Γιώργος Μούζος, 9/9/2020 - 13:54 facebook twitter linkedin Insurance Europe: Πιθανές καθυστερήσεις στο πλαίσιο ασφάλισης αυτόνομων αυτοκινήτων! Γιώργος Μούζος, 9/9/2020 facebook twitter linkedin Για πολλά χρόνια, το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων της Insurance Europe αναφορικά με την ασφάλιση αυτοκινήτων έχει επικεντρωθεί σε δύο μεγάλους τομείς εργασίας: την αναθεώρηση της κοινοτικής οδηγίας για την ασφάλιση αυτοκινήτων, αλλά και στο ολοένα και σημαντικότερο, τη θέσπιση ενός ασφαλιστικού πλαισίου που αφορά τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Daniel John, επικεφαλής του κλάδου αυτοκινήτου στην Insurance Europe και επικεφαλής του αναλογιστικού τμήματος γενικών ασφαλίσεων στην HUK Coburg, και στα δύο θέματα, έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος τον τελευταίο χρόνο, αλλά όσο πλησιάζουν οι τελικοί στόχοι, υπάρχουν συγκεκριμένα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Σχεδιάζοντας το μέλλον της ασφάλισης αυτοκινήτων Η ασφάλιση αυτοκινήτων θα αλλάξει σημαντικά τις επόμενες δεκαετίες και υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό: Πρώτον, όλα τα νέα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας είναι συνδεδεμένα, με το δίδυμο αυτοκίνητο - οδηγός να παράγουν πολλά δεδομένα, ένα νέο χαρακτηριστικό που δημιουργεί νέες έννοιες στην ασφάλιση οχημάτων. Όπως για παράδειγμα τη δημιουργία ασφαλιστικών προϊόντων, τα οποία θα είναι κομμένα και ραμμένα στο στιλ οδήγησης του κάθε οδηγού, αλλά και την ταχύτερη απόδοση αποζημιώσεων χάρη στα δεδομένα που καταγράφονται κι αποδεικνύουν τον υπαίτιο ενός ατυχήματος. Εάν η ασφαλιστική αγορά δεν αξιοποιήσει άμεσα αυτά τα δεδομένα, τότε θα το κάνουν σίγουρα οι κατασκευαστές των οχημάτων, κίνηση που θα βάλει σε κίνδυνο τις παραδοσιακές ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα όμως, τα συνδεδεμένα οχήματα προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες. Αναλύοντας ορισμένα συμβόλαια που οι τιμές τους βασίζονται στα δεδομένα τηλεματικής, αποδεικνύεται ότι οι οδηγοί αυτών έχουν γίνει καλύτεροι, συμβάλλοντας κι αυτοί με τη σειρά τους στο να μειωθούν, έως και να μηδενιστούν τα τροχαία ατυχήματα στη Γηραιά Ήπειρο. Επιπλέον, οι οδηγοί με καλή βαθμολογία σύμφωνα με την τηλεματική έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, με το οικολογικό τους αποτύπωμα να είναι μειωμένο. Δεύτερον, τα αυτόνομα αυτοκίνητα αρχίζουν σιγά, σιγά να εμφανίζονται στην παγκόσμια αγορά. Σε αυτή τη περίπτωση, δεν είναι ο οδηγός που δημιουργεί τον κίνδυνο για ένα τροχαίο ατύχημα, αλλά η ίδια η τεχνολογία. Τι εννοούμε; Πολλοί και διαφορετικοί αισθητήρες, αλλά κι ένα εξελιγμένο λογισμικό το οποίο βρίσκεται στα πρώτα του βήματα, αλλά όμως εξελίσσεται συνεχώς. Το σύνολο αυτών κάνει χρήση της εξελιγμένης τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, όπου αναμφίβολα απαιτούνται εκτεταμένες δοκιμές πριν από την τελική έγκριση και κυκλοφορία στο δρόμο. Από νομική σκοπιά, η ασφάλιση ενός αυτόνομου αυτοκινήτου δεν διαφέρει κατά πολύ από την ασφάλιση ενός παραδοσιακού οχήματος. Όμως σε ότι αφορά την τιμολόγηση και την εκτίμηση κινδύνων, είναι ένας εντελώς νέος κόσμος που απαιτεί εντελώς διαφορετικές τακτικές. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Επομένως, τα δύο κύρια ερωτήματα που δημιουργούνται είναι: Πώς θα υπολογιστούν τα ασφάλιστρα; Σύμφωνα με το στιλ οδήγησης ή βάσει των δεδομένων που καταγράφονται; Πώς εκτιμάται και τιμολογείται ο κίνδυνος ενός αυτόνομου αυτοκινήτου; Όποιοι κι αν είναι οι τρόποι, η βάση για τα πάντα είναι μια: Τα δεδομένα! Σε ανοιχτή γραμμή με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων Οι κατασκευαστές οχημάτων έχουν αναπτύξει δικές τους λύσεις που περιλαμβάνουν απομακρυσμένους διακομιστές από τους οποίους οι πάροχοι υπηρεσιών έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που δημιουργούνται από τα οχήματα τους. Δεδομένης της σημασίας της πρόσβασης σε αυτά τα δεδομένα για τον ασφαλιστικό κλάδο, οι ασφαλιστές ήταν πρόθυμοι να αξιολογηθεί διεξοδικά μια σωστή κι εφαρμόσιμη λύση για την πρόσβαση σε αυτά. Για το λόγο αυτό η Insurance Europe είχε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων κατά το μεγαλύτερο διάστημα του 2019, σε μια προσπάθεια ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή για όλα τα παραπάνω. Οι πρώτες προσπάθειες για την πρόσβαση στα δεδομένα Στα μέσα του 2019, μια επιτροπή της Κομισιόν, κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, σε μια προσπάθεια να βρεθεί η νομοθετική πρόταση, σύμφωνα με την οποία θα επιτρέπεται η πρόσβαση στους ασφαλιστικούς φορείς στα δεδομένα που παράγουν τα αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα. Αυτό, ήταν ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός και επικροτήθηκε από την Insurance Europe, επιβεβαιώνοντας πως το νομοθετικό πλαίσιο είναι αναγκαίο για να επιτραπεί η πρόσβαση στα δεδομένα ενός οχήματος. Για τους ασφαλιστές που θέλουν να παρέχουν με συνέπεια τα προϊόντα τους, αλλά και για την καταβολή μιας αποζημίωσης, επιβάλλεται η πρόσβαση στα δεδομένα των οχημάτων. Κάτι που δεν εξυπηρετεί μόνο για την απόδοση ευθυνών στην περίπτωση ενός ατυχήματος, αλλά τους βοηθάει και στο να κατανοήσουν καλύτερα τους κινδύνους που ελλοχεύουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα και τι χρειάζεται να βελτιωθεί. Βέβαια εδώ είναι που πρέπει να καμφθεί η αντίσταση που προβάλλουν οι κατασκευαστές, για την πρόσβαση στα δεδομένα, αλλά οι συζητήσεις φαίνεται πως βρίσκονται σε καλό επίπεδο για την εύρεση μιας κοινής λύσης. Από την Ετήσια Έκθεση 2019-2020 της Insurance Europe (δείτε εδώ). Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 09/04/2025 - 09:15 Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!
Γιώργος Μούζος, 07/04/2025 - 09:06 Ξεσκεπάζοντας την ασφαλιστική απάτη: Η δύναμη των Big Data και των social media
Γιώργος Μούζος, 04/04/2025 - 09:18 Αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δύο τεχνολογίες που οδηγούν το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς
Audi A5 e-hybrid: Η ασφάλεια και η τεχνολογία στην υπηρεσία του δραστήριου ασφαλιστή Με πλήρη γκάμα εκδόσεων, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, το νέο A5 αποτελεί το πιο σύγχρονο εργαλείο για όσους αναζητούν... Γιώργος Μούζος, 02/04/2025 - 09:14
Πώς τα «μυστικά» δεδομένα οδήγησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων; Μεγάλες ευκαιρίες και ανατροπές: Τα δεδομένα τηλεματικής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν νέους δρόμους στην ασφάλιση οχημάτων. Δείτε πώς διαμορφώνεται μια... Γιώργος Μούζος, 31/03/2025 - 09:00
Machine Learning και αποζημιώσεις: Πώς οι αλγόριθμοι επαναπροσδιορίζουν την εκτίμηση ζημιών στα οχήματα; Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκτίμηση της αξίας και του κόστους επισκευής μετά από ατύχημα, προσφέροντας στους ασφαλιστές ακρίβεια, ταχύτητα... Γιώργος Μούζος, 26/03/2025 - 09:10
Η κλιματική αλλαγή δοκιμάζει τον κλάδο αυτοκινήτου: Πώς θα αντιδράσει η ασφαλιστική αγορά; Η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πλέον μελλοντικό σενάριο, αλλά άμεση πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά, ιδιαίτερα στον κλάδο της ασφάλισης... Γιώργος Μούζος, 24/03/2025 - 09:04
Πώς τα usage-based insurance μοντέλα μπορούν να ανταγωνιστούν τις παραδοσιακές ασφαλίσεις; Η νέα γενιά ασφάλισης που αξιοποιεί την τεχνολογία και τα δεδομένα για να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις. Η ασφαλιστική αγορά έχει μπει... Γιώργος Μούζος, 20/03/2025 - 08:58
Χρειάζονται οι οδηγοί νέα ασφαλιστικά προϊόντα για την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις; Πώς οι ασφαλιστές μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων και στην ασφάλιση αυτών; Η ραγδαία ανάπτυξη της... Γιώργος Μούζος, 17/03/2025 - 08:59