Nextdeal newsroom, 20/4/2021 - 08:15 facebook twitter linkedin Πιστεύετε πως έχετε νόμιμα κοτσαδόρο; Είστε σίγουροι; Η ARAG ξεκαθαρίζει Nextdeal newsroom, 20/4/2021 facebook twitter linkedin Το Τμήμα Ζημιών της ARAG στην Αθήνα ξεκαθαρίζει τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα με τους κοτσαδόρους των οχημάτων Γράφει ο Πάνος Τσεκούρας από το Τμήμα Ζημιών της ARAG στην Αθήνα Τα Τμήματα Ζημιών της ARAG HELLAS στην Αθήνα, την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη, δέχονται κατά καιρούς ερωτήματα ασφαλισμένων όπως: Τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα για να φέρει το όχημά μου νόμιμα κοτσαδόρο; Άλλα μου λέει ο ασφαλιστής μου, άλλα η ασφαλιστική εταιρία, άλλα μου λένε από το αρμόδιο Υπουργείο που ρώτησα και άλλα μου λέει η Tροχαία. Είναι αρκετό να αναγράφεται στην άδεια ότι το όχημά μου φέρει νομίμως κοτσαδόρο ; Πώς μπορώ να μάθω εάν ο συγκεκριμένος κοτσαδόρος στο όχημά πληροί τις νόμιμες προδιαγραφές του κατασκευαστή κτλ.; Επιτρέπεται να φέρει το όχημά μου κοτσαδόρο, ακόμη κι εάν δεν έλκει ρυμουλκούμενο; Τι είναι οι αποσπώμενοι - αναδιπλούμενοι κοτσαδόροι; Μπορεί να καταλογίσει η Τροχαία παράβαση με πρόστιμο και διοικητική ποινή εξαιτίας νομίμως τοποθετημένου κοτσαδόρου με άδεια του Υπουργείου; Παίζει ρόλο εάν ο κοτσαδόρος εμποδίζει την ορατότητα της πινακίδας; Εάν προκαλέσω τροχαίο ατύχημα και το άλλο όχημα υποστεί μεγαλύτερη ζημιά εξαιτίας της ύπαρξης κοτσαδόρου (χωρίς να έλκει ρυμουλκούμενο κτλ.) τι θα κάνει η ασφαλιστική μου εταιρεία ; Υπάρχει συντρέχον πταίσμα; Η σχετική νομοθεσία στην Ελλάδα είναι συχνά δαιδαλώδης και γρήγορα μεταβαλλόμενη. Από την άλλη μεριά, δεν είναι εύκολο να ερευνήσει ο μέσος πολίτης ποιος είναι τελικά ο ισχύων νόμος (ποιος έχει καταργηθεί, τροποποιηθεί κτλ.) και ποια εκ των δεκάδων, σχετικών ευρωπαϊκών οδηγιών έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο. Ενδεικτικά μόνο, αναφέρονται τα κάτωθι νομοθετήματα: Ευρωπαϊκές οδηγίες σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές: Οδηγία της EC 94/20 παράρτημα VII παράγραφος 1.2 Οδηγία της EC 94/20 παράρτημα Ι άρθρο 2 Οδηγία της EC 94/20 παράρτημα VII παράγραφος 2.1.4 Εθνική Νομοθεσία: αριθ. οικ. 31791/2523, ΦΕΚ 910/06.11.1995 περί συμμόρφωσης προς τις διατάξεις της οδηγίας 94/20 ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ε.Ε. της 30.05.1994 σχετικά με τις διατάξεις ζεύξης των οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκούμενών τους και την προσάρτησή τους στα οχήματα αυτά. Άρθρο 54 του Κ.Ο.Κ. Άρθρο 53&6 του Κ.Ο.Κ. Νέος Κ.Ο.Κ. Νόμος 16823/78 ΑΥΣ. Απόφαση Α1/56548/5018/2014 - ΦΕΚ B-383/18-2-2014 Άρθρο 82&4 του Κ.Ο.