Nextdeal newsroom, 20/11/2020 - 13:06 facebook twitter linkedin Το προβλέπει ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εργασίας για το 2021; Nextdeal newsroom, 20/11/2020 facebook twitter linkedin Σύμφωνα με τον Κρατικό Προϋπολογισμό του έτους 2021 (δείτε εδώ) που κατέθεσε προς συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων το Υπουργείο Οικονομικών, το μεγαλύτερο μέρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα διατεθεί σε μεταβιβάσεις προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ) και ειδικότερα προς τον e-ΕΦΚΑ για τη στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας, προς τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) για την κάλυψη των ανέργων και την ενίσχυση των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης και προς τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ). Πιο συγκεκριμένα, μέσω της ενίσχυσης του ΟΠΕΚΑ προβλέπεται να καταβληθούν: το επίδομα παιδιού, το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, το επίδομα στέγασης, το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων και η παροχή σε ανασφάλιστους υπερήλικες, οι προνοιακές παροχές σε χρήμα σε άτομα με αναπηρία, η καταβολή επιδόματος 2.000 ευρώ σε οικογένειες για κάθε νέα γέννηση παιδιού, και λοιπά προγράμματα, δράσεις και ενέργειες που αφορούν προνοιακές πολιτικές του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (χορήγηση σχολικών γευμάτων, οικονομική ενίσχυση σε ανάδοχους γονείς, εισοδηματική ενίσχυση οικογενειών που διαβιούν σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές). Επιπρόσθετα, αναμένεται να διατεθούν πιστώσεις για: τη χρηματοδότηση των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας και των λοιπών προνοιακών φορέων, την επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για νέους εργαζόμενους με στόχο τη βελτίωση της πρό-σβασής τους στην αγορά εργασίας, την υλοποίηση του προγράμματος Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους και τη χορήγηση voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς. Επισημαίνεται, τέλος, ότι στα ανώτατα όρια δαπανών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχουν περιληφθεί δαπάνες που σχετίζονται με την υλοποίηση δράσεων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της υγειονομικής κρίσης ύψους 3.615 εκατ. ευρώ και 2.452 εκατ. ευρώ για τα έτη 2020 και 2021 αντίστοιχα. Ενδεικτικά αναφέρονται: η μείωση κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα, η κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών επί του ονομαστικού μισθού των εργαζομένων των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τίθενται σε προσωρινή αναστολή, καθώς και των εργοδοτικών εισφορών των υπαλλήλων των εποχικών επιχειρήσεων, η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών από τον κρατικό προϋπολογισμό και επιδότηση 200 ευρώ σε περίπτωση πρόσληψης μακροχρόνια ανέργου, για περίοδο 6 μηνών, στο πλαίσιο του προγράμματος για τη δημιουργία 100.000 νέων θέσεων εργασίας, το Πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» που αφορά στην επιδότηση της πρώτης κατοικίας για δανειολήπτες που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19, η καταβολή αποζημίωσης ειδικού σκοπού ύψους 534 ευρώ σε μηνιαία βάση των εργαζομένων των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν τεθεί σε προσωρινή αναστολή, η κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό του μέρους του δώρου Πάσχα που αναλογεί στη χρονική περίοδο της προσωρινής αναστολής της σύμβασης εργασίας, η προσαύξηση αποζημίωσης ειδικού σκοπού για τον μήνα Νοέμβριο 2020 και η κάλυψη του πρό-σθετου κόστους του δώρου Χριστουγέννων των υπαλλήλων που λαμβάνουν αποζημίωση ειδικού σκοπού λόγω προσωρινής αναστολής της σύμβασης εργασίας και το Πρόγραμμα βραχυχρόνιας απασχόλησης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» με κάλυψη 60% του καθαρού μισθού και των ασφαλιστικών εισφορών επί του ονομαστικού μισθού για τον χρόνο μειωμένης απασχόλησης. