Γιώργος Μούζος, 1/9/2021 - 13:24 facebook twitter linkedin Τα trends στη διαχείριση κινδύνων που αποδεικνύουν ότι απαιτούνται άμεσες αλλαγές! Γιώργος Μούζος, 1/9/2021 facebook twitter linkedin Οι αναδυόμενοι κίνδυνοι και η αλλαγή της συμπεριφοράς των πελατών αλλάζουν το τοπίο εσόδων για τους ασφαλιστές. Αυτές οι τάσεις απαιτούν αλλαγή στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην αγορά. Ιστορικά, οι ασφαλιστές βασίστηκαν σε συγκεκριμένα μοντέλα κινδύνου και αναλογιστικούς πίνακες για να μάθουν πώς να αναπτύσσουν και να τιμολογούν τα προϊόντα τους. Όμως η αγορά έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα πολλά από αυτά τα άλλοτε αξιόπιστα μοντέλα κινδύνου να ανατρέπονται. Για παράδειγμα, καταστροφικά γεγονότα που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή έχουν επιφέρει τρομερές αλλαγές στα προϊόντα κάλυψης περιουσίας και αστικής ευθύνης. Εν τω μεταξύ, η ταχεία γήρανση του πληθυσμού και το αυξανόμενο κόστος της φροντίδας ηλικιωμένων έχουν περιορίσει αρκετά το τι μπορούν να προσφέρουν οι ασφαλιστές σε προϊόντα μακροχρόνιας φροντίδας. Όμως νέοι αναδυόμενοι κίνδυνοι απαιτούν πιο επείγουσες αλλαγές. Η παγκόσμια μελέτη διαχείρισης κινδύνων της Accenture το 2021 είχε συνεντεύξεις από 91 ανώτερα ασφαλιστικά στελέχη στον τομέα της διαχείρισης κινδύνων, τα οποία προσδιόρισαν τις τάσεις που θα αλλάξουν περαιτέρω το ασφαλιστικό τοπίο! Αύξηση της πολυπλοκότητας και της συχνότητας των κυβερνοεπιθέσεων Εκτός από τις οικονομικές και επιχειρησιακές προκλήσεις που θέτει η ανάπτυξη των ψηφιακών εφαρμογών, εξίσου αυξάνονται και τα επίπεδα κυβερνοεπιθέσεων, αλλά και η ζήτηση των πελατών για προστασία από αυτές. Περισσότεροι διαχειριστές ασφαλιστικών κινδύνων αναγνωρίζουν την τάση στις απειλές στον κυβερνοχώρο ως επείγουσα ανάγκη από οποιαδήποτε απειλή. Η επιτάχυνση της προστασίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση στις επιθέσεις με ransomware, όπου σε αυτή την περίπτωση, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου θέλουν λύτρα ύψους ανάλογο με την ασφαλιστική κάλυψη του θύματος. Σύμφωνα με την έρευνα της Accenture, υπάρχει εκτίμηση πως τα παγκόσμια έσοδα για cybersecurity θα αγγίξουν τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στην ασφάλιση στον κυβερνοχώρο, αλλά περιλαμβάνει επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες πριν και μετά το συμβάν. Αυξημένη ζήτηση καταναλωτών για ψηφιακή εξυπηρέτηση Αρχικά οι ασφαλιστές θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια μεγάλη σπαζοκεφαλιά για το πως θα πρέπει να παρουσιάζουν τα νέα προϊόντα στους υπάρχοντες πελάτες και πώς θα παρουσιάζουν και θα υπογράφουν προσφορές για νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Ψηφιακά ή με φυσική παρουσία; Επίσης οι ασφαλιστές θα πρέπει να αποφασίζουν πού θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικοί και πότε θα ήταν καλό να συνεργαστούν με άλλους φορείς του ασφαλιστικού οικοσυστήματος. Αύξηση της υιοθέτησης τεχνολογίας μεταξύ των πελατών Η ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες με ψηφιακή δυνατότητα