Nextdeal newsroom, 7/9/2021 - 08:20 facebook twitter linkedin Άνοδος 6,1% στην παραγωγή ασφαλίστρων των ναυτασφαλίσεων το 2020 Nextdeal newsroom, 7/9/2021 facebook twitter linkedin Τις τελευταίες τάσεις της ναυτασφαλιστικής αγοράς παρουσίασε η IUMI κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της που πραγματοποιείται διαδικτυακά από τη Σεούλ της Νότιας Κορέας. Σε γενικές γραμμές, η IUMI ανέφερε θετικά αποτελέσματα στoυς περισσότερoυς κλάδους, εκτός από τις ασφαλίσεις P&I, και στις περισσότερες γεωγραφικές περιοχές, ωστόσο παραμένει επιφυλακτική για μια μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάκαμψη. Ειδικότερα, για το έτος 2020 η παραγωγή ασφαλίστρων στον ναυτασφαλιστικό κλάδο υπολογίζεται γύρω στα 30,0 δισ. δολάρια, που αντιστοιχεί σε αύξηση 6,1% σε σχέση με το 2019. Η κατανομή των παγκόσμιων εσόδων ανά περιοχή είναι η εξής: Ευρώπη 47,7%, Ασία/Ειρηνικός 29,3%, Λατινική Αμερική 9,3%, Βόρεια Αμερική 7,7%, υπόλοιπες περιοχές 6,0 %. Οι ασφαλίσεις cargo (φορτίο) συνέχισαν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς με 57,2% το 2020, ενώ ακολουθούν οι ασφαλίσεις hull 23,8%, οι ασφαλίσεις υπεράκτιων πηγών ενέργειας (offshore energy) 12,1% και οι ασφαλίσεις αστικής ευθύνης (marine liability, δεν περιλαμβάνονται τα IGP&I) 6,8%. Οffshore energy Η παραγωγή ασφαλίστρων στον υπεράκτιο ενεργειακό τομέα το 2020 κυμάνθηκε στα 3,6 δις. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 8,6% σε σχέση με το 2019. Οι απαιτήσεις παρέμειναν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Cargo Η παραγωγή ασφαλίστρων στις ασφαλίσεις cargo άγγιξε τα 17,2 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 5,9% σε σχέση με το 2019. Οι δείκτες ζημιών βελτιώθηκαν τη διετία 2019-2020 γεγονός που έφερε εξισορρόπηση στον κλάδο. Παρόλο που ο αντίκτυπος των απαιτήσεων ήταν σχετικά χαμηλός τη διετία 2019-2020, εξακολουθεί να υπάρχει πιθανότητα επιστροφής ενός περιβάλλοντος υψηλότερων απαιτήσεων από το 2021 και μετά. Ocean Hull Η παραγωγή ασφαλίστρων στις ασφαλίσεις ocean hull αυξήθηκε το 2020 κατά 6% στα 7,1 δισ. δολάρια. Η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα ισχυρή στη Σκανδιναβία αλλά πολύ ασθενέστερη στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου (Lloyd's) όπου η πτώση των τελευταίων χρόνων συνεχίστηκε. Οι απαιτήσεις και οι συνολικές απώλειες παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα. Αν και αναμένεται μια μικρή άνοδος το 2021, ο αντίκτυπος των απαιτήσεων παραμένει εξαιρετικά χαμηλός. Ωστόσο, υπάρχει ανησυχία ότι τα χαμηλά επίπεδα είναι το αποτέλεσμα της μειωμένης ναυτιλιακής δραστηριότητας λόγω COVID, ιδίως στον τομέα των κρουαζιέρας, και ότι η τρέχουσα ανάκαμψη ενδέχεται να επιστρέψει τις απαιτήσεις σε πιο κανονικά επίπεδα στο εγγύς μέλλον. Σε γενικές γραμμές, οι δείκτες ζημιών των ετών 2019-2020 έχουν βελτιωθεί σε όλες τις περιοχές. Η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Γεγονότων και Στοιχείων της IUMI, Astrid Seltmann δήλωσε μεταξύ άλλων: «Αναφέρουμε αύξηση της παραγωγής ασφαλίστρων για το 2020 τόσο στις αγορές της hull όσο και στις αγορές cargo. Φαίνεται ότι η ευρωπαϊκή αγορά άγγιξε το κατώτερο δυνατό επίπεδο το 2019 και τώρα ενισχύεται ξανά, ενώ από το 2016 η ασιατική αγορά καταγράφει συνεχώς αύξηση από έτος σε έτος». «Σε γενικές γραμμές, τα αποτελέσματα στους κλάδους cargo και hull βελτιώθηκαν τη διετία 2019-2020 σε όλες τις περιοχές και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ενισχυμένη βάση ασφαλίστρων σε συνδυασμό με τον πολύ χαμηλό αντίκτυπο απαιτήσεων. Πρόκειται για μια θετική τάση, αλλά καθώς η ανάκαμψη ξεκίνησε από μια πολύ χαμηλή βάση, δεν είναι ακόμη σαφές εάν η τρέχουσα βελτίωση θα διατηρηθεί τα επόμενα χρόνια για να δώσει μεγαλύτερη προβλεψιμότητα στους εφοπλιστές, τους ιδιοκτήτες φορτίου και τους ασφαλιστές. Το περιβάλλον των πρόσφατων απαιτήσεων ήταν σχετικά καλό, ωστόσο σχετίζεται με τη μειωμένη δραστηριότητα σε ορισμένους τομείς το 2020 (κρουαζιέρα, συναλλαγές εμπορευματοκιβωτίων) ως αντίδραση στα μέτρα εναντίον της COVID. Καθώς η οικονομία ανακάμπτει και η ναυτιλία και η υπεράκτια δραστηριότητα αυξάνονται, μπορεί να αναμένεται ότι και η συχνότητα και η σοβαρότητα των απαιτήσεων θα αυξηθούν ξανά». «Η ανάλυσή μας για το 2020 δείχνει κάποια σημάδια ενθάρρυνσης για την ανάπτυξη της αγοράς σε όλους τους κύριους ασφαλιστικούς κλάδος και σε όλες τις περιοχές σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρέπει όμως να παραμείνουμε επιφυλακτικοί καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη» είπε από την πλευρά του ο Philip Graham, Πρόεδρος της Επιτροπής Γεγονότων και Αριθμών της IUMI και πρόσθεσε «από τη θετική πλευρά, βλέπουμε νέες αγορές να εισέρχονται στον χώρο των ναυτασφαλίσεων, όπως η υπεράκτια αιολική ενέργεια, η οποία έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί γρήγορα και να γίνει ένας σημαντικός κλάδος ναυτασφάλισης». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 18/5/2021 ΕΑΕΕ: Διαδικτυακά θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως τις 15 Σεπτεμβρίου η ετήσια Γενική Συνέλευση της I.U.M.I.
Μείωση απαιτήσεων καταγράφουν οι ναυτασφαλιστές! Η πτώση της δραστηριότητας και του παγκοσμίου εμπορίου έχει μειώσει τις ζημιές στη ναυτιλία και τις απαιτήσεις από τους ναυτασφαλιστές... Nextdeal newsroom, 16/09/2020 - 09:30 16/9/2020
Διαδικτυακά, από τις 14 έως τις 25 Σεπτεμβρίου η ετήσια Γενική Συνέλευση της I.U.M.I. Στη Στοκχόλμη, από τις 14 έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2020 θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, για πρώτη φορά στην ιστορία της εξαιτίας των έκτακτων... Nextdeal newsroom, 16/06/2020 - 15:38 16/6/2020