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου χρηματοδοτούν δράσεις που αφορούν την προώθηση της απασχόλησης με προγράμματα κατάρτισης και επανεκπαίδευσης, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μέσω χρηματοδοτικών ενισχύσεων για την ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών σε όλους σχεδόν τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, με προτεραιότητα σε κλάδους και τομείς της οικονομίας που ενσωματώνουν την καινοτομία. Θεματικά εργαστήρια, υπηρε-σίες καθοδήγησης, ενδυνάμωση της επιχειρηματικής υποστήριξης, καθώς και παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης των νέων, αποτελούν κάποια από τα μέσα επίτευξης των παραπάνω στόχων. Ειδικά για τους νέους ενισχύονται συστηματικά προγράμματα μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία, ώστε να υποστηριχθεί η απόκτηση πρώτης εργασιακής εμπειρίας, καθώς και η προώθηση της επιχειρηματικότητας. Σημαντική παράμετρο αποτελεί η συνέργεια με δράσεις άλλων Υπουργείων με σκοπό τον συντονισμό και τη συμπληρωματικότητα αυτών. Τέλος, από το ΠΔΕ του Υπουργείου καλύπτονται δαπάνες στον μεταναστευτικό τομέα στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του. Το σύνολο των δαπανών του Υπουργείου στο ΠΔΕ έτους 2021 προβλέπεται στα 420 εκατ. ευρώ. Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης Το ισοζύγιο των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (Ασφαλιστικά Ταμεία, ΟΑΕΔ, ΕΟΠΥΥ, ΟΠΕΚΑ και ΝΑΤ) για το 2021 προβλέπεται να διαμορφωθεί κατά ESA σε πλεόνασμα ύψους 754 ε-κατ. ευρώ, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 578 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Ασφαλιστικά Ταμεία Το ισοζύγιο των ασφαλιστικών ταμείων κατά ESA για το 2021 προβλέπεται να παρουσιάσει πλεόνασμα ύψους 418 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 283 εκατ. ευρώ έναντι των εκτιμήσεων για το οικονομικό έτος 2020. Ειδικότερα, στο σκέλος των εσόδων εκτιμάται ότι θα σημειωθεί μείωση ύψους 1.085 εκατ. ευρώ, γε-γονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης κατά 1.978 εκατ. ευ-ρώ, δεδομένου ότι εντός του 2020 ο e-ΕΦΚΑ επιχορηγήθηκε με το ποσό των 1.400 εκατ. ευρώ για την εφάπαξ καταβολή των αναδρομικών των συντάξεων. Επιπλέον, μειωμένες κατά 632 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020 αναμένεται να είναι και οι έκτακτες μεταβιβάσεις που λαμβάνει ο e-ΕΦΚΑ για την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων που πλήττονται από την πανδημία Covid-19, λόγω της ανάγκης εφαρμογής λιγότερων μέτρων ανάσχεσης της πανδημίας εντός του 2021. Αντίθετα, εκτιμάται ότι οι ασφαλιστικές εισφορές, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών, θα είναι αυξημένες κατά 1.088 εκατ. ευρώ, ενόψει της αναμενόμενης επανεκκίνησης της οι-κονομικής δραστηριότητας και της ενίσχυσης της απασχόλησης. Οι δαπάνες εκτιμάται ότι το 2021 θα παρουσιάσουν μείωση κατά 1.046 εκατ. ευρώ σε σχέση με το τρέχον έτος, απεικονίζοντας από τη μία τις μειωμένες μεταβιβάσεις προς τρίτους λόγω της καταβολής των αναδρομικών των συντάξεων εντός του 2020 και από την άλλη την αύξηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 499 εκατ. ευρώ, η οποία κυρίως οφείλεται στην εκκαθάριση εκκρεμών αιτήσεων συ-νταξιοδότησης εντός του 2021. Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) Το ισοζύγιο του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) για το 2021 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε πλεόνασμα ύψους 91 εκατ. ευρώ, έναντι της εκτίμησης για έλλειμμα ύψους 720 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 811 εκατ. ευρώ Το έλλειμμα για το 2020 οφείλεται στην υλοποίηση και χρηματοδότηση παρεμβάσεων για την προ-στασία των ανέργων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 εκτιμώμενου ύψους 932 εκατ. ευρώ. Ως προς το σκέλος των εσόδων, οι ασφαλιστικές εισφορές για το 2021, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από τη ρύθμιση οφειλών, αναμένεται να είναι μειωμένες κατά 650 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην εφαρμογή από 1/1/2021 του μέτρου της μείωσης κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα με συνο-λικό κόστος 816 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης και της απώλειας στον e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο των παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας Covid-19. Για την αναπλήρωση των εσόδων αυτών, έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ερ-γασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων έτους 2021 ισόποση (816 εκατ. ευρώ) μεταβίβαση προς τους Ορ-γανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης και ειδικότερα: το ποσό των 571,2 εκατ. ευρώ θα δοθεί ως επιχο-ρήγηση προς τον ΟΑΕΔ, καλύπτοντας την καθαρή απώλεια εσόδων για τον Οργανισμό, ενώ ποσό ύψους 244,8 εκατ. ευρώ που θα έπρεπε να επιστραφεί από τον ΟΑΕΔ στον e-ΕΦΚΑ ως κοινωνικός πόρος του άρθρου 42 του ν. 3863/10 θα δοθεί απευθείας ως επιχορήγηση στον e-ΕΦΚΑ. Στο σκέλος των δαπανών προβλέπεται ότι θα παρουσιαστεί μείωση κατά 972 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020, κυρίως λόγω της ανάγκης εφαρμογής λιγότερων μέτρων στήριξης των ανέργων εντός του 2021 εξαιτίας της αναμενόμενης ανάσχεσης της πανδημίας. Εκτιμάται ωστόσο ότι η δαπάνη για την εφαρμογή ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης θα είναι αυξημένη κατά 47 εκατ. ευρώ. Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) Το ισοζύγιο του ΕΟΠΥΥ για το οικονομικό έτος 2020 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε πλεόνασμα ύψους 263 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2021 προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 248 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα του φορέα εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 57 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Η μεταβολή αυτή οφείλεται από τη μία στην αναμενόμενη αύξηση των εσόδων από ασφαλιστικές ει-σφορές, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών, κατά 255 εκατ. ευρώ ως αποτέ-λεσμα της επανεκκίνησης της οικονομικής δραστηριότητας και της ενίσχυσης της απασχόλησης και από την άλλη στη μείωση των μεταβιβάσεων από το κράτος κατά 308 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, εκτιμάται ότι το ύψος των πρόσθετων επιχορηγήσεων που θα εισπράξει ο ΕΟΠΥΥ εντός του 2020 θα ανέλθει σε 500 εκατ. ευρώ περίπου, γεγονός που οφείλεται στην ανάγκη αποκατάστασης της απαιτούμενης ταμειακής ρευστότητας που προκλήθηκε από τη μείωση των εσόδων του από α-σφαλιστικές εισφορές εν μέσω πανδημίας, στην