Κ. Υπουργική Απόφαση Γ9/46447/2397/2019 - ΦΕΚ 2303/Β/12-6-2019 Υπουργική Απόφαση 2805/2021 - ΦΕΚ 99/Β/18-1-2021 Τι προσέφερε η ARAG HELLAS στον ασφαλισμένο της: Σε πρόσφατη υπόθεση ασφαλισμένου της ARAG (με αντίστοιχο πρόγραμμα Νομικής Προστασίας οχήματος), καταλογίστηκε στον πελάτη μας παράβαση από την Τροχαία (χρηματικό πρόστιμο 50 Ευρώ και 5 βαθμοί στο point system) σύμφωνα με το άρθρο 104 και 20 παρ. 2 του ΚΟΚ σχετικά με τον κοτσαδόρο του οχήματος του. Ασκήθηκαν εμπροθέσμως οι προβλεπόμενες αντιρρήσεις, οι οποίες όμως απερρίφθησαν. Η Νομική Υπηρεσία μας ήλεγξε τη σχετική απορριπτική απόφαση και επικοινώνησε τόσο με το αρμόδιο Υπουργείο όσο και με το Διοικητή της αρμόδιας Τροχαίας, καθώς ο ασφαλισμένος προσκόμισε πρόσφατη (δηλαδή του 2021) αλληλογραφία του με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από την οποία προέκυπτε ρητά ότι “επιτρέπεται η ύπαρξη βραχιόνων ρυμουλκούμενου (κοτσαδόρου) και όταν τα οχήματα αυτά δεν έλκουν, αρκεί να είναι εφοδιασμένα με την ειδική δήλωση προσάρτησης ρυμουλκούμενου οχήματος ή σημειώματος έλξης που προβλέπεται.” Στη πράξη δηλαδή, όσο απίστευτο και να φαίνεται, δημιουργήθηκε η αμφιβολία για το ποιος έχει δίκιο. Η Τροχαία που καταλόγισε την παράβαση ή το Υπουργείο; Τελικά, όπως αποδείχθηκε, η Τροχαία είχε δίκιο, αφού η παράβαση προβλεπόταν σε διάταξη νεότερου νόμου κι όχι στις διατάξεις του νόμου που επικαλούνταν οι διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου, αφού ο κοτσαδόρος τελικά όφειλε να είναι αναδιπλούμενος. Δεν είναι εύκολο να πείσεις έναν ασφαλισμένο ότι έχει άδικο και ότι ορθώς του επεβλήθη το εν λόγω πρόστιμο, όταν προηγουμένως το αρμόδιο Υπουργείο τον ενημερώνει εγγράφως ότι έχει δίκιο και ταυτόχρονα ο ίδιος έχει καλέσει στα Κεντρικά της Τροχαίας, όπου επίσης του είπαν τηλεφωνικά ότι έχει δίκιο. Από την μεριά της ARAG HELLAS εστάλησαν ενδεδειγμένα υπομνήματα τόσο προς το Υπουργείο όσο και προς την αρμόδια Τροχαία και έγινε έγγραφη καταγγελία προς το Συνήγορο του Πολίτη, από τον οποίο αναμένουμε τη μελέτη του φακέλου και την εκπόνηση σχετικού πορίσματος. Το ανωτέρω άρθρο ανήκει στον κ. Πάνο Τσεκούρα από το Τμήμα Ζημιών της ARAG στην Αθήνα. Ξεκίνησε την εργασία του στον ασφαλιστικό κλάδο αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Χημικών Μηχανικών- Μηχανικός Περιβάλλοντος), ασχολούμενος αρχικά με τεχνικές πωλήσεων σε μεγάλη, πολυεθνική ασφαλιστική εταιρία. Από το 2019 εργάζεται στην ARAG HELLAS (Διαχείριση Ζημιών - Διακανονισμοί Τροχαίων Υποθέσεων – Αποζημιώσεις). Είναι πιστοποιημένος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής από την Τράπεζα της Ελλάδας και κάτοχος πτυχίου ασφαλιστικών σπουδών ΕΙΑΣ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 30/3/2021 ARAG: Δωρεάν νομικές συμβουλές σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν περιστατικά ασέλγειας και κακοποίησης ανηλίκων
Nextdeal newsroom, 30/3/2021 Ο Ποινικολόγος και συνεργάτης της ARAG, Χρήστος Καραμανλής μιλά για την ασέλγεια και κακοποίηση ανηλίκων
Η ΠΡΙΝ - και η ΜΕΤΑ - φάση στην ασφάλιση. Ένα επίκαιρο σχόλιο του CEO της ARAG Hellas, Δημήτριου Τσεκούρα Γράφει o Δημήτρης Τσεκούρας, CEO ARAG SE Η ασφάλιση αποκτά υπόσταση και από έννοια γίνεται πράξη με την ενεργοποίηση του εκάστοτε συμβολαίου. Η ενεργοποίηση... Nextdeal newsroom, 10/03/2021 - 12:21 10/3/2021
Η πανδημία ως «τεχνολογικός επιταχυντής» και η ιδιωτική ασφάλιση Γράφει η Μυρτώ Χαμπάκη, Group International Projects & Solvency II ARAG SE* Από σήμερα η Αττική μπαίνει ξανά σε αυστηρό lockdown. Ήρθε... Nextdeal newsroom, 11/02/2021 - 13:08 11/2/2021