Nextdeal newsroom, 21/1/2014 - 15:35 facebook twitter linkedin Χριστούλη μ΄ δεν τυπώ’ν το ρ’μαδ Nextdeal newsroom, 21/1/2014 facebook twitter linkedin Ο Νικολάκος? «Γεια σ’συνάδελφ’ πράκτορας απ’την επαρχία είμαι. Σι παρακολουθώ από του next κι έχω ακούσ’ καλά λόγια για σέν΄ μπ’ρείς να μ’ βοηθήσ΄ς?» -Βεβαίως τι μπορώ να κάνω για σένα φίλε μου? «Να τ’πώσω πασχίζω ρε φίλε και δεν μπ’ρώ, με ποιες ασφάλιες δουλεύ’ς? » -Με αυτές και αυτές εσύ? «Με αρκετές π’ανάθεμά τις, αλλά πότε η μιά θέλ’ το ένα σύστ’μα, πότε η άλλ’ το άλλ’ σύστ’μα. Χρειάζετ’ μας λεν, πώς να τ΄πω μωρέ τιχνογνωσία και που να τα’βρω ρε πατριώτ’ όλα αυτά να τους φχαριστήσω όλς? Κ’μπιούτερ Εκτυπ’τές ιεφορίες ‘λεκτρονικά ‘στορίες Προβόπουλοι, συγκριτ΄κες προσφ’ρες, ενημερτ’κά φ’λλάδια λίστ’ς, τράπεζες λιφτά κι πάλι λιφτά Πότε ο Γιάνν’ς δεν μπ’ρεί πότε ο κώλ’ς του π’νεί. Άστα Νικολάκο μου θα αλλάξ’ δ’λειά μπαΐλντισα. Εψές βράδ’ βάλθηκα με το π’δί μου να τ’πώσουμε τσ’ ασφάλειες που εισπράξαμαν, αλλά δεν τύπ’νε το ρ’μάδ’ χριστούλη μ’ κι ίβγαινε ένα μην’μα να εγκαταστήσ’με λιέει ένα πιστοποιητ’κό της ασφάλιας Πήραμαν τηλέφωνο στην ασφάλιστική στο Χιέλπ ντεσκ πως τα΄λεν αυτά, κι βγήκε ένας αυτόματ’ς τηλ’φν’τής κ’ιλεγ’ αφήστ’ μήν’μα, κι αφήστ’ μήν’μα -!!! Βρε ουστ λιέω τι μην’μα να αφήσ’ μωρε ότι δεν τ’πωνουμε την ασφάλ’ια να δώσουμ’ στον πιλάτ ? Κιγόμαστ’ Ποιος θα μας βοηθήσ’? Μπ΄ρείς να βοηθήσ’ς Νικολακο μου κι θα στο χρωστώ χάρ’… Θα μιλήσ΄ λιγάκι με το π΄δί μου που ξέρ΄καλύτερα κι είναι εδώ?» Κάπως έτσι έγινε η συνομιλία μας ένα απογευματάκι με τον άγνωστο συμπαθητικό συνάδελφο, που βοήθησα τον γυιό του να τυπώσει τελικά τα ασφαλιστήρια του. Γέλασα με την καρδιά μου και συγχρόνως στεναχωρήθηκα, νιώθοντας την αγωνία επιβίωσης και προσαρμογής στα νέα δεδομένα που ξεκίνησαν πρόχειρα από 1/1/2014 κάποιες ασφαλιστικές και λίγο έως πολύ θα εφαρμόζονται τα επόμενα χρόνια. Το πρόβλημα υπήρξε και το ήξεραν αρκετά χρόνια, όσοι συνεργαζόντουσαν με πολλές εταιρίες προκειμένου να τιμολογήσουν κάποια ασφάλιση αυτοκινήτου. Τα πολλά και διαφορετικά λειτουργικά και απαρχαιωμένα ή δύσχρηστα λειτουργικά συστήματα των ασφαλιστικών εταιριών και η ασφάλεια του internet σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα των χρηστών των γραφείων διαμεσολάβησης, ανάγκαζαν κάθε φορά τους χρήστες, να χρησιμοποιούν πότε τον Explorer, το Google η το Mozilla. Κλασσική ήταν η ατάκα του υπεύθυνου μηχανογράφησης της ασφαλιστικής κάθε φορά που επικοινωνούσε κάποιος απελπισμένος διαμεσολαβητής όταν δεν μπορούσε συνδεθεί σωστά με την βάση δεδομένων της ασφαλιστικής. -Τι browser χρησιμοποιείτε κύριε? Explorer? αλλάξτε τον σε Mozilla ή σε Google - Μα αν τον αλλάξω δεν θα μπορώ να δουλέψω την άλλη εφαρμογή της άλλης ασφαλιστικής και πάει λέγοντας… Η ασφάλεια των πολλαπλών εφαρμογών και τα αρκετά βαριά προγράμματα τιμολόγησης και η συμβατότητά τους για την έκδοση ασφαλιστηρίων απασχόλησε τους διαμεσολαβητές μέχρι τέλος του 2013 και σπαταλήθηκαν ώρες ατέλειωτες σε τηλέφωνα και διευκρινιστικά e-mail. Μετά τη έκδοση των πράξεων της ΤτΕ οι περισσότερες εταιρίες έσπευσαν τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου του 2014 να εκδώσουν εγκυκλίους που υποχρέωναν τους διαμεσολαβητές να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, όντας