Nextdeal newsroom, 2/7/2020 - 10:00 facebook twitter linkedin Συνήγορος του Καταναλωτή: Τι παράπονα έχουν οι καταναλωτές από τις ασφαλιστικές εταιρίες; Nextdeal newsroom, 2/7/2020 facebook twitter linkedin Την Έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το έτος 2019, με τίτλο «Εξ αποστάσεως αγορές, αλλά με προσοχή. Για να είμαστε ασφαλείς!» επέδωσε στον Πρόεδρο της Βουλής, κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Ελευθέριος Ζαγορίτης, ο οποίος συνοδευόταν από τη Βοηθό Συνήγορο του Καταναλωτή, κ. Βασιλική Μπώλου. Ο κ. Ζαγορίτης παραδίδοντας την Έκθεση ανέφερε: «Με τον τίτλο της Έκθεσης θέλαμε να σηματοδοτήσουμε το ζήτημα των ασφαλών συναλλαγών στο διαδίκτυο. Είναι δε ευρηματικός ο τίτλος αυτός, καθώς λόγω της συγκυρίας της πανδημίας είχαμε πολύ αυξημένη κίνηση στις διαδικτυακές, τις εξ αποστάσεως αγορές, από ηλεκτρονικά καταστήματα. Δυστυχώς είχαμε και αφερέγγυους πωλητές, οι οποίοι προπληρώνονταν, συνήθως για ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως υπολογιστές, τηλέφωνα και άλλα σχετικά, και εξαφανίζονταν.» Ο κ. Ζαγορίτης τόνισε ότι ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που αναφέρεται στην Έκθεση είναι οι χρεώσεις με μηνύματα πενταψήφιων αριθμών, που στέλνονταν μέσω υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, ανεξάρτητα αν άνοιγε ο καταναλωτής ή όχι το μήνυμα. «Είχαμε αύξηση 85% στις απάτες αυτές μέσα στο 2019. Πολλοί καταναλωτές βρέθηκαν χρεωμένοι, με μικρά ενδεχομένως ποσά, αλλά ο συνολικός τζίρος ήταν μεγάλος. Γενικά είχαμε μεγάλη αύξηση των καταγγελιών, αλλά η επίλυση των υποθέσεων έφτασε το 83%, με μέσο ρυθμό τους τρεις μήνες. Με τη διαμεσολάβησή μας και την εξωδικαστική επίλυση των υποθέσεων αυτών απαλλάξαμε τα δικαστήρια από φόρτο εργασίας. Οι υποθέσεις που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή με καταγγελίες, αναφορές και αιτήματα διαμεσολάβησης μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών έχουν αυξηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2020 κατά 30%, με 7.200 υποθέσεις, ενώ ολόκληρο το 2016 είχαμε 7.100 υποθέσεις. Το προσωπικό του Συνηγόρου δεν επαρκεί για να βγάλουμε τέτοιον όγκο δουλειάς στον ανάλογο χρόνο και με την ανάλογη ποιότητα» επεσήμανε ο κ. Ζαγορίτης. Ο Πρόεδρος της Βουλής, παραλαμβάνοντας την Έκθεση, συνεχάρη τον Συνήγορο του Καταναλωτή για το έργο του και πρόσθεσε: «Θα διαβιβάσω την Έκθεση στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα ενημερώσετε τους συναδέλφους βουλευτές για τη γόνιμη δράση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, όπως παρουσιάζεται και από τα απολογιστικά στοιχεία. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή στο πρόσωπο της Βουλής να αισθάνεται ότι έχει βρει τον δικό του συνήγορο. Αντιλαμβάνομαι τον φόρτο εργασίας και την πίεση και ενδεχομένως την ανάγκη να ενισχυθεί ο Συνήγορος με επιπλέον προσωπικό. Είναι κάτι που μπορούμε να εξετάσουμε και να συμβάλλουμε σ’ αυτό. Οι σύγχρονες μορφές εμπορίου αποτελούν ένα νέο πεδίο που έχει πολλούς κινδύνους και πρέπει οι πελάτες-καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί. Η εγγύτητα δίνει δυνατότητες ελέγχου, ενώ οι εξ αποστάσεως αγορές εγκυμονούν κινδύνους. Συνεπώς οι προειδοποιήσεις, η φροντίδα σας, εν γένει ο ρόλος σας είναι καθοριστικός. Είμαι βέβαιος ότι με τη σωστή ενημέρωση που παρέχετε και τα αποτελέσματα που έχετε επιτύχει, και το εξ αποστάσεως εμπόριο θα απαλλαγεί από μεγάλο μέρος των παρενεργειών του». Σύμφωνα με την Έκθεση, ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες, καταναλωτικά αγαθά, καθώς και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (πιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρείες) είναι, διαχρονικά, οι κλάδοι της αγοράς που συγκεντρώνουν τις περισσότερες αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Σχετικά μεγάλος αριθμός αναφορών υποβάλλονται από καταναλωτές και για τους κλάδους της ενέργειας-ύδρευσης, καθώς και των γενικών υπηρεσιών προς καταναλωτή (υπηρεσίες υποστήριξης, προσωπικής μέριμνας, επισκευής μεταφορικών μέσων, καθαρισμού, κ.λπ.). Συγκεκριμένα, από τις 1.546 καταγγελίες που έγιναν στον Χρηματοπιστωτικό κλάδο το 2019, οι 28 αφορούσαν επενδύσεις, συντάξεις και κινητές αξίες, οι 432 αφορούσαν υπηρεσίες ασφάλισης και οι 1086 αφορούσαν τραπεζικές υπηρεσίες. Όσο αφορά τις Υπηρεσίες Ασφάλισης, το 38% των αναφορών που υποβλήθηκαν στο Συνήγορο του Καταναλωτή το 2019 συγκέντρωσαν οι ασφαλίσεις υγείας, ατυχημάτων και άλλα, το 33,1% οι ασφαλίσεις ζωής, το 28% οι ασφαλίσεις κατοικίας και ιδιοκτησίας ενώ οι ασφαλίσεις ταξιδιών και ασφαλίσεις μεταφορών συγκέντρωσαν το 0,5%. Όσο αφορά τις Τραπεζικές Υπηρεσίες, το 46,4% των αναφορών που υποβλήθηκαν στο Συνήγορο του Καταναλωτή το 2019 συγκέντρωσαν οι πιστώσεις (εξαιρούνται υποθήκες/ στεγαστικά δάνεια), το 21,5% οι υποθήκες/ στεγαστικά δάνεια, το 16,8 % ο λογαριασμός πληρωμών και οι υπηρεσίες πληρωμών, το 13,6 % οι αποταμιεύσεις ενώ το υπόλοιπο 1,7% των αναφορών συγκέντρωσαν άλλες τραπεζικές υπηρεσίες. Δείτε εδώ ολόκληρη η η Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» για τα πεπραγμένα του 2019. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 6/4/2020 Συνήγορος Καταναλωτή: Οδηγίες για προστασία καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές
Nextdeal newsroom, 23/12/2019 Αποζημίωση ασφαλισμένης και τροποποίηση όρων ασφαλιστηρίου συμβολαίου για διάκριση με βάση το φύλο
Συνάντηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, με τον Πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Γιώργο Καρανίκα Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης , συναντήθηκε σήμερα, με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.),... Nextdeal newsroom, 03/09/2019 - 16:10 3/9/2019
Καταγγελία καταναλωτή σε ασφαλιστική για μονομερή ενέργεια σε σύμβαση ασφαλιστηρίου συμβολαίου Καταναλώτρια προσέφυγε στo Συνήγορο του Καταναλωτή κατά ασφαλιστικής εταιρείας, επειδή η τελευταία προχώρησε μονομερώς σε καταγγελία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής που... Nextdeal newsroom, 06/06/2019 - 08:45 6/6/2019