της πανδημίας και των αλλαγών που επέφερε αυτή στην καθημερινότητά τους. Μπορώ να αναφέρω ότι έχουν αρχίσει να δημιουργούνται οι πρώτοι βασικοί άξονες των νέων αναγκών της εποχής του κορονοϊού που η ARAG καλείται να επεξεργαστεί στα πλαίσια του ασφαλιστικού της ρόλου. Πρώτος και κύριος άξονας είναι η ανασφάλεια των εργαζομένων του ιδιωτικού κυρίως τομέα για τα εργασιακά ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα σχετικά με τα νέα νομοθετικά μέτρα που λαμβάνονται για τη στήριξη της οικονομίας. Θέματα όπως το επίδομα των 800€, η αναστολή της εργασιακής σχέσης, το κλείσιμο της επιχείρησης, η εκ περιτροπής εργασία, οι άδειες του ειδικού σκοπού και λοιπά κατέχουν εδώ σημαντική θέση. Στον δεύτερο άξονα κατατάσσεται η αμφιβολία για την υπαγωγή ή όχι ατόμων, οικογενειών και επιχειρήσεων στα νέα μέτρα φορολογικής και φοροεισπρακτικής διευκόλυνσης και κατ΄ επέκταση των υποχρεώσεων απέναντι στις τράπεζες από τρέχουσες συναλλαγές, από δάνεια, από προηγούμενες ρυθμίσεις κλπ. Τρίτος άξονας είναι οι εύλογες ανησυχίες που γεννώνται στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και σε όλους όσους εμπλέκονται στα μέτρα τήρησης των απαγορεύσεων μετακίνησης, ένστολους υπαλλήλους. Ανησυχίες δηλαδή που δημιουργούν εύλογες απαιτήσεις για την προστασία τους από την έκθεσή τους στον κίνδυνο της μόλυνσης από τη μία και από την άλλη σχετικά με τη συμμόρφωσή τους στη διατεταγμένη υπηρεσία τους. Ο τελευταίος άξονας μέχρι σήμερα έχει να κάνει με τον ασφαλιστικό κλάδο. Την ανασφάλεια δηλαδή των ανθρώπων σχετικά με την ισχύ ή όχι πλήθους ασφαλιστηρίων για τα οποία υπάρχει η αμφιβολία αν η πανδημία αποτελεί εξαίρεση ή όχι. Συνακόλουθο θέμα είναι αν υπάρχει πρόβλεψη για την καθυστέρηση καταβολής των ασφαλίστρων, τι γίνεται με την αύξηση αυτών ή με την αλλαγή των όρων ασφάλισης. Για όλα τα παραπάνω θέματα θα υπάρξει προσεχώς μεγάλη περιπτωσιολογία. Σίγουρο είναι πως όλα τα παραπάνω θέματα είναι θέματα νομικής προστασίας που η ARAG θα επεξεργαστεί και θα αναλάβει μέσα από την αδιατάρακτη ισχύ των συμβολαίων της. Ο προβληματισμός μου για ακόμη μία φορά είναι ο ίδιος: Ενόψει όλων αυτών έχουν αναρωτηθεί οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αν έχουν κάνει απέναντι στους πελάτες τους αυτό που χρειάζονται και αυτό που είναι ο ρόλος τους να προσφέρουν; Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Η ARAG HELLAS απέναντι στη σχολική βία (bullying)! Γράφει ο Βασίλης Μπάλλας, Δικηγόρος ARAG* Πλήθος Εκπαιδευτικών υποστηρίζεται ήδη από ασφαλιστήρια Νομικής Προστασίας ARAG Πρόκειται για ένα θέμα λεπτό και ευαίσθητο... Nextdeal newsroom, 06/03/2020 - 11:21 6/3/2020
Πώς προστατεύονται οι ασφαλισμένοι της ARAG και θωρακίζονται έναντι αυθαιρεσιών των Τραπεζών! Η φιλοσοφία ίδρυσης και η θεμελιώδης αρχή της ARAG το 1935 στη Γερμανία από τον Δικηγόρο Heinrich Faßbender, δηλαδή τον παππού... Nextdeal newsroom, 05/03/2020 - 09:33 5/3/2020