Σύμφωνα με το νόμο 4385/2018 IDD, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης του πελάτη και πριν τη σύναψη της ασφάλισης είναι υποχρεωμένος να του παραδίδει ορισμένα έντυπα και να λαμβάνει συμπληρωμένο ερωτηματολόγιο αναγκών και υπογραφές ότι παρέλαβε και ενημέρωσε.
Τα τυποποιημένα έντυπα πριν τη σύναψη της ασφάλισης είναι:
Συμπληρώνεται και κρατείται από το διαμεσολαβητή:
- · Έντυπο ανάλυσης αναγκών πελάτη
Συμπληρώνονται όπου απαιτείται και παραδίδονται στον πελάτη:
- Έντυπο γενικών πληροφοριών των στοιχείων του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή
- Εξατομικευμένη παροχή συμβουλής σύμφωνα με τις απαντήσεις στο έντυπο ανάλυσης αναγκών
- Έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν IPID-KID
- Λοιπό προσυμβατικό υλικό (βάσει άλλης νομοθεσίας όπως SOLVENCY II)
- Αντίγραφο αίτησης ασφάλισης
Επιπλέον απαιτούνται υπογραφές τόσο στα ανεξάρτητα όσο και στα εντός των αιτήσεων τυποποιημένα έντυπα/πεδία για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων με βάση τα όσα καθορίζει ο νόμος GDPR.
Πέραν των υποχρεωτικών εντύπων, υπάρχουν και άλλα έγγραφα που προκύπτουν αναγκαία για την διαδικασία της ασφάλισης, όπως η φωτοτυπία μιας πολιτικής ταυτότητας, ή του διαβατηρίου, ή ένας λογαριασμός τηλεφωνίας ή ΔΕΗ, ή πιστοποιητικά γεννήσεως, ή/και άλλα έγγραφα.
Τα έντυπα προσυμβατικής ενημέρωσης παρέχονται στον πελάτη εγγράφως.
Κατά παρέκκλιση, επιτρέπεται να παρέχονται σε σταθερό μέσο πλην χαρτιού, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω του ιστοτόπου της εταιρείας, όταν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις που σχετίζονται με την καταλληλόλητα της χρήσης του διαφορετικού μέσου, τη συναίνεση του πελάτη και ανάλογων ρυθμίσεων του νόμου.
Σε αυτήν την περίπτωση συναίνεσης, είναι υποχρεωτικό να αποσταλεί το ενημερωτικό υλικό μέσω του email που δήλωσε ο πελάτης, πριν τη σύναψη της ασφαλιστικής σύμβασης.
Πέραν των υποχρεωτικών εντύπων, υπάρχουν και άλλα έγγραφα που προκύπτουν αναγκαία για την διαδικασία της ασφάλισης, όπως η φωτοτυπία μιας πολιτικής ταυτότητας, ή του διαβατηρίου, ή ένας λογαριασμός τηλεφωνίας ή ΔΕΗ, ή πιστοποιητικά γεννήσεως, ή/και άλλα έγγραφα.
Ορισμένοι πελάτες που μερικές φορές ενοχλούνται από τις διαδικασίες και θέλουν να γίνονται όλα γρήγορα και χωρίς κόπο, θα πρέπει να θυμούνται πως η ασφαλιστική
νομοθεσία είναι ιδιαίτερα αυστηρή και οι διαδικασίες που ακολουθούνται είναι πλέον πολύ διαφορετικές από ό,τι είχαν συνηθίσει πριν πολλά χρόνια.
©Μέντωρ Διαμεσολαβητής