Το σχέδιο νόμου για την «Κρατική αρωγή προς επιχειρήσεις για φυσικές καταστροφές και συντονισμός σχετικών θεμάτων» (δείτε εδώ) σχολιάσθηκε από τον «Υπασφαλισμένο» της 17/2/2020 στο nextdeal.gr με τίτλο «Για τον εμφύλιο στις πλατφόρμες και ψάχνοντας τα κίνητρα για την ασφάλιση των επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών!» (δείτε εδώ) με το ερώτημα «είναι σίγουροι εκεί στο υπουργείο Οικονομικών ότι δίνονται κίνητρα για την ιδιωτική ασφάλιση;»
Έκτοτε η αγορά «ξύπνησε» και άρχισαν να διατυπώνονται σχετικοί προβληματισμοί για την αποτελεσματικότητα του σχεδίου νόμου και το πόσο ενισχύει ή βλάπτει την ιδιωτική ασφάλιση.
Βέβαια το πρώτο που πρέπει να απαντηθεί είναι αν με το συγκεκριμένο νόμο (εφόσον ψηφισθεί ως έχει) ωφελείται ή βλάπτεται η πληγείσα επιχείρηση και αν θα δίνεται όντως κρατική αρωγή στις πληγείσες επιχειρήσεις, γιατί αν δεν κάνω λάθος στο σχέδιο νόμου αναφέρει στο άρθρο άρθρο 7 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄ ότι με απόφαση του υπουργού Οικονομικών καθορίζονται το ύψος της επιχορήγησης, κ.λπ.
Άρα πόσο σίγουροι μπορεί να είναι οι επιχειρηματίες ότι κρατική αρωγή θα αποζημιώνει με βάση την πραγματική αξία των ζημιών και όχι με βάση τις δυνατότητες (μάλλον περιορισμένες) του κρατικού προϋπολογισμού και του Ταμείου Κρατικής Αρωγής; Εν κατακλείδι, το σχέδιο νόμου θυμίζει σύμφωνα με ασφαλιστικούς παράγοντες το «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει».
Προφανώς επειδή οι εταιρείες πληρώνουν φόρους δικαιούνται ενδεχομένως και μίας βοηθείας από το κράτος σε μια δύσκολη στιγμή. Αντί όμως να δημιουργούνται μηχανισμοί διορισμών, πιο αποτελεσματικά και οικονομικά δεν θα ήταν κάποια πραγματικά κίνητρα για την ασφάλιση των επιχειρήσεων;
Από την εφημερίδα Nextdeal, τεύχος 467