Nextdeal newsroom, 21/9/2022 - 12:03 facebook twitter linkedin Συνήγορος του Καταναλωτή: Ποιοι κλάδοι ασφάλισης δέχτηκαν τις περισσότερες αναφορές το 2021; Nextdeal newsroom, 21/9/2022 facebook twitter linkedin Παραδόθηκε από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, κ. Λευτέρη Ζαγορίτη στον Πρόεδρο της Βουλής, κ. Κωνσταντίνο Τασούλα η Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2021. Στη συνάντηση που έγινε στο γραφείο του Προέδρου συμμετείχαν η Αναπληρώτρια Συνήγορος κ. Βασιλική Μπώλου και ο Βοηθός Συνήγορος κ. Ευθύμιος Τσίγκας. Κατά την παράδοση, ο κ. Ζαγορίτης προέβη στην ακόλουθη δήλωση: "Η περυσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από την πολύ μεγάλη, κατά 77%, αύξηση των υποθέσεων του κλάδου της ενέργειας. Υποβλήθηκαν αναφορές καταναλωτών όχι μόνο για κατεξοχήν οικονομικής φύσεως διαφορές, αλλά κυρίως για θέματα πλημμελούς προσυμβατικής ενημέρωσης και αδιαφάνειας χρεώσεων, εξαιτίας του ανεξέλεγκτου και αυθαίρετου τρόπου ενεργοποίησης της λεγόμενης ρήτρας αναπροσαρμογής από αρκετούς προμηθευτές ενέργειας στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου. Το πρόβλημα διογκώθηκε όχι μόνο επειδή εκτοξεύτηκαν οι χρεώσεις κατανάλωσης προς τα πάνω, προκαλώντας ιδιαίτερες δυσκολίες στα νοικοκυριά για την εξόφληση υπέρογκων λογαριασμών, αλλά και διότι επήλθε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού. Το 2022 (α΄εξάμηνο) η κατάσταση επιδεινώθηκε αφού oι αναφορές αυξήθηκαν στον κλάδο της ενέργειας σχεδόν κατά 300% σε σχέση με το 2021. Η Αρχή απηύθυνε σειρά συστάσεων προς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας σχετικά με τις αθέμιτες και αδιαφανείς εμπορικές πρακτικές τους αλλά και προκειμένου να τηρείται η νομιμότητα κατά την μετατροπή των συμβάσεων, την εφαρμογή των ρητρών αναπροσαρμογής, ενημερώνοντας σε κάθε περίπτωση τα αρμόδια Υπουργεία και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για τα τεράστια προβλήματα στο χώρο της ενέργειας , προκειμένου να προχωρήσουν στις δικές τους ενέργειες σύμφωνα με την αρμοδιότητα τους. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θεωρεί επιβεβλημένη την προσπάθεια από όλους για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας ενώ παράλληλα είναι απόλυτα αναγκαία η επίσπευση της εγκατάστασης “έξυπνων” μετρητών παντού. Μέχρι τότε να παρέχεται η δυνατότητας στους καταναλωτές ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής καταχώρισης των ενδείξεων κατανάλωσης ώστε οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να εκδίδουν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς σε μηνιαία βάση. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Μεγάλος αριθμός αναφορών υποβλήθηκαν και για τον τραπεζικό τομέα, όπου τα φαινόμενα μη εγκεκριμένων/παράνομων ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών (μέσω phishing) πολλαπλασιάστηκαν ανησυχητικά. Η Αρχή προέβη σε δημόσιες ανακοινώσεις εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών, αλλά και σε σχετικές συστάσεις προς τις τράπεζες έγκαιρα και εμφατικά για τη λήψη αυξημένων μέτρων επιμέλειας αλλά και για την αναβάθμιση του λογισμικού και των μέτρων ασφαλείας από πλευράς τους ώστε να προστατευθούν οι καταναλωτές -πελάτες τους. Το 2021, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 11.916 αναφορές, εκ των οποίων οι 509 απευθύνθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, σπάζοντας το φράγμα των 100.000 υποθέσεων (105.344) από την έναρξη της λειτουργίας του. Διατήρησε και τη χρονιά αυτή υψηλή την ποιότητα των διαμεσολαβητικών υπηρεσιών του προς τους καταναλωτές, αφού η επίλυση των υποθέσεων ανέρχεται σε ποσοστό περίπου 83%. Η συγκράτηση των αναφορών το 2021 σε σχέση με το 2020 μετατράπηκε σε αύξηση το 2022 και μάλιστα όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στατιστικά δεδομένα η αύξηση αυτή ανέρχεται σε 29% και οφείλεται στην εκτόξευση, δυστυχώς, των αναφορών που σχετίζονται με τον κλάδο της ενέργειας. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή με προσήλωση στην αποστολή του και με γνώμονα την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεών του, θα συνεχίσει να βρίσκεται σταθερά δίπλα στον πολίτη και την κοινωνία." Σύμφωνα με την Έκθεση, οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών που υποβλήθηκαν στην Αρχή εντός του 2021, είναι τα καταναλωτικά αγαθά (34,7%), οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες (20,3%), η ενέργεια και ύδρευση (18,7%) και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (14%). Ειδικότερα, στο Χρηματοπιστωτικό κλάδο, από τις 1.594 αναφορές καταναλωτών που έγιναν το 2021, οι 401 αφορούσαν υπηρεσίες ασφάλισης, οι 1.170 αφορούσαν τραπεζικές υπηρεσίες και οι υπόλοιπες 23 αφορούσαν επενδύσεις, συντάξεις και κινητές αξίες. Όσο αφορά τις Υπηρεσίες Ασφάλισης, το 38,4% των αναφορών που υποβλήθηκαν στο Συνήγορο του Καταναλωτή το 2021 συγκέντρωσαν οι ασφαλίσεις υγείας και ατυχημάτων, το 30,7% οι ασφαλίσεις κατοικίας και ιδιοκτησίας, το 30,2% οι ασφαλίσεις ζωής, το 0,5% οι ασφαλίσεις ταξιδιών και το 0,2% οι ασφαλίσεις μεταφορών. Δείτε εδώ ολόκληρη την Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» για τα πεπραγμένα του 2021. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 27/6/2022 Η Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή σχολιάζει τις αναπροσαρμογές στα ισόβια ασφαλιστήρια συμβόλαια
Nextdeal newsroom, 22/6/2022 Προσοχή στις υψηλές χρεώσεις από κλήσεις σε πενταψήφιους αριθμούς - Τι συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή
Τράπεζα επέστρεψε προμήθειες διατραπεζικών εξόδων λόγω εκτέλεσης πάγιων εντολών για πληρωμή ασφαλίστρων Τράπεζα δέχτηκε την επιστροφή στους καταναλωτές προμηθειών διατραπεζικών εξόδων, με τις οποίες επιβαρύνθηκαν κατά την εκτέλεση πάγιων εντολών για πληρωμή... Nextdeal newsroom, 31/05/2022 - 13:53 31/5/2022
Συνήγορος του Καταναλωτή: Προσοχή στις τραπεζικές ηλεκτρονικές συναλλαγές! Η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή" με ανακοίνωση ενημερώνει ότι εξακολουθεί να γίνεται αποδέκτης πλήθους καταγγελιών καταναλωτών σχετικά με τη... Nextdeal newsroom, 19/03/2022 - 11:22 19/3/2022