όμως απροετοίμαστες κι αυτές αλλά και αρκετοί διαμεσολαβητές για τις αναγκαίες μηχανογραφικές αλλαγές. Είναι επίσης αδιαμφισβήτητο ότι τίθεται και θέμα κόστους ανανέωσης των υπολογιστών και των εκτυπωτών για τους περισσότερους διαμεσολαβητές. Σαφώς είναι απαραίτητες οι επενδύσεις σε καλύτερους υπολογιστές και δίκτυα με ποιοτικότερους, ταχύτερους και πιο αξιόπιστους εκτυπωτές. Τα μηχανογραφικά προβλήματα όμως συμβατότητας συνεχώς πολλαπλασιάζονται. Από την μία μεριά κάποιες ασφαλιστικές επαίρονται ότι είναι σε θέση να λειτουργήσουν πολλαπλές εφαρμογές συμβατές με τις διοικητικές πράξεις, αλλά από την άλλη δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν λύσεις για τα λειτουργικά συστήματα των συνεργατών τους. Η εξήγηση είναι απλή. Τα περισσότερα PC’S των γραφείων συνεργασίας έχουν λειτουργικό windowsXP και ένα πολύ μικρό μέρος τους, κυρίως οι νέοι διαθέτουν laptop ή tablets, με πιο εξελιγμένα λειτουργικά όπως win7 ή win8 μαζί με τα update των συμπαρομαρτούντων προγραμμάτων λειτουργίας τους. Τίθεται λοιπόν θέμα προβολής ή και εκτύπωσης των ασφαλιστηρίων στις επιχειρήσεις διαμεσολάβησης που συνεργάζονται με πολλές εταιρίες, γιατί κι αυτές χρησιμοποιούν κατά περίπτωση ξεπερασμένα ή και αντιθέτως προχωρημένα λειτουργικά συστήματα. Σε τελευταία ανάλυση όλα αυτά πρέπει να λειτουργήσουν αξιόπιστα για την πρόοδο της αγοράς? Μία λύση είναι η προμήθεια με έκπτωση πολλών σύγχρονων υπολογιστών από τις ασφαλιστικές, για να εξυπηρετήσουν τα δίκτυά τους με προεγκατεστημένα όλα τα απαραίτητα λειτουργικά συστήματα και προγράμματα που θα τα παρέχουν δωρεάν στα δίκτυα ή με μία μικρή συμμετοχή. Το κόστος δεν είναι υπερβολικό γιατί ο κάθε υπολογιστής δεν θα ξεπεράσει τα 200-300 ευρώ μαζί με την μαζική αγορά αντίστοιχων εκτυπωτών laser. Έως τώρα όμως καμία ασφαλιστική δεν έχει αντιμετωπίσει σοβαρά το πρόβλημα, αφού δεν φαίνεται να την ενδιαφέρει η ποιότητα εκτύπωσης των συμβολαίων της. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Με το ξεκίνημα του 2014 αρκετές εταιρίες έσπευσαν να εκδώσουν εγκυκλίους προσαρμογής στο σύστημα ΤΥΠΩΝΩ ΠΛΗΡΩΝΩ, αλλά ουδόλως φρόντισαν να εκπαιδεύσουν τους συνεργάτες τους και να τσεκάρουν εάν και πως λειτουργούν τα υπάρχοντα λειτουργικά συστήματα και τα σχετικά προγράμματα και πιστοποιητικά γνησιότητας. Μία από τις λίγες ασφαλιστικές που φρόντισε από καιρό να ανταλλάξει πληροφορίες και να εκπαιδεύσει τους συνεργάτες της σε συμβατά και ελαφρά προγράμματα εκτύπωσης συμβολαίων και ειδοποιήσεων πληρωμής με εικόνα πλήρους ασφαλιστηρίου και συμψηφισμού ασφαλίστρων προμηθειών ήταν η ΜΙΝΕΤΤΑ. Ξέρουν όλοι καλά όλοι ότι δεν κολακεύω ούτε διαφημίζω καμιά ασφαλιστική. Για να μην γίνει μάλιστα καμία παρεξήγηση, σπεύδω να τονίσω ότι κι άλλες εταιρίες διέθεσαν ή διαθέτουν σοβαρά λειτουργούντα ταχύτατα συστήματα, όπως το Cheetah της Groupama που κάνει την διαφορά από πολλά συστήματα, αφού συνδυάζει προϊόντα όλων των κλάδων, ληξιάρια ,μεταβολές και πληρωμές και λογιστήριο, που όλα φαίνονται και πραγματοποιούνται στο γραφείο του διαμεσολαβητή. Επομένως όταν μιλώ για πληρότητα υποστήριξης, αναφέρομαι σε όλο το πακέτο, που έχει να κάνει με την προκαταβολική εκπαίδευση συνεργατών και υπαλλήλων, με τις δοκιμές των λειτουργικών συστημάτων και συμβατότητας