Η ψηφιακή εποχή φέρνει και οικονομικές, αλλά και κοινωνικές ανισότητες. Πόσοι τωρινοί εργαζόμενοι, αλλά και νέοι, έχουν ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, για να καλύψουν τις νέες θέσεις εργασίας; Οι αλλαγές που φέρνουν η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη απαιτούν γνώσεις και για τις διαδικασίες που αλλάζουν σε αρχικά στάδια εφαρμογών τους, αλλά και γνώσεις συμπληρωματικών επαγγελμάτων που θα προκύψουν.
Η μάχη μεταξύ μηχανών και ανθρώπων θα συνεχιστεί και αυτό σημαίνει θέσεις εργασίας, αρκεί να έχεις τα προσόντα. Δεν μπορεί η τεχνολογία να ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ όλα τα επαγγέλματα. Ακόμη, η τεχνολογία υποκαθιστά επιμέρους καθήκοντα, όχι όλα, και οι έξυπνοι θα συμμαχήσουν μαζί της για να έχουν δουλειά. Ο τομέας της τεχνολογίας αναπτύσσεται παντού με ρυθμούς πολλαπλάσιους από την υπόλοιπη οικονομία και καλοπληρώνει τις θέσεις εργασίας.
Οι θεατές εργαζόμενοι θα χάσουν και θέσεις και χρήμα, αντίθετα με όσους ακολουθήσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι εταιρείες θα πετύχουν εάν η εκπαίδευση του προσωπικού τους διοχετεύσει γνώσεις σε όλη την ιεραρχία και όχι σε «νησίδες» κάποιων εξαιρέσεων, πρωταθλητών των πρωταθλητών, «αρίστων» και «κυπελλούχων» μικρών αριθμών. Απαιτείται εύρος γνώσεων, αλλά και αρχές και αξίες, άμιλλα, υπευθυνότητα, κοινωνική συνείδηση και όλα σε μια νέα εποχή, την ψηφιακή!
Ε.Σ.
Διαβάστε το άρθρο όπως δημοσιεύθηκε στη στήλη Ασφαλιστικό Underwriting, του περιοδικού Ασφαλιστικό ΝΑΙ, τεύχος 195, Μάρτιος - Απρίλιος 2022 (πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση):