Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/10/2020 - 10:46 facebook twitter linkedin Ποιος φταίει όταν ένας οδηγός κάνει προσπέραση από δεξιά και τρακάρει το προπορευόμενο όχημα; Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/10/2020 facebook twitter linkedin Κατά διαστήματα τίθενται διάφορα ερωτήματα στους διαμεσολαβητές από ασφαλισμένους πελάτες, σχετικά με θέματα υπαιτιότητας τροχαίων ατυχημάτων. Ένα τέτοιο ερώτημα είναι «Ποιος φταίει σε ένα οδικό ατύχημα, όταν ένας οδηγός κάνει προσπέραση από δεξιά και τρακάρει το προπορευόμενο όχημα». Όταν συμβαίνει ένα ατύχημα, ο ασφαλιστής καλείται να συζητήσει, να συμβουλεύσει και να καθοδηγήσει τον ασφαλισμένο για την διαδικασία δήλωσης ατυχήματος και αποζημίωσης. Ασφαλώς με την εμπειρία του και με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του μπορεί να εκφράσει και μια «άτυπη εκτίμηση» για τον υπαίτιο του ατυχήματος. Όμως δεν είναι ο ασφαλιστής ο αρμόδιος που θα αποφασίσει ποιος φταίει για το ατύχημα και ποιος θα λάβει αποζημίωση! Ο διαμεσολαβητής δεν είναι δικηγόρος, δικαστής, πραγματογνώμονας, διακανονιστής, αστυνομικός, ντετέκτιβ και φαναρτζής-φανοποιός- βαφέας αυτοκινήτων! Οι απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα, και άλλα πιο πολύπλοκα!, που συμβαίνουν καθημερινά, μπορούν να απαντηθούν από τους αρμόδιους στα οδικά ατυχήματα, ειδικούς, δικηγόρους, και υπό την βάση της γενικής νομοθεσίας και του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οπότε η μια πρώτη σκέψη σχετικά με το ερώτημα ήταν «Τι λέει ο ΚΟΚ για το προσπέρασμα»; Ο Μέντωρ ανέτρεξε στο σχετικό άρθρο. Δείτε εδώ αναλυτικά το άρθρο 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: Άρθρο 17 Προσπέρασμα - Κυκλοφορία σε στοίχους 1. Ο οδηγός επιτρέπεται να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα μόνον εφόσον μπορεί να το κάνει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και εφόσον προειδοποιήσει έγκαιρα γι’ αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 2 του παρόντος Κώδικα. 2. Το προσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Κατ' εξαίρεση, το προσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα ότι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημα ή τα ζώα του προς την πλευρά αυτήν. 3. Το προσπέρασμα απαγορεύεται γενικά στις εξής περιπτώσεις: α) όταν κάποιος από τους οδηγούς που ακολουθούν αυτόν που προτίθεται να προσπεράσει άρχισε ήδη το προσπέρασμα. β) Όταν ο οδηγός που προπορεύεται στην αυτή λωρίδα κυκλοφορίας δώσει σήμα ότι προτίθεται να προσπεράσει άλλον. γ) Όταν η λωρίδα κυκλοφορίας, την οποία θα χρησιμοποιήσει ο οδηγός κατά το προσπέρασμα, δεν είναι ελεύθερη σε αρκετή απόσταση μπροστά του, κατά τρόπο ώστε, λαμβανομένης υπόψη της διαφοράς ταχύτητας του οχήματός του, κατά το χρόνο του προσπεράσματος, και εκείνης των οχημάτων, τα οποία προτίθεται να προσπεράσει, να μην εκθέσει σε κίνδυνο ή παρεμποδίσει τους ερχόμενους αντίθετα. δ) Αμέσως προ ή επί μη κυκλικού ισόπεδου οδικού κόμβου, εκτός αν: αα) επιτρέπεται το προσπέρασμα προς τα δεξιά, κατά την περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου αυτού, ββ) η οδός, στην οποία γίνεται το προσπέρασμα, έχει προτεραιότητα, γγ) η κυκλοφορία ρυθμίζεται από τροχονόμο ή με φωτεινούς σηματοδότες και δδ) το όχημα το οποίο προσπερνάτε είναι ποδήλατο, μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα χωρίς καλάθι. ε) Αμέσως προ ή επί ισοπέδου σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς κινητά φράγματα, εκτός αν η οδική κυκλοφορία ρυθμίζεται από φωτεινούς σηματοδότες, όπως αυτοί που χρησιμοποιούνται στους ισόπεδους οδικούς κόμβους. στ) Αμέσως προ ή σε διάβαση πεζών, οποία έχει σημανθεί ως διάβαση πεζών στο οδόστρωμα ή με πινακίδα σήμανσης. ζ) Μέσα στις σήραγγες με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. η) Όταν σχολικό λεωφορείο έχει σταματήσει σε οδόστρωμα με μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση που κινείται και έχει αναμμένα τα φώτα έκτακτης ανάγκης για την αποβίβαση και επιβίβαση μαθητών. 4. Ειδικότερα σε οδόστρωμα διπλής κατεύθυνσης, το προσπέρασμα απαγορεύεται και κατά την προσέγγιση σε κυρτή αλλαγή κλίσης ή σε στροφές με ανεπαρκή ορατότητα, εκτός αν υπάρχει στα σημεία αυτά διαχωριστική νησίδα ή δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση αυτού που προσπερνά, οι οποίες ορίζονται με κατά μήκος διαγραμμίσεις, το δε προσπέρασμα γίνεται χωρίς να εγκαταλείψει ο οδηγός τις λωρίδες κυκλοφορίας που σημειώνονται ως κλειστές γι’ αυτούς που έρχονται αντίθετα. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. 5. Ο οδηγός, κατά το προσπέρασμα, υποχρεούται να αφήνει στο όχημα το οποίο προσπερνά αρκετό χώρο παραπλεύρως. 6. Ο οδηγός, υποχρεούται μετά το προσπέρασμα, να επαναφέρει το όχημά του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος, χωρίς κίνδυνο γι’ αυτούς που προσπερνά. Αν όμως κινείται σε οδόστρωμα με δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση και προτίθεται να προσπεράσει περισσότερα από ένα οχήματα, μπορεί να παραμείνει στη λωρίδα που χρησιμοποιεί για το προσπέρασμα, αν η ενέργειά του αυτή δεν προκαλεί δυσχέρεια στους οδηγούς ταχύτερων οχημάτων που τον πλησιάζουν από πίσω. 7. Ο οδηγός που αντιλαμβάνεται ότι άλλος οδηγός προτίθεται να τον προσπεράσει, υποχρεούται να κινείται πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος και να μην επιταχύνει την κίνησή του. Ο οδηγός βραδέως κινουμένου ή ογκώδους οχήματος, του οποίου δεν είναι ευχερές και ασφαλές το προσπέρασμα, λόγω της στενότητας ή της κατάστασης του οδοστρώματος, σε συνδυασμό με την πυκνότητα της αντιθέτως ερχόμενης κυκλοφορίας, υποχρεούται να μειώνει την ταχύτητά του και να πλησιάζει κατά το δυνατόν, στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος, για να διευκολύνει το προσπέρασμα από οχήματα που ακολουθούν. 8.α) Σε μονόδρομους και οδούς διπλής κατεύθυνσης, που υπάρχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατοικημένες περιοχές και τρεις εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλοφορία σε παράλληλες σειρές (στοίχους). β) Στην περίπτωση αυτή, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνον εφόσον δεν προκαλείται κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και δίνεται έγκαιρα προειδοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 2 του παρόντος Κώδικα, γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α’ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δεν θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου. Η διάταξη της περίπτωσης στ' της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού παραμένει εφαρμόσιμη. 9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει. 10. Στις περιπτώσεις κίνησης των οχημάτων σε παράλληλες σειρές (στοίχους), οι οδηγοί των βραδυπορούντων οχημάτων υποχρεούνται να κινούν αυτά στη δεξιά λωρίδα του οδοστρώματος. 11. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των περιπτώσεων α’, β’, ε’, στ’ και ζ’ της παραγράφου 3 και της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ, τις δε λοιπές διατάξεις με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. ©Μέντωρ Διαμεσολαβητής (Για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εφαρμόζονται διοικητικά μέτρα και ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται από Ν.2696/23.03.1999 ΦΕΚ.57α και αναπροσαρμογές Νόμων Ν.3542/02.03.2007/ΦΕΚ.50Α' & Ν.4530/30.03.2018/ΦΕΚ.59Α' & Ν.4619/2019-ΦΕΚ.Α’95/11.6.2019 & Ν.4637/2019 -ΦΕΚ A 180/18.11.2019 & Άτυπη κωδικοποίηση έως και ν.4663/20 (Α’30/12-02-20) και κάθε άλλη σχετική αναπροσαρμογή της νομοθεσίας) Πηγή: https://www.yme.gov.gr/ http://www.astynomia.gr/ http://www.odigostoupoliti.eu/ https://www.glavopoulos.com/kok-017/ Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/12/2024 - 12:29 Πως αποζημιώνονται οι υλικές ζημιές στα οχήματα από πλημμύρες και πτώση δέντρων;
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/12/2024 - 14:28 Πότε ενεργοποιείται μια επείγουσα υγειονομική μεταφορά ασφαλισμένου ασθενούς;
Αληθινή ιστορία: Γιατρός από το Memorial ήρθε στην Ελλάδα και χειρούργησε το παιδί μου Θέλει ψυχή να είσαι επαγγελματίας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, «ζωικός» όπως χαρακτηρίζεται ο διαμεσολαβητής που ασχολείται με ασφαλίσεις ζωής και εκπαιδεύτηκε σε... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 02/12/2024 - 09:49
Κακοκαιρία Bora: Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για την υπερχείλιση υδάτων; Καταρρακτώδεις βροχές έφερε η Bora, που προκάλεσαν πλημμυρικά φαινόμενα και υλικές ζημιές σε περιουσίες, σε Ρόδο, Λήμνο, Πιερία, Λάρισα, Μαγνησία... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 02/12/2024 - 09:07
Φωτιά σε μπαρ από τούρτα γενεθλίων καλύπτουν τα ασφαλιστήρια; Με αφορμή το περιστατικό φωτιάς σε μπαρ στο Παγκράτι, που προκλήθηκε από αναμμένο πυρσό τούρτας γενεθλίων, και προκάλεσε υλικές ζημιές... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/11/2024 - 10:30
Τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια υγείας για έκτακτα περιστατικά από τραυματισμό; Τραυματισμοί συμβαίνουν συχνά στην καθημερινότητα, ακόμη και μέσα στο σπίτι. Όλα τα ασφαλιστήρια υγείας όλων των εταιρειών, αποζημιώνουν έξοδα για έκτακτα... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 25/11/2024 - 11:34
Ποια έξοδα αποζημιώνεται ένας ασφαλισμένος εάν νοσηλευτεί σε μη συμβεβλημένο νοσοκομείο και τι να προσέξει; Μη Συμβεβλημένα Νοσοκομεία χαρακτηρίζονται τα νοσοκομεία, με τα οποία μια ασφαλιστική εταιρεία δεν έχει συμφωνήσει να εξοφλεί «απευθείας» τα έξοδα... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 18/11/2024 - 09:42
Πότε η Οδική Βοήθεια μεταφέρει ένα όχημα σε τοπικό συνεργείο; Μια από τις παροχές που προσφέρει η Οδική Βοήθεια είναι και η «μεταφορά οχήματος σε τοπικό συνεργείο». Τι προβλέπει η παροχή... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 07/11/2024 - 15:38