Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 23/9/2021 - 12:16 facebook twitter linkedin 9ο Allianz Motor Day: Αναμνήσεις από το μέλλον της ασφάλισης αυτοκινήτου Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 23/9/2021 facebook twitter linkedin Είναι εντυπωσιακό το πόσα κρύβει το μέλλον για την ανθρωπότητα, πόσα μπορεί να καταφέρει o άνθρωπος και πόσα δεν θα τα ζήσει ποτέ γιατί ο ίδιος θα βάλει τα εμπόδια. Στο 9ο Allianz Motor Day που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο ερευνών και τεχνολογίας της Allianz στο Ismaning λίγο έξω από το Μόναχο χθες, είχαμε την ευκαιρία, μετά από ένα ταξίδι αστραπή, να ακούσουμε, από κοντά, επίσης μετά από καιρό, τους προβληματισμούς για το μέλλον, αλλά και να έρθουμε αντιμέτωποι με την σημερινή πραγματικότητα στον κλάδο αυτοκινήτου τόσο από την πλευρά τον κατασκευαστών όσο και των ασφαλιστών. Καθώς φαίνεται το αν θα ζήσουμε εμείς ή τα παιδιά μας το να κυκλοφορούμε στους δρόμους με το αυτοκίνητο, κάνοντας όμως την ίδια στιγμή οτιδήποτε άλλο εκτός από το να το οδηγούμε, μάλλον αργεί ακόμα. Αν δηλαδή τα αυτοκίνητα μας θα κυκλοφορούν χωρίς οδηγό, αν στο πιο ακραίο που ακούστηκε, θα βάζουμε το πρωί τα παιδιά μας στο αυτοκίνητο και θα τα στέλνουμε στο σχολείο ενώ εμείς θα είμαστε κάπου άλλου. Ένα μεγάλο μάλιστα ερώτημα είναι αν θα συμβεί ποτέ ή αν τελικά θα υπάρχει μια μικτή μορφή κυκλοφορίας. Π.χ. λεωφορεία που θα κυκλοφορούν αυτόνομα χωρίς οδηγούς και αυτοκίνητα ΙΧ που θα έχουν τελειοποιήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τους αυτοματισμούς που μας δίνει η τεχνολογία όμως πάντα θα χρειάζεται ένας οδηγός στο τιμόνι! Αυτό που είναι πολύ πιθανό έως σίγουρο να δούμε στο άμεσο μέλλον, είναι τα αυτόνομα λεωφορεία και φορτηγά. Και ο λόγος είναι απλός. Το δρομολόγιο και η απόσταση που πρέπει να διανύσει ένα λεωφορείο ή ένα φορτηγό σε αντίθεση με ένα ΙΧ είναι συγκεκριμένο. Επομένως μπορεί να ελεγχθεί έως και να μηδενισθεί το ρίσκο του ατυχήματος. Σε σχετική έρευνα που έγινε με επιβάτες που δοκίμασαν να μπουν σε λεωφορείο χωρίς οδηγό η ανταπόκριση ήταν θετική με τους περισσότερους να θέλουν να ξαναμπούν χωρίς δεύτερες σκέψεις. Αν βέβαια αυτές οι νέες τεχνολογίες θα ενσωματωθούν στη ζωή μας μένει να το δούμε στο μέλλον γιατί όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε και στην συζήτηση στο πάνελ του 9ου Allianz Motor Day, οι άνθρωποι γενικά έχουν την τάση να ξεχνούν πιο εύκολα ένα ατύχημα που οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος παρά σε μηχανικό ή τεχνικό σφάλμα. Πώς βλέπουν όμως οι ασφαλιστές αυτή την εξέλιξη και τις δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία σήμερα; Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε με καλό μάτι. Αυτό γιατί θα μειωθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι γνωστές στην ασφαλιστική αγορά «μικροζημιές» σε προφυλακτήρες, τρακαρίσματα στη κίνηση κλπ. Τα ραντάρ και οι αισθητήρες που έχουν ήδη σήμερα τα καινούργια μοντέλα των αυτοκινήτων δεν θα αφήνουν περιθώρια για τέτοιες ζημιές που όπως μας είπε και ο δρ. Christoph Lauterwasseser του ερευνητικού κέντρου της Allianz, αποτελούν σήμερα περίπου το 40% στην Γερμανική αγορά. Από την άλλη πλευρά όμως όταν θα υπάρχουν απαιτήσεις θα είναι πολύ πιο κοστοβόρες μιας και τα ανταλλακτικά που θα έχουν ενσωματωμένες όλες αυτές τις τεχνολογίες θα είναι πολύ πιο ακριβά. Ένα ακόμη μεγάλο ερώτημα που μένει να απαντηθεί όταν οι ασφαλιστές θα έχουν περισσότερα στατιστικά και δεδομένα, θα είναι το πού θα αποδίδεται η ευθύνη του ατυχήματος. Στον οδηγό ή στο πρόγραμμα που έχει το αυτοκίνητο. Θα μιλάμε για αστική ευθύνη οδηγού ή προϊόντος. Επίσης, σημαντικό ζήτημα θα προκύψει και από το γεγονός πως αν και ο οδηγός θα ενημερώνεται έγκαιρα από το σύστημα του αυτοκινήτου για έναν ενδεχόμενο κίνδυνο που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόγραμμα αυτόματης οδήγησης, ο οδηγός ενδέχεται να μην έχει την ικανότητα ή καλύτερα το χρονικό περιθώριο να