Nextdeal newsroom, 29/3/2022 - 08:46 facebook twitter linkedin Αναμένεται να αυξηθεί το μέσο κόστος των αποζημιώσεων στον κλάδο οχημάτων, προβλέπει έκθεση της Insurance Europe! Nextdeal newsroom, 29/3/2022 facebook twitter linkedin Η ασφάλιση οχημάτων είναι το ευρύτερα αγορασμένο ασφαλιστικό προϊόν του κλάδου περιουσίας και ατυχημάτων (P&C) στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 36% των συνολικών ασφαλίστρων P&C το 2020, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Insurance Europe. Η ασφάλιση οχημάτων περιλαμβάνει υποχρεωτική ευθύνη έναντι τρίτων οχημάτων (MTPL) και προαιρετική κάλυψη ζημιών. Στατιστικά στοιχεία κλάδου οχημάτων για τα έτη 2019-2020: Αποζημιώσεις Συνολικά, οι καταβληθείσες αποζημιώσεις κλάδου οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά το 2020 ως άμεσο αποτέλεσμα της πανδημίας, με πτώση 8,6% στα 97 δισ. ευρώ ή 164 ευρώ κατά κεφαλήν. Τα lockdown και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις σήμαιναν λιγότερα οχήματα στους δρόμους, οδηγώντας σε μείωση της συχνότητας των απαιτήσεων. Η έκταση της μείωσης της κυκλοφορίας εξαρτιόταν από τα εθνικά μέτρα που είχαν ληφθεί, τόσο ως προς το διάστημα όσο και ως προς τη σοβαρότητα. Πριν από την πανδημία, λόγω των βελτιώσεων στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη, η μέση συχνότητα των ζημιών από αυτοκίνητα μειώνονταν πολύ σταδιακά. Για παράδειγμα, στις τρεις μεγαλύτερες αγορές ασφάλισης οχημάτων της Ευρώπης, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, η συχνότητα απαιτήσεων στον κλάδο οχημάτων μειώθηκε κατά 1,1%, 2,0% και 2,9% αντίστοιχα μεταξύ 2010 και 2019. Το μέσο κόστος των αποζημιώσεων του κλάδου, ωστόσο, ήταν σταθερά σε άνοδο λόγω του αυξημένου κόστους επισκευής οχημάτων (εργασία και ανταλλακτικά), των υψηλότερων ιατρικών εξόδων για σωματικές βλάβες και της μεγαλύτερης αξίας των κλεμμένων οχημάτων. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και μάλιστα να επιδεινωθεί από ορισμένες από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Ειδικότερα, οι διαταραχές στο διεθνές εμπόριο που αύξησαν το κόστος των ανταλλακτικών και των επισκευών το 2020 είναι απίθανο να επιλυθούν στο εγγύς μέλλον. Γενικότερα, ο υψηλότερος πληθωρισμός είναι πιθανό να οδηγήσει σε υψηλότερα κόστη αποζημίωσης, καθώς οι τιμές για καταναλωτικά αγαθά, τα ιατρικά έξοδα και τα κόστη εργασίας αυξάνονται. Μελλοντικά, όταν και οι συνθήκες ομαλοποιηθούν, η κυκλοφορία αναμένεται να επιστρέψει στα προ-COVID επίπεδα ενώ αναμένεται να συνεχιστούν και οι τάσεις σταδιακής μείωσης της συχνότητας των απαιτήσεων και αύξησης του κόστους αποζημιώσεων. Οι αποζημιώσεις που πληρώθηκαν στον κλάδο οχημάτων τα έτη 2016-2020 (σε δισ. ευρώ): Στις πέντε μεγαλύτερες αγορές ασφάλισης οχημάτων, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% των αποζημιώσεων, όλες οι αποζημιώσεις μειώθηκαν, αν και με διαφορετικά ποσά: Γερμανία (-11,6%), Γαλλία (-8,2%), Ηνωμένο Βασίλειο (-3,2%), Ιταλία (-11,4%) και Ισπανία (-14,1%). Στην Ιταλία, οι αποζημιώσεις αυξήθηκαν το 2019, ύστερα από συνεχείς μειώσεις για πάνω από μια δεκαετία. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της σταδιακής εισαγωγής τηλεματικών συσκευών στα οχήματα, η οποία προώθησε με επιτυχία την πιο υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, μείωσε τις ψευδείς αξιώσεις και επέτρεψε στους ασφαλιστές να κάνουν ακριβέστερες εκτιμήσεις ζημιών, μειώνοντας έτσι τη συχνότητα και το κόστος των αποζημιώσεων. Παρά τη συνολική εικόνα της μείωσης των αποζημιώσεων το 2020, ελαφρές αυξήσεις παρατηρήθηκαν σε μερικές χώρες: Βουλγαρία (+2,4%), Ουγγαρία (+0,5%), Ρουμανία (+2,5%) και Τουρκία (+2,1%). Αυτό αντανακλά τον ταχύτατα αυξανόμενο αριθμό ασφαλισμένων οχημάτων πριν από την πανδημία. Σε αυτές τις χώρες, ο όγκος των αποζημιώσεων το 2020 ήταν σημαντικά υψηλότερος από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια: στη Βουλγαρία, ήταν 27,5% υψηλότερες από ό,τι πέντε χρόνια νωρίτερα. Οι αυξήσεις την ίδια περίοδο ήταν 42,3% στην Ουγγαρία, 64,4% στη Ρουμανία και 73,3% στην Τουρκία. Οι ετήσιες μεταβολές των αποζημίωσεων στον κλάδο οχημάτων ανά χώρα το 2020: NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Όπως επισημαόνει η Insurance Europe, o ασφαλιστικός κλάδος βελτιώνει την αποτελεσματικότητα του χειρισμού των αποζημιώσεων για να συμβάλει στη μείωση του κόστους. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, αναπτύχθηκε πρόσφατα μια διαδικτυακή πύλη με σκοπό να βοηθήσει τους πελάτες να υποβάλλουν τις αξιώσεις για κάκωση στον αυχένα γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά. Παραγωγή ασφαλίστρων Το 2020, η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο οχημάτων αυξήθηκε κατά 1,6% στα 149 δισ. ευρώ. Ο αντίκτυπος της COVID-19 στην παραγωγή θα εμφανιστεί αργότερα σε σχέση με τον αντίκτυπο στις αποζημιώσεις, καθώς τα τιμολόγια προσαρμόζονται συνήθως -όπου χρειάζεται και βάσει μακροπρόθεσμων αλλαγών στο περιβάλλον κινδύνου- όταν ανανεώνονται τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, τα οποία στον κλάδο οχημάτων είναι συνήθως ετήσια. Ως εκ τούτου, τα ποσοστά ασφαλίστρων το 2020 βασίστηκαν κυρίως σε προ-COVID εκθέσεις κίνδυνου. Η παραγωγή ασφαλίστρων κλάδου οχημάτων τα έτη 2016-2020 (σε δισ. ευρώ) και οι ετήσιες μεταβολές τους: Ταυτόχρονα, οι ευρωπαϊκές αγορές ασφάλισης οχημάτων παραμένουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Ακόμη και το 2020, οι δραστηριότητες του κλάδου είχαν δύο από τας υψηλότερα combined ratio στον τομέα των γενικών ασφαλίσεων: 94,1% για υποχρεωτική ευθύνη έναντι τρίτων οχημάτων και 90,0% για άλλες ευθύνες. Σε ορισμένες χώρες, ωστόσο, ο αντίκτυπος της μειωμένης χρήσης οχημάτων και των χαμηλότερων απαιτήσεων στην παραγωγή ασφαλίστρων ήταν πιο άμεσος, καθώς ορισμένα οχήματα διαγράφηκαν προσωρινά ή υπήρχαν λιγότερα οχήματα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα. Αυτό συνέβη στην Ισπανία (-0,7%), τη Βουλγαρία (-1,1%), την Ελλάδα (-3,8%) και την Ιταλία (-4%). Στη Λετονία, η παραγωγή ασφαλίστρων μειώθηκε κατά 10,1% μετά την τροποποίηση του νόμου που επιτρέπει την αναστολή των πολιτικών για τις εμπορικές μεταφορές. Σε ορισμένες αγορές, οι ασφαλιστικές πρόσφεραν -κατά περίπτωση- μορατόριουμ στις πληρωμές ασφαλίστρων, δωρεάν επεκτάσεις συμβάσεων, απαλλαγές από τέλη ή ακόμη και μερικές επιστροφές πληρωμών ασφαλίστρων ως απάντηση στους περιορισμούς στη χρήση των οχημάτων. Τα επίπεδα της παραγωγής ασφαλίστρων σε αυτές τις χώρες αντανακλούν αυτές τις ενέργειες σε κάποιο βαθμό: στη Γαλλία, για παράδειγμα, η παραγωγή ασφαλίστρων αυξήθηκε με μικρότερο ρυθμό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια (+2,3%) λόγω του παγώματος των τιμών. Οι ετήσιες μεταβολές των ασφαλίστρων κλάδου οχημάτων ανά χώρα το 2020: Ρυθμοί ανάπτυξης κλάδου υποχρεωτικής ευθύνης έναντι τρίτων οχημάτων και λοιπών κλάδων σε επιλεγμένες χώρες το 2020: Ασφαλιστική πυκνότητα και ασφαλιστική διείσδυση Το 2020 δαπανήθηκαν κατά μέσο όρο 248 ευρώ ανά άτομο για ασφάλιση οχημάτων στην Ευρώπη - αύξηση 0,2% σε σχέση με το 2019. Η διείσδυση της ασφάλισης αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 0,05 ποσοστιαίες μονάδες στο 0,88% του ΑΕΠ. Διαβάστε εδώ αναλυτικά την έρευνα της Insurance Europe "European Insurance in Figures". Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 28/3/2022 Insurance Europe: Το 38% των Ευρωπαίων δεν αποταμιεύει για τη συνταξιοδότησή του (βίντεο)
Nextdeal newsroom, 28/3/2022 Η οικονομική ύφεση στην Ευρώπη το 2020 δεν επηρέασε τον κλάδο περιουσίας και ατυχημάτων!
Ποιες είναι οι 5 μεγαλύτερες αγορές ασφάλισης υγείας στην Ευρώπη; Η πανδημία COVID-19 έχει προκαλέσει σοβαρές πιέσεις στα εθνικά συστήματα υγειονομικής περίθαλψης. Οι κυβερνήσεις ανταποκρίθηκαν χρηματοδοτώντας τη θεραπεία ασθενών με... Nextdeal newsroom, 24/03/2022 - 11:48 24/3/2022
Η ακτινογραφία του κλάδου ζωής στην Ευρώπη - Αναλυτικοί πίνακες Τα δύο κύματα της πανδημίας COVID-19 το 2020 οδήγησαν σε lockdown και σε σημαντικά μειωμένη οικονομική δραστηριότητα στις περισσότερες χώρες,... Nextdeal newsroom, 23/03/2022 - 15:07 23/3/2022