Nextdeal newsroom, 15/7/2020 - 09:01 facebook twitter linkedin Covid-19: Τι περιλαμβάνει ο κατάλογος «βέλτιστων πρακτικών» της Κομισιόν για τους ασφαλιστές; Nextdeal newsroom, 15/7/2020 facebook twitter linkedin Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέφρασε την ικανοποίησή της για τον κατάλογο «βέλτιστων πρακτικών» που συμφωνήθηκε από τον χρηματοπιστωτικό τομέα και από καταναλωτικές και επιχειρηματικές οργανώσεις ως συμβολή στην περαιτέρω άμβλυνση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού (δείτε εδώ αναλυτικά). Ο κατάλογος αυτός προσδιορίζει συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους οι συμμετέχοντες στην αγορά μπορούν να στηρίξουν πολίτες και επιχειρήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης. Οι «βέλτιστες πρακτικές» καλύπτουν διάφορα ζητήματα, μεταξύ άλλων: αναστολές πληρωμής για καταναλωτικά και επιχειρηματικά δάνεια, καθώς και για ασφαλιστικές εισφορές: τα μέτρα αυτά μπορούν να βοηθήσουν όσους και όσες αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, με την αναβολή πληρωμών· βελτίωση της ασφάλειας των πληρωμών χωρίς μετρητά με παράλληλη διασφάλιση ότι οι πληρωμές με μετρητά παραμένουν διαθέσιμες για όσους και όσες τις χρειάζονται· διασφάλιση ότι τα δάνεια που αποσκοπούν στην άμβλυνση των επιπτώσεων του κορονοϊού χορηγούνται ταχέως, καθώς και ότι τα τέλη και τα επιτόκια που επιβάλλονται είναι δίκαια· διεκπεραίωση και καταβολή νόμιμων ασφαλιστικών απαιτήσεων το ταχύτερο δυνατό. Ο κ. Βάλντις Ντομπρόβσκις, εκτελεστικός αντιπρόεδρος για μια Οικονομία στην Υπηρεσία των Ανθρώπων, δήλωσε τα εξής: «Στόχος μας τώρα είναι να διασφαλίσουμε ότι οι στρόφιγγες ρευστότητας θα μείνουν ανοιχτές και ότι καταναλωτές, και ιδίως οι μικρότερες επιχειρήσεις, έχουν πρόσβαση στη χρηματοδοτική στήριξη που χρειάζονται. Εκφράζω την βαθιά ικανοποίησή μου για τον εκτενή διάλογο που είχαμε με τον ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό τομέα, καθώς και με εκπροσώπους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Μέσα από τις γόνιμες συζητήσεις μας καταλήξαμε στον σημερινό κατάλογο "βέλτιστων πρακτικών". Καλώ όλους τους ενδιαφερομένους να αξιοποιήσουν πλήρως αυτό το πολύτιμο εργαλείο. Τον Σεπτέμβριο θα προβούμε σε απολογισμό της κατάστασης και θα συνεχίσουμε τη συζήτηση σχετικά με τον καλύτερο τρόπο να διασφαλιστούν συνεχείς πιστωτικές ροές, στο πλαίσιο της ανάκαμψης.» Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κατάλογος «βέλτιστων πρακτικών» αποτελεί συνέχεια δύο συνεδριάσεων στρογγυλής τραπέζης, με τη διαμεσολάβηση της Επιτροπής, με εκπροσώπους καταναλωτών και επιχειρήσεων, ευρωπαϊκές τράπεζες, άλλους δανειοδότες και τον ασφαλιστικό τομέα. Οι συζητήσεις έγιναν στο πλαίσιο ευρύτερης προσπάθειας της Επιτροπής να αυξήσει τη δανειοδότηση προς την πραγματική οικονομία, συμπεριλαμβανομένης μιας δέσμης μέτρων για τις τράπεζες τον Απρίλιο. Η Επιτροπή θα διαμεσολαβήσει για μια ακόμη συνεδρίαση στρογγυλής τραπέζης τον Σεπτέμβριο, κατά την οποία θα γίνει ο απολογισμός της προόδου, και θα συνεχίσει τον διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη για τη στήριξη της δανειοδότησης κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης. Όλοι οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να ακολουθήσουν αυτές τις βέλτιστες πρακτικές. Το κείμενο, που συμφωνήθηκε από όλους τους συμμετέχοντες στη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, περιλαμβάνει: βέλτιστες πρακτικές για τραπεζική και μη τραπεζική δανειοδότηση προς καταναλωτές· βέλτιστες πρακτικές για τραπεζική και μη τραπεζική δανειοδότηση προς επιχειρήσεις· βέλτιστες πρακτικές για ασφαλιστές. Ιστορικό Το οικονομικό σοκ που προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊού έχει εκτεταμένες επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Στις 28 Απριλίου 2020 η Επιτροπή ενέκρινε δέσμη μέτρων για τις τράπεζεςΑναζητήστε διαθέσιμες μεταφράσεις του συνδέσμου αυτούEN••• ώστε να διευκολυνθεί η τραπεζική δανειοδότηση προς στήριξη της οικονομίας. Η ταχεία επίτευξη συμφωνίας για τη δέσμη μέτρων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο είχε ως αποτέλεσμα να είναι δυνατή η υλοποίηση των στοχευμένων νομοθετικών αλλαγών που περιλαμβάνονται στη δέσμη ήδη για το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Στο πλαίσιο αυτής της δέσμης μέτρων, η Επιτροπή ανακοίνωσε διάλογο με τον ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό τομέα, καθώς και με εκπροσώπους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Σκοπός αυτού του διαλόγου ήταν να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι διάφοροι χρηματοπιστωτικοί παράγοντες θα μπορούσαν να στηρίξουν πολίτες και επιχειρήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας. Στις 28 Μαΐου, η Επιτροπή διοργάνωσε μια αρχική συνεδρίαση στρογγυλής τραπέζης με τα ενδιαφερόμενα μέρη για να συζητήσει μέτρα ελάφρυνσης, στην οποία όλα τα μέρη εξέφρασαν την προθυμία τους για συνεργασία και διάλογο. Ως συνέχεια αυτής της συνεδρίασης, στις 29 Ιουνίου, η Επιτροπή διοργάνωσε δεύτερη συνεδρίαση στρογγυλής τραπέζης. Έπειτα από αυτή τη συνεδρίαση, συμφωνήθηκε ο κατάλογος «βέλτιστων πρακτικών». Και στις δύο συνεδριάσεις στρογγυλής τραπέζης συμμετείχαν πάνω από 25 οργανώσεις, μεταξύ άλλων: Οργανώσεις καταναλωτών Ομοσπονδίες επιχειρήσεων Ασφαλιστικές εταιρείες Τράπεζες Η ανακοίνωση της Insurance Europe NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Η Insurance Europe συνέβαλε στον κατάλογο «βέλτιστων πρακτικών» που αφορά τους ασφαλιστές. Η γενική διευθύντρια της Insurance Europe, Michaela Koller, δήλωσε σχετικά: «Ο ασφαλιστικός κλάδος χαιρετίζει το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διευκόλυνση του διαλόγου καταναλωτών και επιχειρήσεων μέσω συναντήσεων στρογγυλής τραπέζης, που είχαν ως αποτέλεσμα τον κατάλογο «βέλτιστων πρακτικών» για τις ασφαλιστικές, τον οποίο υποστηρίζει η Insurance Europe. Οι βέλτιστες πρακτικές αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό τις πρωτοβουλίες και τις ενέργειες που έχουν ήδη αναλάβει οι ασφαλιστές σε ολόκληρη την Ευρώπη - τόσο μεμονωμένα όσο και συλλογικά - από την αρχή της πανδημίας COVID-19 για να μειωθεί ο αντίκτυπός της στους πελάτες τους. Οι ασφαλιστές της Ευρώπης θα συνεχίσουν αυτόν τον διάλογο με τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και την Επιτροπή τις επόμενες εβδομάδες.» Οι βέλτιστες πρακτικές για τους ασφαλιστές 1. Οι ασφαλιστές ενθαρρύνονται να λάβουν υπόψιν διάφορες πρακτικές επιπτώσεις της κρίσης COVID-19 για τις καθημερινές δραστηριότητες των καταναλωτών και να επιδείξουν ευελιξία απέναντι στους καταναλωτές και επιχειρηματικούς πελάτες που ενδέχεται να μην είναι σε θέση να εκπληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις ή να είναι αναγκασμένοι να αλλάξουν συμπεριφορά ή να αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. 