αντιδράσει. Τέλος, αυτό που φαίνεται να απασχολεί κατασκευαστές, ασφαλιστές και επόπτες είναι τα data! Τα δεδομένα δηλαδή που θα συλλέγει το αυτοκίνητο και πώς αυτά θα χρησιμοποιούνται! Όλα αυτά ίσως βέβαια να είναι και ζητήματα που οι επόμενες γενιές να τα λύσουν πιο εύκολα, μιας και η σχέση που θα υπάρχει με αυτό που γενικότερα ονομάζουμε μετακίνηση να είναι τελείως διαφορετική από αυτή που έχουμε σήμερα και άρα οι νέες τεχνολογίες να ενσωματωθούν στην κοινωνία με τέτοιο τρόπο που δεν θα φοβόμαστε να τις χρησιμοποιήσουμε. Άλλωστε στη Γερμανία, η εποπτική αρχή που δίνει το πράσινο φως για την κυκλοφορία στους δημόσιους δρόμους των πλήρως αυτόνομα κινουμένων οχημάτων θα το κάνει με προϋπόθεση πρώτα και κυρία ότι θα είναι πιο ασφαλή από ότι είναι σήμερα ένα αυτοκίνητο με οδηγό! Όπως τόνισε και ο Klaus Peter Röhler, Member of the Board of Management of Allianz SE ,τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης μπορούν να σχεδιαστούν με έναν τρόπο που θα αυτοεκπαιδεύονται και από «αυτόνομοι αρχάριοι οδηγοί» θα γίνουν πραγματικοί επαγγελματίες. Μαζί με σαφείς κανόνες για την πρόσβαση στα δεδομένα και με σαφές καθεστώς αναφορικά με την ευθύνη, δημιουργείται η βάση για το νέο κόσμο της αυτόνομης οδήγησης με ισχυρό συνεργάτη των πελατών μας, την Allianz! Ακολουθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το ταξίδι του Κωστή Σπύρου στο Μόναχο: Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 21/01/2025 - 22:40 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συνάντηση Κυβέρνησης-Ασφαλιστών για τις φυσικές καταστροφές
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 14/01/2025 - 18:14 Ασφαλιστήρια Υγείας: Περιορισμένες σε μονοψήφιο ποσοστό οι αυξήσεις για το 2025
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 05/12/2024 - 14:43 Attica Bank: Με νέα προϊόντα στην τραπεζοασφαλιστική αγορά - μέτοχος με 10% στην Syndea (βίντεο)
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/11/2024 - 13:55 Συνέντευξη Φίλιππος Μυτιληναίος (CEO Howden Agents): Ο ασφαλιστής σήμερα πρέπει να πιστεύει στον εαυτό του περισσότερο από ποτέ! (βίντεο)
Ο αποχαιρετισμός του Giuseppe Zorgno προς το δίκτυο συνεργατών της AIG Αλλαγή σκυτάλης στο τιμόνι της AIG Greece μετά από 15 χρόνια με τον Giuseppe Zorgno να αποχωρεί και την Θεανώ... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 12/11/2024 - 14:40
"Το Data Science και η Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλεία για την καλύτερη παραγωγή αποτελεσμάτων & προβλέψεων των αναλογιστών" είναι το μήνυμα από το παγκόσμιο συνέδριο αναλογιστών στο Βέλγιο! (βίντεο) Γράφει ο Κωστής Σπύρου - Βρυξέλλες Περισσότεροι από 400 αναλογιστές από κάθε μεριά του πλανήτη συμμετείχαν στο συνέδριο που διοργάνωσε η... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 31/10/2024 - 10:00
Δημήτρης Καραγιάννης: Από την Βιέννη στην BOC Ελλάδος και το Ίδρυμα KAPA Η τεχνολογία ανέκαθεν αποτελούσε το σημαντικό εργαλείο εξέλιξης αλλαγής και προόδου ενω παράλληλα φόβιζε μόνο αυτούς που ήταν και είναι... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 29/10/2024 - 21:52
Ο Κωστής Σπύρου από το 66ο Ραντεβού Ασφαλιστών στο Monte Carlo: Η αντασφαλιστική αγορά σε περίοδο κανονικότητας Του απεσταλμένου μας Κωστή Σπύρου Ξεκίνησε το 66ο Ραντεβού Ασφαλιστών στο Monte Carlo, στο Μονακό και το nextdeal.gr για μια ακόμη χρονιά... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 09/09/2024 - 09:48
Το όραμα δημιουργίας στο ΕΕΑ του Γιώργου Φουφόπουλου Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι μια καλή ευκαιρία για ηρεμία αποτοξίνωση, προγραμματισμό, σχεδιασμό και γιατί όχι καμία φορά και λήψη σοβαρών... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 05/09/2024 - 08:51
Ο ασφαλιστής μοναχός μοναχός! Στην εποχή του ΑΙ της τεχνητής νοημοσύνης, του direct, των Funds, της fiber ταχύτητας, των απανωτών συγχωνεύσεων, κι ενώ οι... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 15/08/2024 - 13:39