Nextdeal newsroom, 18/2/2010 - 13:49 facebook twitter linkedin Τα ΜΜΕ και οι ασφαλιστές Nextdeal newsroom, 18/2/2010 facebook twitter linkedin Γράφει ο Ευάγγελος Σπύρου,Μέσα στη γενική παραπληροφόρηση των καιρών, κάτι που οι υπηρεσίες προπαγάνδας το έκαναν από την εποχή του …Αδάμ και της Εύας, είναι δύσκολο σήμερα για το μέσο άνθρωπο να μάθει όλη την αλήθεια για γενικότερα θέματα κοινωνικά και πολιτικά αλλά και για ειδικότερα όπως είναι η ασφάλιση και ασφαλιστές. Οι ειδήσεις και πληροφορίες στην πορεία μετάδοσής τους αλλοιώνονται συχνά και φθάνουν στου αναγνώστες λανθασμένες ή μεθοδευμένες όταν οι «πηγές» σκοπεύουν να κοινοποιήσουν «μισή αλήθεια» που είναι συνήθως ψέμα. Αν προσθέσουμε και την άγνοια και έλλειψη μόρφωσης αρκετών δημοσιογράφων καταλαβαίνετε τι γίνεται. Σήμερα στην Ελλάδα πολλοί δημοσιογράφοι είναι ημιμαθείς ή αμαθείς ταχύρυθμων σεμιναρίων 6μήνου ή μονοετούς διαρκείας κάποιων σχολών μεγάλων ΜΜΕ που καλύπτουν ανάγκες τους με χαμηλούς μισθούς, με μη νόμιμες επιχειρήσεις εκδοτικές, με ανασφάλιστους και χαμηλόμισθούς ημιανεξάρτητους μαθητευόμενους κλπ…Υπάρχουν και αρκετοί που έχουν προσόντα αλλά χάνονται στο γενικότερο ομιχλώδες περιβάλλον των διαπλεκόμενων συμφερόντων. Το τοπίο δεν κινείται σε νομιμότητα. Οι κρατικές διαφημίσεις περίπου 30% της όλης διαφημιστικής πίττας της αγοράς κινούνται στοχευμένα σε έναν αριθμό ΜΜΕ και κρατάνε την επιβίωσή τους όσο συμφέρει την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική. Αν έφευγε η κρατική διαφήμιση ίσως το 60% και παραπάνω των εντύπων θα έκλεινε… Κανείς δε γνωρίζει τις πραγματικές κυκλοφορίες αφού και τα πρακτορεία διανομής ανήκουν σε εκδοτικά συγκροτήματα που με τη σειρά τους «ελέγχουν» τους πάντες και ανακοινώνουν κυκλοφορίες κατ’ εκτίμηση… Τα μηχανάκια της AGB και αυτά υπηρετούν τα ίδια συγκροτήματα. Οι δήθεν ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι είναι οι παίκτες που υλοποιούν και τη νομιμότητα αλλά και την όλη «μη νομιμότητα» αφού καθημερινά προπαγανδίζουν συμφέροντα αφεντικών τους. Πχ οι ίδιοι δημοσιογράφοι, του ίδιου κυκλώματος, των ίδιων πηγών για το ραδιόφωνο, για ιδιωτικά ΜΜΕ, για Δημόσια ΜΜΕ, για ιδιωτικά κανάλια, για δημόσια τηλεόραση, για INTERNET για εσωτερικό για εξωτερικό… Είναι δυνατόν ο ίδιος δημοσιογράφος να δουλεύει για Δημόσια TV ή μέσο δηλαδή με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και ταυτόχρονα να λέει τα ίδια για ιδιωτικά ΜΜΕ; Και μερικοί -όχι όλοι- βάζουν και τις φάτσες τους στα διαφημιστικά του δρόμου, ρυπαντές και οι ίδιοι μιας κατάστασης που καταγγέλλουν. Εκεί κατάντησε η διαφθορά και το σάπιο σύστημα. Αναλογισθείτε λίγο και την καθημερινή σπατάλη των κρατικών διαφημίσεων της COSMOTE, του ΟΤΕ, του ΟΠΑΠ, του ΕΟΤ, των κρατικών τραπεζών, των Λαχείων κλπ και αναρωτηθείτε τι όργιο σπατάλης γίνεται στα «άδεια γήπεδα» του Κόκκαλη και Βαρδινογιάννη και Πατέρα και Γιαννακόπουλου που υποτίθεται είναι ιδιώτες! Αφήστε τα ένθετα και τα CD και όλο αυτό το πανηγύρι που θα έπρεπε να φορολογηθεί ως εμπόριο με 19% ΦΠΑ. Εκτός του ότι μερικοί χρωστάνε και εκατομμύρια εισφορές στα ταμεία ΕΤΑΜ-ΜΜΕ αυτοί οι μεγαλοδιαφημιζόμενοι κατάφεραν και με ένα σωρό συνεργασίες με πολιτικούς να περάσουν νόμους και νομοσχέδια που είναι εκτροπή και