Δύο χρόνια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19, οι καταναλωτές εστιάζουν περισσότερο πλέον στην υγεία και την οικονομική ασφάλεια, αναφέρει έρευνα του Swiss Re Institute*. Συνεπώς έχουν αυξηθεί οι διαδικτυακές αγορές ασφαλιστικών προϊόντων αλλά και η προθυμία για κοινή χρήση προσωπικών δεδομένων υγείας, ειδικά μεταξύ των ανθρώπων της νεότερης γενιάς.
"Το ξαφνικό σοκ στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και η επιταχυνόμενη ψηφιακή υιοθέτηση, μεταξύ άλλων αλλαγών συμπεριφοράς, είχε βαθύ αντίκτυπο στη διαβίωση των ανθρώπων. Ως αποτέλεσμα αυτού, πολλοί καταναλωτές συνεχίζουν να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την κάλυψη της υγείας τους και το πόσο καλά είναι ασφαλισμένοι έναντι πιθανών σοκ στην υγεία στο μέλλον", δήλωσε ο Jérôme Jean Haegeli, επικεφαλής οικονομολόγος του Swiss Re's Group.
Η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι ανησυχίες των καταναλωτών για την υγεία και την οικονομική τους ασφάλεια οδήγησαν σε επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων τους όσο αφορά τη σύναψη συμβολαίων, προκαλώντας περαιτέρω στροφή στις διαδικτυακές αγορές ασφαλιστικών προϊόντων.
"Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία τους δύο χρόνια μετά την πανδημία. Ο κλάδος αντασφάλισης/ασφάλισης έχει την ευκαιρία να συμβάλει στην ενίσχυση αυτής της ανθεκτικότητας στον κόσμο μετά την πανδημία", δήλωσε ο Paul Murray, Διευθύνων Σύμβουλος Reinsurance Asia της Swiss Re. "Τα καλά νέα είναι ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές πιστεύουν στον κλάδο και για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτή την τάση, πρέπει να ανταποκριθούμε συλλογικά στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις τους και στις προσδοκίες που έχουν από εμάς – πολλαπλά ψηφιακά σημεία επαφής, νέα προϊόντα για τη νέα κανονικότητα, και πιο αποτελεσματικό underwriting."
Τα ψηφιακά σημεία επαφής για τη διαχείριση της υγείας και της ασφάλισης έχουν κερδίσει έδαφος, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ανθρώπων. Στις προηγμένες αγορές, οι ερωτηθέντες που επιθυμούν να αγοράσουν ασφάλιση δίνουν μεγάλη προσοχή στην οικονομική προσιτότητα και την ευκολία της ηλεκτρονικής επεξεργασίας, ενώ στις αναδυόμενες αγορές, προτεραιότητα έχει η τιμή, η ηλεκτρονική επεξεργασία και η ευελιξία να συνδυάζουν και να ταιριάζουν σχέδια κάλυψης.
Αλλαγή της στάσης των καταναλωτών απέναντι στην υγειονομική περίθαλψη
Η έκθεση δείχνει ότι ενώ η πανδημία έχει μετατοπίσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών στις αναδυόμενες αγορές, στην προληπτική φροντίδα και την πρόληψη ασθενειών, ο COVID-19 έχει γίνει καταλύτης για πιο τακτικούς ελέγχους υγείας σε όλο τον κόσμο.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι το 46% των ερωτηθέντων στις αναδυόμενες αγορές (ιδιαίτερα στην Ινδία και στην Κίνα) σχεδιάζει να πραγματοποιεί συχνότερα ιατρικές εξετάσεις, έναντι 16% στις προηγμένες αγορές (το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφηκε στις ΗΠΑ - 21%, ενώ το χαμηλότερο σημειώθηκε στην Ιαπωνία - 7%).
NEWSLETTER
Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.
Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν επίσης αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με την επάρκεια του υπάρχοντος επιπέδου ασφαλιστικής κάλυψης. Από τους ερωτηθέντες που ήταν κάτω των 40 ετών, το 54% δήλωσε ότι είχε ερευνήσει νέες ή πρόσθετες καλύψεις κατά τους έξι μήνες που προηγήθηκαν της έρευνας.
Μεταξύ των προηγμένων αγορών, οι ερωτηθέντες στην Ιαπωνία (55%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (49%) εξέφρασαν το μεγαλύτερο επίπεδο ανασφάλειας. Οι αναζητήσεις και οι αγορές ασφαλιστικών προϊόντων ήταν ιδιαίτερα υψηλές στην Κίνα και την Ινδία, με μέσο όρο, το 40% των ερωτηθέντων να αγοράζει νέα κάλυψη. Τους τελευταίους έξι μήνες, τα άτομα κάτω των 40 ετών στις αναδυόμενες αγορές ήταν τα πιο ενεργά στην αναζήτηση νέων ή πρόσθετων καλύψεων και αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη ομάδα-στόχο για τους ασφαλιστές.
Η ψυχική υγεία παραμένει επίσης προτεραιότητα, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι το ένα τρίτο του πληθυσμού που ρωτήθηκε στις προηγμένες αγορές ανέφερε επιδείνωση της κατάστασης της ψυχικής του υγείας τους τελευταίους 12 μήνες. Αυτό ήταν πιο εμφανές στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%) και στην Αυστραλία (26%), ενώ στη Γερμανία (26%), το κλίμα γύρω από τη υγεία συνολικά επιδεινώθηκε περισσότερο.
Αύξηση της ευαισθητοποίησης για την υγεία και ψηφιακή αποδοχή
Η έκθεση αποκαλύπτει επίσης, την αυξανόμενη δημοτικότητα στη χρήση ψηφιακών καναλιών για τη διαχείριση της υγείας. Η άνοδος της τηλευγείας και της εικονικής υγειονομικής περίθαλψης συνεχίζει να αυξάνεται σε χρήση στις προηγμένες αγορές.
Ένας στους τρεις ερωτηθέντες παγκοσμίως δήλωσε επίσης το ενδιαφέρον του για τη χρήση εφαρμογών υγείας και ευεξίας, ιδιαίτερα στην κατηγορία 18 έως 39 ετών, για να βοηθήσει στην οικοδόμηση της πνευματικής του δύναμης. Οι ερωτηθέντες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική τους υγεία, τη διαχείριση του ύπνου και τις διατροφικές τους συνήθειες.
Τα φετινά αποτελέσματα δείχνουν και πάλι ότι η συνεχιζόμενη παγκόσμια πανδημία είναι μια ευκαιρία για τους ασφαλιστές να μειώσουν το χάσμα προστασίας στην ασφάλιση ζωής και υγείας. Με καλύτερη κατανόηση των αντιλήψεων των καταναλωτών για τη συνολική υγεία και την οικονομική ασφάλεια, τη στάση απέναντι στις ψηφιακές εφαρμογές και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς ασφαλίσεων, οι αντασφαλιστές μπορούν να συνεργαστούν με τις κυβερνήσεις και τους καταναλωτές για την ενίσχυση της σωματικής και ψυχικής ευεξίας.
*Οι αγορές που ερευνήθηκαν περιλαμβάνουν τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Νότια Αφρική, τη Βραζιλία, την Πολωνία, το Μεξικό, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, την Ινδία, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη, τη Μαλαισία, το Βιετνάμ, τη Νότια Κορέα, τη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και την ηπειρωτική Κίνα.