υπερβαίνει τις προσωπικές και εμπορικές γραμμές των επιχειρήσεων. Καθώς η λειτουργία σε έναν ψηφιακό κόσμο γίνεται όλο και περισσότερο ζήτημα επιβίωσης για πολλές επιχειρήσεις, αυτή η τάση μπορεί να επιφέρει μεγάλη έκθεση σε νέους κινδύνους, οι οποίοι με τα υπάρχοντα ασφαλιστικά προγράμματα να μην καλύπτουν σωστά τον πελάτη. Για παράδειγμα, η αυξανόμενη υιοθέτηση αποθήκευσης σημαντικών δεδομένων στο cloud, μπορεί να επιφέρει νέες ψηφιακές απειλές που απαιτούν διαφορετικό είδος ασφάλισης. Τα μοντέλα κινδύνου εξακολουθούν να έχουν σημασία Σχεδόν το 90% των στελεχών που απασχολούνται στον τομέα διαχείρισης κινδύνου στο πλαίσιο της έρευνας της Accenture, ανέφεραν πως η δημιουργία εσόδων από δεδομένα και μοντέλα κινδύνου, αποτελεί μια καλή ευκαιρία ανάπτυξης των εσόδων για τους ασφαλιστές. Κάτι που ισχύει και στην πράξη, αλλά απαιτούνται έγκυρα δεδομένα, predictive and prescriptive analytics και λύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Τότε τα μοντέλα αυτά μπορούν να εξελιχθούν για να βοηθήσουν στον μετριασμό και τη διαχείριση του κινδύνου σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό τοπίο! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 22/01/2025 - 09:00 Κλιματική αλλαγή και ασφάλιση οχημάτων: Αντιμετωπίζοντας τις νέες απειλές
Γιώργος Μούζος, 20/01/2025 - 09:00 Κυβερνοασφάλεια στα οχήματα: Η ανάγκη για εξειδικευμένες ασφαλιστικές λύσεις
Γιώργος Μούζος, 17/01/2025 - 08:50 Ανακλαστικά ρούχα και συστήματα αποφυγής σύγκρουσης: Προβληματισμός στις ασφαλιστικές!
Γιώργος Μούζος, 15/01/2025 - 09:01 Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για τις αντιολισθητικές αλυσίδες;
AI-driven Predictive Modeling: Το νέο εργαλείο που απογειώνει τις πωλήσεις σας! Χρησιμοποιήστε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να βελτιώσετε τις καλύψεις και να αυξήσετε την αξία που προσφέρετε στους πελάτες σας. Οι ασφαλιστικοί... Γιώργος Μούζος, 13/01/2025 - 08:48
Pay-as-you-drive ασφαλίσεις: Πώς να αξιοποιήσετε την τάση για μεγαλύτερη πελατοκεντρικότητα Ο ρόλος των ευέλικτων ασφαλιστικών συμβολαίων και πώς να τα προωθήσετε Οι ασφαλιστικές ανάγκες αλλάζουν και οι σύμβουλοι πρέπει να... Γιώργος Μούζος, 10/01/2025 - 09:08
Πώς να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις που χρειάζονται; Η εκπαίδευση των πελατών σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις του οχήματός τους είναι σημαντική μιας και έτσι θα κερδίσετε την... Γιώργος Μούζος, 07/01/2025 - 08:46
Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς; Παρακάτω παραθέτουμε όλες τις πληροφορίες που πρέπει να δώσετε στους πελάτες σας, ειδικά για όσους κινούνται σε ορεινές περιοχές, ώστε... Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10
Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς; Η οδήγηση με κακοκαιρία μπορεί να γίνει απαιτητική και επικίνδυνη. Με σωστή προετοιμασία και προσεκτική οδήγηση, οι πελάτες σας μπορούν... Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52
Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη... Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46