εντροπή και μηχανισμοί διαφθοράς. Υπάρχουν πρακτορεία διανομής τύπου που αρνούνται κατ’ επανάληψη να δώσουν στοιχεία. Ο ΟΤΕ με διάφορα νομικά τεχνάσματα προσπαθεί να ξεφύγει υποχρεώσεις αγγελιοσήμου και ο ΟΠΑΠ εξομοιώθηκε από κάποιους νομοθέτες ως μη κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο τη στιγμή που διαπραγματεύονται μετοχές του στο χρηματιστήριο (!) και αυτό κατά «πλάσμα δικαίου» για τους νομικούς, για να μην αποδώσει χαρτόσημα και αγγελιόσημα! Ωραίος ανταγωνισμός!Μέσα σ’ αυτό το κλίμα υποβαθμίστηκαν και οι θετικές αναφορές του κλάδου. Υπάρχουν κάποιοι καλοί φίλοι δημοσιογράφοι του ασφαλιστικού ρεπορτάζ που και αυτοί προσπαθούν αλλά οι δημοσιεύσεις που αφορούν τον κλάδο είναι ελάχιστες και κυρίως για αυξήσεις ή κακές στιγμές του κλάδου που όλα μαζί συντελούν στο αρνητικό κλίμα. Είναι και μερικοί που αν δαγκώσουν το στυλό θα δηλητηριαστούν… με παραπλανητικές δημοσιεύσεις συγκεκριμένων πηγών. Η τηλεόραση συνήθως για τους ασφαλιστές έχει αναφορές σε σήριαλ και κωμωδίες ή κακές ειδήσεις ή υπέρογκες δήθεν αυξήσεις… Ένα καλό λόγο για τις αποζημιώσεις και το φρένο στη σπατάλη μέσω αποταμίευσης σπάνια έχει. Έτσι παραμένει και εδώ ο ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ μοναδικός καθημερινός ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ για να υπερασπιστεί το θεσμό απέναντι από πελάτες και εταιρείες που καθημερινά τον «δέρνουν» ως αλεξιπτωτιστή, ως «κοστοβόρο», ως «δίκτυο», ως «παράσιτο», ως «ντακότα», ως «κακομαθημένο», ως «ανεπαρκή», ως «υπερβολικό», ως «ανεπιθύμητο. Οι σύλλογοι με «νερόβραστες» ανακοινώσεις τον εγκατέλειψαν «βορρά» μετόχων και αδαών στελεχών που «άλλα λένε και άλλα κάνουν»… Με καλή διάθεση ακόμα και με κάποια λάθη ο Γιώργος Ζαχαρίου με την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ο Αλ. Ταμπουράς, ο Τάκης Δρακάτος με την ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ, ο Δημ .Ρουχωτάς με την ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μετά τον πατέρα τον Γεράσιμο, ο Ε. Σπύρου με το ΝΑΙ από το 1990 ήταν το στήριγμά τους για πληροφορίες, μόρφωση, εκπαίδευση, προβολή και διαφήμιση. Από αυτά τα έντυπα του κλαδικού τύπου και τα βιβλία του Μάκη Ρουχωτά «βγήκαν» οι νέοι αστέρες, ενθαρρύνθηκαν άτομα και εταιρείες, εκπαιδεύτηκαν, γνωρίστηκαν και έκαναν καριέρες αρκετοί και κάποιοι ξέχασαν γρήγορα την «ασημαντότητά» τους όταν έπιασαν καρέκλες… Δυστυχώς και η μεγάλη τάξις των ασφαλιστών δεν έβαλε το χέρι στην τσέπη για μια συνδρομή στήριξης κάτω από το ντροπιαστικό επιχείρημα «το αγοράζει η εταιρεία για μένα» αλλά αυτοί δεν το διέδιδαν στους παρακάτω. Το 2010 ξεκίνησε με πολλές δυσκολίες για τους ασφαλιστές. Γνωρίζουμε ότι τα παραδοσιακά κλαδικά περιοδικά, είναι ένα καθημερινό σεμινάριο γι’ αυτούς που αγωνίζονται να βρουν θετική σκέψη και αισιοδοξία να ξεκινήσουν. Υπάρχουν καινούρια περιοδικά και εφημερίδες που ενημερώνουν και ενθαρρύνουν- παρακινούν να λυθούν τα πόδια για να πουλήσουν οι πωλητές όπως το ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ MARKETING. Υπάρχουν και άλλα που «μαυρίζουν» την ψυχή με την άρνησή τους και λάθος αναλύσεις ή αναφορές σε λάθος πρόσωπα. Όλα χρειάζονται βέβαια, αλλά σε δύσκολες εποχές χρειάζονται οι ηγέτες «αετοί»-έντυπα να πάρουν πάνω τους τον κόσμο και να «πετάξουν» μακριά απ’ τα «φτωχοχώρια» της μηδενικής ανάπτυξης. Χρειάζεται και «θητεία» στον κλάδο να υπηρετήσεις τον κλάδο όπως κάνουν στο στρατό με ιδιότητα νεοσύλλεκτων, βασικής εκπαίδευσης, ειδικότητα και τελικά ανάληψης ευθύνης σ’ ένα όπλο… Με «δηλώσεις-είσαι ότι δηλώνεις» ναι, μεν κάτι είσαι, αλλά δε φθάνει, επειδή χρειάζεται χρόνος και μακρόχρονη προσφορά… Προτείνουμε οι ασφ. εταιρείες να ασχοληθούν λίγο με το θέμα, να ανανεώσουν τις επαφές τους με τα μέσα επικοινωνίας που τους προσφέρουν ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΑΞΙΑ, όσα είναι, να εγκαταλείψουν την ΑΔΙΚΗ μαζοποίηση του ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΚΡΑΤΑΜΕ ΙΣΕΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ, να αρνηθούν τον «παραγοντισμό» και «τσιμπουρισμό» και να μη συμμετέχουν στο «προφορικό κουτσομπολιό» του τύπου «μου ‘πε, του ‘πα, είπες, είπα», ένα σπορ που κάποιοι μη σώφρονες ηγέτες επιπολαίως επιδίδονται καθημερινά με φω-ηγετίσκους της παρέας σε βάρος άλλων αλλά να περάσουν στην αξιοκρατία και την αποδεδειγμένη προσφορά του καθ’ ενός εντύπου ή εφημερίδας τώρα που ΟΛΑ ΑΛΛΑΞΑΝ στον Ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Δεν έχουν όλες οι πολιτικές και οικονομικές εφημερίδες την ίδια απήχηση που είχαν πριν 5-10 χρόνια. Περιμένουμε να βγουν και νέα έντυπα που να έχουν «κάτι» να πουν και μακάρι να γίνουν καλύτερα από τα υπάρχοντα ΜΜΕ.Οι κυκλοφορίες έπεσαν, το INTERNET αναπλήρωσε την αμεσότητα, μικτές κινήσεις εντύπου – διαδικτυακού τύπου συνεργάζονται για καλύτερη ενημέρωση, οι εκδότες άλλαξαν οι συμμαχίες χρωμάτισαν άλλες καταστάσεις, τα στοιχεία κυκλοφορίας είναι με ερωτηματικά και οι ΤΕΛΙΚΟΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ, ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ, αγοράζουν προϊόντα cd και βιβλία… Δεν είναι απλό πια το θέμα προβολής μιας εταιρίας. «Περιοδικά και εφημερίδες που διαβάζονται» θα επιβιώσουν όπως λέει ο Δ. Ρουχωτάς και αυτά πρέπει να βρουν οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων και διαφήμισης να προωθήσουν την εικόνα και τα προϊόντα των εταιριών τους και να μην επιτρέπουν η εικόνα τους να φαίνεται οπουδήποτε. Έρευνα του περιοδικού «ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» έδειξε (τεύχος 392, Δεκέμβριος 2009) ότι οι ασφαλιστές ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ή ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΣΕ ΧΑΜΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ Ημερήσιες Οικονομικές εφημερίδες. Η ΙΔΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΕΔΕΙΞΕ ότι σε μεγάλα ποσοστά ενημερώνονται για ειδήσεις και εκπαίδευση από τρία κλαδικά περιοδικά και το site www.nextdeal.gr σε ποσοστό 15%. Από αυτά τα περιοδικά ενημερώνονται και αρκετοί δημοσιογράφοι για θέματα ιδιωτικής ασφάλισης. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω και μια καλή συνεργάτιδά μου, τη δημοσιογράφο και σύμβουλο έκδοσης Βίκυ Βαλαβάνη που εκεί στο 2000 με βοήθησε στις αλλαγές που τολμήσαμε τότε που εκδίδαμε το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΑΙ σαν περιοδικό επικοινωνίας – Πωλήσεων και το Bancassurance World, να εκδώσουμε (είναι η νονά του ονόματος) την εφημερίδα NEXT DEAL από την MULTIMEDIA του ΔΟΛ εφημερίδα για τον χρηματοοικονομικό χώρο να βγούμε από την εσωστρέφεια προς το κοινό μέσω του πρακτορείου «ΑΡΓΟΣ» στα περίπτερα με συνεργάτες και προβολές πολιτικών και οικονομικών παραγόντων εποχής, με θέσεις κομμάτων κ.λ.π. , με ανάγνωση στον πρωινό τύπο (ΝΕΤ κ.λ.π. )Η πορεία έδειξε ότι έφερε καρπούς και πρόσφερε ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΑΞΙΑ στον κλάδο με ένα και μοναδικό ΠΑΡΟΝ εφημερίδας- εκπρόσωπο του κλάδου σε σημεία διανομής τύπου όλης της χώρας και με παράλληλη παρουσία του εκδότη στην ΕΔΙΠΤ (υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων Δ.Σ.) και το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ (μέλος ΔΣ).Δίνουμε σήμερα μάχη όλοι οι συνεργάτες μου με επικεφαλής τον κ. Λάμπρο Καραγεώργο και εμένα για έγκαιρη ενημέρωση και σεβασμό στον άνθρωπο ασφάλισης πρώτης γραμμής αλλά και με ενθάρρυνση για παραγωγικό κλίμα ώστε να δημιουργήσουν «απόδοση» οι διοικούντες τις εταιρίες. Προσπαθούμε αλλού κάνοντας λάθη και αλλού αυξάνοντας και προσθέτοντας. Συγχωρούμε και παραβλέπουμε «77 φορές» αδυναμίες ανθρώπινες που στην αλυσίδα της οικονομίας γίνονται σ’ όλους τους κλάδους ακόμα και σε επίπεδο κυβέρνησης και πρωθυπουργών. Ας μην είμαστε υπερβολικοί καταδικάζοντας ανθρώπους που τόλμησαν. Δεν ήταν όλη η ζωή τους λάθος και δεν δουλεύουν πάντα μόνοι. Η ασφαλιστική αγορά δεν είναι το «μαύρο πρόβατο» στην Δημόσια και Ιδιωτική Ασφάλιση. Είναι κρίκος μιας αλυσίδας με Νοσοκομεία, γιατρούς, πελάτες, φάρμακα, δικηγόρους, συνεργεία, εμπόρους, ασφαλιστές, τράπεζες, χρηματιστήρια , πολιτικούς , συμφέροντα , προμηθευτές, επενδυτές, κλπ. Τα καλά επιτεύγματα είναι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ και καθημερινά και σε αυτά εστιάζουμε τα φώτα μας όπως λέει η αρχισυντάκτρια Βιβή Σεβαστάκη. Η επιλογή του συνόλου των ασφαλιστικών εταιριών μέσω την ετησίων προγραμματισμών ΕΔΕΙΞΕ μέχρι σήμερα ότι οι ευθύνες μας μεγάλωσαν αφού στοιχεία της οικονομικής διευθύντριας των εκδόσεών μας κ. Γ. Καλτσώνη, δείχνουν ότι δεν μειώθηκαν οι συνδρομές και καταχωρίσεις σε σχέση με το 2009 αλλά υπάρχει τάση αύξησης. Όλοι οι συνεργάτες των εκδόσεων μας (και εγώ) γνωρίζουν ότι οι οικογένειές τους και η αξιοπρέπειά τους βασίζεται στην ευθύνη και υπηρέτηση του θεσμού ιδιωτικής ασφάλισης και των ανθρώπων της. Δουλεύουμε σκληρά όλοι ώστε το 2010 να είναι μια καλή χρονιά. Πάμε μαζί, και δώστε το παρόν με ένα click στο καθημερινό μας ραντεβού στο www.nextdeal.gr που πρώτοι ξεκινήσαμε από το 2007 και σήμερα βλέπουμε να μας ακολουθούν αρκετοί καλοί φίλοι!Ε.Σ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Έκκληση του Πανελλήνιου Συλλόγου Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία για προσφορά αίματος Σημαντικές ελλείψεις αίματος έχουν εμφανιστεί αυτή την περίοδο οι οποίες υπονομεύουν τη μεταγγισιοθεραπεία και υγεία των ασθενών με Μεσογειακή Αναιμία... Άρης Μπερζοβίτης, 17/01/2025 - 15:42 17/1/2025
Δημόσιες επενδύσεις: Έργα και μεταρρυθμίσεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών Στις πρώτες θέσεις της Ε.Ε. η Ελλάδα στην απορρόφηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ – Νέες προκηρύξεις προγραμμάτων... Nextdeal newsroom, 17/01/2025 - 13:18 17/1/2025