2. Ενθαρρύνονται όλοι οι συμμετέχοντες στην αγορά να συνεχίσουν να ενεργούν προς το καλύτερο συμφέρον των καταναλωτών, καθ 'όλη τη διάρκεια της συνεργασίας τους με τον καταναλωτή. 3. Οι ασφαλιστές ενθαρρύνονται να επεξεργάζονται και να αξιολογούν αξιώσεις και να πληρώνουν νόμιμες απαιτήσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα στις τρέχουσες συνθήκες. Αυτό σημαίνει επίσης την γρήγορη αξιολόγηση και επίλυση τυχόν διαφορών σχετικά με την κάλυψη και τους αποκλεισμούς, λαμβάνοντας υπόψη τα συμφέροντα όλων των αντισυμβαλλομένων. 4. Οι ασφαλιστές ενθαρρύνονται να είναι ανοιχτοί σε αιτήματα από ασφαλισμένους, που αντιμετωπίζουν προσωρινά οικονομικές δυσκολίες ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, να αναβάλουν προσωρινά τις τακτικές πληρωμές οφειλόμενων ασφαλίστρων χωρίς τόκους και επιβαρύνσεις, εφόσον το επιτρέπει η οικονομική ικανότητα του ασφαλιστή. 5. Οι όροι επιλεξιμότητας για την αναβολή πληρωμής, οι οποίοι ισχύουν κατά περίπτωση, δεν πρέπει να είναι πολύ αυστηροί, ώστε να μην αποκλείονται ή να αποθαρρύνονται οι αντισυμβαλλόμενοι να κάνουν χρήση αυτής της δυνατότητας. 6. Οι αντισυμβαλλόμενοι πρέπει πάντα να λαμβάνουν σαφείς και περιεκτικές πληροφορίες σχετικά με τις συνέπειες των αναβολών πληρωμής, ιδίως σχετικά με το κόστος. 7. Οι ασφαλιστές ενθαρρύνονται να συνεχίσουν να αξιολογούν το κατά πόσον τα ασφαλιστικά προϊόντα των οποίων τα κύρια χαρακτηριστικά, οι καλύψεις κινδύνων ή οι εγγυήσεις έχουν επηρεαστεί σημαντικά από το ξέσπασμα της νόσου COVID-19, παραμένουν συνεπή με τις ανάγκες, τα χαρακτηριστικά και τους στόχους της καθορισμένης αγοράς στόχου. 8. Οι ασφαλιστές ενθαρρύνονται να προσαρμόσουν τα τιμολόγια ασφάλισης ώστε να αντικατοπτρίζουν οποιαδήποτε αλλαγή στο κόστος και τους κινδύνους, καθώς και τις αξιώσεις ασφάλισης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική περίοδο κάλυψης και λαμβάνοντας δεόντως υπόψη τις εταιρικές και εθνικές συνθήκες. 9. Οι ασφαλιστές, με την υποστήριξη των διανομέων και των διαμεσολαβητών, ενθαρρύνονται, σύμφωνα με τις ισχύουσες νομικές απαιτήσεις, να προστατεύουν τα συμφέροντα των αποταμιευτών σε προϊόντα μακροπρόθεσμης αποταμίευσης αποθαρρύνοντας οποιεσδήποτε βιαστικές εξαργυρώσεις ή ανακατανομές κεφαλαίων, οι οποίες προκαλούν βραχυπρόθεσμες απώλειες λόγω πτώσης της αξίας του ενεργητικού εξαιτίας της πανδημίας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 29/5/2020 Valdis Dombrovskis: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει τη συζήτηση για τη συμμετοχή του ασφαλιστικού τομέα στην κάλυψη των κινδύνων μιας πανδημίας
Nextdeal newsroom, 29/5/2020 Insurance Europe: Η ασφαλιστική βιομηχανία αναζητά συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την κάλυψη των πανδημιών
Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πώς θα επηρεαστούν οι ασφαλιστικές από την πανδημία; Η πανδημία αυξάνει τους κινδύνους για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα στην Ευρωζώνη προειδοποιεί η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) στην έκθεσή της... Nextdeal newsroom, 27/05/2020 - 10:21 27/5/2020
Οι Ευρωπαίοι ασφαλιστές συνεχίζουν να υποστηρίζουν τους πελάτες τους εν μέσω πανδημίας! Οι ευρωπαϊκοί κοινωνικοί εταίροι του τραπεζικού και ασφαλιστικού τομέα -στους οποίους συμμετέχουν εκπρόσωποι εργοδοτών και εργαζομένων του χρηματοπιστωτικού τομέα καθώς... Nextdeal newsroom, 30/03/2020 - 12:53 30/3/2020