και με την εγκατάσταση πιστοποιητικών, με βάση τις ανάγκες των συνεργατών όπως είναι το ζητούμενο. Ο συνδυασμός των διοικητικών οδηγιών της ΤτΕ με τις ανάγκες της ασφαλιστικής εταιρίας χωρίς την μετεκπαιδευτική ενημέρωση για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής, ώστε να λειτουργήσουν όλα σωστά και στα πλαίσια της ασφαλιστικής νομοθεσίας χωρίς όμως την κάλυψη των αναγκών γραφείων διαμεσολάβησης και των πελατών οδηγεί σε περίεργα μονοπάτια. Γιατί άραγε κάποιες εταιρίες «ξέχασαν» μετά την δημοσίευση των διοικητικών πράξεων, την ισχύουσα ασφαλιστική νομοθεσία αυτόματης παράτασης της ασφαλιστικής σύμβασης κατά 30 ημέρες χάριν της είσπραξης?. Ένα μέρος λοιπόν της επικριτικής μου στάσης στέκεται σε κάποιες εταιρίες που έσπευσαν να ανακοινώσουν την διοικητική, συμβατική και εμπορική προσαρμογή στις διοικητικές οδηγίες της ΤτΕ, χωρίς να έχουν προβεί στις σχετικές εκπαιδευτικές και λειτουργικές προετοιμασίες, με την λογική «προχωράμε κι όποιον πάρει ο χάρος». Κάποιες άλλες εφάρμοσαν τις οδηγίες κατά το δοκούν, αγνοώντας την ισχύουσα ακόμα νομοθεσία της αυτόματης ανανέωσης των 30 ημερών, από την λήξη της ασφάλισης εκδίδοντας μη νόμιμα σήματα 7 ημερών. Κάποιες άλλες με εγκύκλιους χρεώνουν στους διαμεσολαβητές παράνομα τις αναλογικές ημέρες ασφάλισης από την λήξη της ημερομηνίας ανανέωσης του ασφαλιστηρίου, έστω και αν τυπωθεί, αλλά δεν εισπραχθεί μέσα στην νόμιμη προθεσμία των 30 ημερών. Τέλος κάποιες άλλες απροετοίμαστες ηλεκτρονικά, φρόντισαν προς τιμήν τους να φυλαχτούν από τέτοια ολισθήματα και δεν ανακοίνωσαν τίποτε γιατί προετοιμάζονται με τις νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές να ενταχθούν στην νέα πραγματικότητα. Πρέπει επομένως να εφαρμοστεί μία σύγχρονη κοινή πλατφόρμα ασφάλισης και εκτύπωσης υποχρεωτική για όλες τις ασφαλιστικές εταιρίες, με την εποπτεία της ΤτΕ που θα επιτρέπει τον ταυτόχρονο έλεγχο, όλων των εμπλεκομένων υπουργείων και υπηρεσιών. Έτσι θα διασταυρώνονται τα ανασφάλιστα οχήματα και οι τυχόν φορολογικές παραβάσεις απόδοσης φόρου όλων των μερών και η μη απόδοση των τελών κυκλοφορίας. Εναπόκειται στη ΕΑΕΕ εάν θέλει εκσυγχρονισμό να πάρει πρωτοβουλία, ώστε να εναρμονιστεί με τις αντίστοιχες πλατφόρμες όλων των υπολοίπων χωρών της ΕΕ που ήδη λειτουργούν. Στην Ελλάδα δυστυχώς εξακολουθεί να υπερισχύει ο εντυπωσιασμός προς τα έξω, παρά η ουσιαστική και με δομικές αλλαγές λειτουργία της αγοράς για λόγους που όλοι γνωρίζουν αλλά δεν θέλουν να το ομολογήσουν. O Γιώργος Νικολάκος είναι διευθύνων σύμβουλος της Fasmagroup. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Όμιλος HHG: Στην Καρδιά της Καινοτομίας, Μέγαρο Μουσικής, 23 Οκτωβρίου! Σας προσκαλούμε στην Εκδήλωση Αριστείας με τίτλο “Στην Καρδιά της Καινοτομίας”, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024,... Nextdeal newsroom, 15/10/2024 - 16:17 15/10/2024
Βραβεία Ε.Ε.Α.: Μία λαμπρή βραδιά με την παρουσία προσωπικοτήτων από όλο το φάσμα της πολιτικής και της κοινωνίας και εκατοντάδες παριστάμενους (φωτο) Στην κατάμεστη αίθουσα της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» απονεμήθηκαν τα βραβεία «Βιώσιμης – Καινοτόμου & Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας»... Nextdeal newsroom, 15/10/2024 - 15:11 15/10/2024