εξαίρεση από το όριο της φαρμακευτικής δαπάνης της δαπάνης των εμβολίων που εντάσσονται στο πρόγραμμα εθνικού εμβολιασμού με δημοσιονομικό κόστος 100 εκατ. ευρώ για το 2020 και την κάλυψη της δαπάνης συμψηφισμού του clawback της φαρμακευτικής δαπάνης με ποσοστά επί των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης (άρθρο 11 του ν. 4052/2012, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Για το 2021, η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 300 εκατ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί η εξαίρεση από το όριο της φαρμακευτικής δαπάνης της δαπάνης των εμβολίων που εντάσ-σονται στο πρόγραμμα εθνικού εμβολιασμού με δημοσιονομικό κόστος 170 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, επισημαίνεται η συνεχιζόμενη προσπάθεια μείωσης του ύψους των απλήρωτων υποχρε-ώσεων του Οργανισμού προς τρίτους, μέσω της επιτάχυνσης των πληρωμών από τα ταμειακά διαθέ-σιμα και του συμψηφισμού υποχρεώσεων με οφειλόμενα ποσά από τους μηχανισμούς αυτόματων ε-πιστροφών και εκπτώσεων (clawback και rebate). Τέλος, σημειώνεται ότι τα επιτρεπόμενα όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της δαπάνης των παρό-χων υγείας σε δεδουλευμένη βάση για το έτος 2021 παραμένουν σταθερά σε σχέση με το 2020 και διαμορφώνονται σε 2.088 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων 87 εκατ. ευρώ για τη νοσοκομειακή φαρμακευ-τική δαπάνη και 2.001 εκατ. ευρώ για τη λοιπή φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ) και 1.553 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. ΟΠΕΚΑ - ΝΑΤ Το ισοζύγιο του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) για το οικονομικό έτος 2020 εμφανίζεται αρνητικό κατά 68 εκατ. ευρώ, λόγω κάλυψης της δαπάνης σχολικών γευμάτων από επιχορηγήσεις προηγούμενων ετών προς τον Οργανισμό. Για το 2021 προβλέπεται ότι το ισοζύγιο θα είναι αρνητικό κατά 4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας βελτίωση ύψους 64 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Για το 2021 προβλέπεται η συνέχιση της καταβολής των προνοιακών παροχών και οικονομικών ενι-σχύσεων που έχουν ήδη νομοθετηθεί και υλοποιούνται, όπως: η παροχή σε ανασφάλιστους υπερήλικες, το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων, το επίδομα παιδιού, το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, η επιδότηση στέγασης, οι προνοιακές παροχές σε χρήμα σε άτομα με αναπηρία, η χορήγηση επιδόματος ύψους 2.000 ευρώ για κάθε νέο παιδί που γεννιέται και λοιπά προγράμματα και δράσεις που αφορούν προνοιακές πολιτικές. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο των παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας Covid-19 στην ελληνική οικονομία, προβλέπεται η υλοποίηση του Προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ» που αφορά στην επιδότηση της πρώτης κατοικίας για δανειολήπτες που επλήγησαν από την πανδημία ύ-ψους 108 και 280 εκατ. ευρώ για τα έτη 2020 και 2021 αντίστοιχα, ενώ παράλληλα ο ΟΠΕΚΑ ανα-λαμβάνει την καταβολή του επιδόματος στέγασης που θεσπίζει ο κώδικας διευθέτησης οφειλών και παροχής δεύτερης ευκαιρίας σε δανειολήπτες, με δημοσιονομικό κόστος 100 εκατ. ευρώ για το 2021. Περαιτέρω αναμένεται να εφαρμοστούν δράσεις και πολιτικές από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που παρουσιάζονται αναλυτικά παρακάτω: α) Κοινωνική Ασφάλιση (Ασφαλιστικά Ταμεία) Κατά το έτος 2021 υλοποιούνται σε εφαρμογή του ν. 4670/2020 σημαντικές τομές στο σύστημα κοι-νωνικής ασφάλισης με την ψηφιοποίηση και ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του ασφαλιστικού / συνταξιοδοτικού συστήματος προς τους πολίτες. Το πληροφοριακό σύστημα «ΑΤΛΑΣ» αποτελεί μια σημαντική μεταρρύθμιση στο σύστημα με άμεση αντανάκλαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες στον πολίτη. Μια γραφειοκρατική, χρονοβόρα και δαιδαλώδης διαδικασία που αποτελούσε το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ και δεκαετίες για όλους τους ασφα-λισμένους που ολοκληρώνουν τον εργασιακό τους βίο και την κοινωνική ασφάλιση, αλλάζει. Με την αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, η διαδικασία απονομής σύνταξης μετασχηματί-ζεται και αντικαθίσταται από την ψηφιακή απονομή σύνταξης μέσω της πλατφόρμας "ΑΤΛΑΣ", ελαχιστοποιώντας τον χρόνο απονομής χωρίς να απαιτείται η εμπλοκή των δικαιούχων/συνταξιούχων στη διαδικασία. Η παραγωγική λειτουργία της ψηφιακής απονομής σύνταξης ξεκίνησε το 2020 με στόχο έως το τέλος του 2021 να απονέμεται ψηφιακά το 85% των υποβαλλόμενων αιτήσεων συνταξιοδότησης. Παράλ-ληλα, θεσπίζεται μια νέα πρωτοβουλία, η υποχρεωτική, περιοδική δημοσίευση της έκθεσης «ΑΤΛΑΣ», με την οποία παρουσιάζονται κρίσιμα και σημαντικά στοιχεία του ασφαλιστικού συστή-ματος και του e-ΕΦΚΑ που μέχρι τώρα αποτελούσαν μόνιμο πεδίο αμφισβητήσεων, πολιτικών διενέ-ξεων και κοινοβουλευτικού ελέγχου. Στόχος της καινοτομίας αυτής είναι η διαφανής απεικόνιση του ασφαλιστικού συστήματος και η αξιόπιστη ενημέρωση των μελλοντικών συνταξιούχων, της πορείας ολοκλήρωσης των εκκρεμών συντάξεων και της προόδου του ψηφιακού μετασχηματισμού της διαδι-κασίας απονομής συντάξεων. Σημαντική επίσης μεταρρύθμιση που σχεδιάζεται το 2021 στο ασφαλιστικό σύστημα είναι η μετάβαση από το διανεμητικό στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα επικουρικής ασφάλισης. Με τη θέσπιση επικουρικής ασφάλισης κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα επιδιώκεται η άμβλυνση του δημογραφικού και των δημοσιονομικών κινδύνων, δημιουργείται εθνική αποταμίευση και ενισχύονται οι εγχώριες επεν-δύσεις προς όφελος της οικονομικής μεγέθυνσης. Για τη στήριξη της οικονομίας και την ενίσχυση της απασχόλησης εφαρμόζεται μέσα στο 2021 η πε-ραιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για τον ιδιωτικό τομέα, κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες. Συνυπολογίζοντας την ήδη εφαρμοσθείσα μείωση από το β΄ εξάμηνο του 2020 κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες οι ασφαλιστικές εισφορές στη μισθωτή εργασία μειώνονται σωρευτικά κατά 3,90 ποσοστιαί-ες μονάδες (από 40,56% σε 36,66%). Η μείωση του μη μισθολογικού κόστους μέσω της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών αναμένεται να επιδράσει θετικά στην απασχόληση, αυξάνοντας τα κίνητρα για προσλήψεις και μειώνοντας αντίστοιχα τα κίνητρα για αδήλωτη απασχόληση και τονώνοντας το διαθέσιμο εισόδημα των μισθωτών. Η προγραμματιζόμενη μείωση των εισφορών εφαρμόζεται στις εισφορές υπέρ τρίτων και δεν θίγει τις ανταποδοτικές εισφορές κύριας και επικουρικής ασφάλισης. Στον προϋπολογισμό του 2021 έχει ενσωματωθεί η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Για την κά-λυψη της απώλειας εσόδων που δημιουργείται στον ΟΑΕΔ και στον e-EΦΚΑ έχει αντίστοιχα αυξηθεί η κρατική επιχορήγηση. β) Αγορά εργασίας Στον τομέα της αγοράς εργασίας δημιουργούνται νέες προοπτικές για τους εργαζόμενους με σαφές και σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο εργασιακών σχέσεων. Το νέο εργασιακό θεσμικό πλαίσιο εκσυγχρονίζει τους θεσμούς στην αγορά εργασίας, υποστηρίζει την παραγωγικότητα, την καινοτομία και την εξωστρέφεια. ενώ συμβάλλει στη διαμόρφωση φιλικού, επενδυτικού περιβάλλοντος, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην προσέλκυση στη χώρα ανθρώπινου κεφαλαίου και νέων ιδιωτικών επενδύσεων. Για την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας εφαρμόζονται συνεπείς πολιτι-κές που ενισχύουν τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, βελτιώνουν την ποιότητα και την ανθεκτικό-τητα των θέσεων εργασίας. Το έτος 2021 είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα για τη δημιουργία 100.000 νέων θέσεων εργασίας μέσω επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών για έξι μήνες καθώς και επι-πλέον επιδότησης σε περίπτωση πρόσληψης μακροχρόνια ανέργων. Για την επίτευξη του στόχου της καταπολέμησης της αδήλωτης εργασίας, αναβαθμίζεται το υφιστάμενο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ με στόχο την απλούστευση των διαδικασιών και τη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής και ολοκληρώνεται η μελέτη για τη διαδικασία καθολικής εφαρμογής της ανάλυσης κινδύνου στους ελέγχους του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. γ) Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού Οι πολιτικές που θα εφαρμοστούν το 2021 αφορούν δράσεις επιδοματικής πολιτικής με στόχο την άμ-βλυνση των οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών της ανεργίας, προγράμματα ενεργητικών πολιτι-κών με στόχο την ανάσχεση της ανεργίας και βελτίωση των προοπτικών απασχόλησης των ανέργων. Επίσης θα εφαρμοστούν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης σε αρμονία με την εθνική στρατη-γική και συμφωνία με τις τοπικές ανάγκες ενώ θα ενισχυθεί ο θεσμός της μαθητείας με εισαγωγή νέων ειδικοτήτων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. δ) Κοινωνική Αλληλεγγύη Στον τομέα της Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, βασικές προτεραιότητες αποτελούν: καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και η ενίσχυση της αποτελεσματι-κότητας των πολιτικών κοινωνικής στήριξης, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία και η προώθηση σύγχρονων και αποτελεσματικών πολιτικών στήριξης της οικογένειας Για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών κοινωνικής στήριξης, προωθούνται δράσεις αναβάθμισης της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών στον τομέα της κοινωνικής προστασίας (κέντρα πρόνοιας και υπηρεσίες κοινωνικής μέριμνας ηλικιωμένων) και αφετέρου τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία των μονάδων παιδικής προστασίας που λειτουργούν ως ΝΠΙΔ. Επίσης δράσεις για την επιτροπεία των ασυνόδευτων ανηλίκων, ως το πλέον κατάλληλο μέτρο για την κάλυψη της πλήρους προστασίας τους, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μετανάστευσης. Με τον εθνικό μηχανισμό συντονισμού παρακολούθησης και αξιολόγησης των πολιτικών κοινωνικής ένταξης εξασφαλίζεται η ενοποίηση των αιτήσεων για τα εθνικά κοινωνικά επιδόματα, οι οποίες με την ολοκλήρωση της δράσης, θα υποβάλλονται μέσω του Εθνικού Μητρώου Ωφελουμένων. Επίσης σχεδιάζεται δέσμη έργων για την κοινωνική ενσωμάτωση των Ρομά με έμφαση σε στέγαση, εκπαίδευση, υγεία και απασχόληση ενώ προωθούνται δράσεις υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικά ο-μάδων όπως των παιδιών, των παιδιών/νέων με αναπηρία με άξονες την πρόληψη της ιδρυματοποίη-σής τους, την αποϊδρυματοποίηση και την κοινωνική τους ένταξη. Για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία προωθούνται δράσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία και την ενίσχυση της αυτόνομης διαβίωσής τους, με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων τους και την εξάλειψη των εμποδίων στην ισό-τιμη κοινωνική συμμετοχή. Επίσης υλοποιούνται προγράμματα ενεργούς ένταξης στην αγορά εργασίας για άτομα με αναπηρία όπως προγράμματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και προγράμματα προώθησης της απασχόλησης. Για την προώθηση σύγχρονων και αποτελεσματικών πολιτικών στήριξης της οικογένειας αναλαμβά-νονται δράσεις που αποσκοπούν στην παροχή κατάλληλων και ποιοτικών υπηρεσιών φροντίδας των παιδιών, αφενός μέσω της φύλαξης σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και αφετέρου με την παροχή υπη-ρεσιών φύλαξης παιδιών, δημιουργώντας ένα πλαίσιο ασφαλείας για την ομαλή συμμετοχή των γυ-ναικών μητέρων στην αγορά εργασίας. Για τη στήριξη της οικογένειας συνεχίζεται η χορήγηση του επιδόματος γέννησης σε κάθε οικογένεια που αποκτά παιδί, με σκοπό την ενίσχυση της οικογενειακής συνοχής και την αντιμετώπιση των δη-μογραφικών προκλήσεων. Εκσυγχρονίζεται το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την αναδοχή και την υιοθεσία, με όρους αποτε-λεσματικότητας και διαφάνειας, με στόχο την ελαχιστοποίηση της παραμονής των παιδιών σε δομές φροντίδας. Σχεδιάζεται πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης για την υποστήριξη του παιδιού και της οικογένειας, ξεκινάει από τον προγεννητικό έλεγχο της μητέρας και διατρέχει την ανάπτυξη του παιδιού από τη στιγμή της γέννησής του μέχρι και τα 6 έτη. Τέλος γίνεται χαρτογράφηση και ανάλυση υπηρεσιών των υφιστάμενων βρεφονηπιακών σταθμών ο-λοκληρωμένης φροντίδας σε παιδιά βρεφικής και προσχολικής ηλικίας με αναπηρία με στόχο την ε-πέκτασή τους. ε) Προώθηση πολιτικών για ίση μεταχείριση και ίσες ευκαιρίες των δύο φύλων Στα μέτρα ενίσχυσης της ισότητας των φύλων περιλαμβάνεται η θεσμοθέτηση της άδειας πατρότητας που αποτελεί κομβικής σημασίας έργο στη γεφύρωση της ανισότητας μεταξύ των φύλων στην εργα-σία. Το νέο θεσμικό πλαίσιο παρέχει ευκαιρίες στους πατέρες για ανάληψη μέρους της μη αμειβόμε-νης εργασίας που αναλαμβάνουν οι γυναίκες - μητέρες, οι οποίες αντίστοιχα θα αποκτήσουν περισσό-τερο χρόνο για αμειβόμενη απασχόληση. Το μέτρο αυτό μακροπρόθεσμα αναμένεται να συμβάλλει θετικά στη βελτίωση του δείκτη που μετράει το χάσμα στην απασχόληση μεταξύ των δύο φύλων. Ολοκληρώνεται το Εθνικό Σχέδιο Δράσης ισότητας των φύλων που προβλέπει οριζόντιες και κάθετες παρεμβάσεις για την ενσωμάτωση της διάστασης του φύλου στις επί μέρους πολιτικές και την άρση των ανισοτήτων. Υλοποιούνται δράσεις για τη μελέτη του φαινομένου της βίας κατά των γυναικών καθώς και για την παροχή συμβουλευτικής και υποστήριξης στα θύματα από εξειδικευμένες δομές. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/11/2020 Επί του πραγματικού μισθού η καταβολή του δώρου Χριστουγέννων - Μεταφορά άδειας το '21
Ποιοι θα λάβουν το έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων; Διπλάσιο ποσό θα πάρουν οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος με την τακτική καταβολή του Δεκεμβρίου, όπως ανακοίνωσαν οι υπουργοί Οικονομικών, Χρήστος... Nextdeal newsroom, 19/11/2020 - 10:34 19/11/2020
Τι προβλέπει για τις ασφαλιστικές εισφορές το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας που κατατέθηκε στη Βουλή Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων, περιλαμβάνει το σχέδιο... Nextdeal newsroom, 18/11/2020 - 09:38 18/11/2020