Nextdeal newsroom, 27/2/2018 - 10:21 facebook twitter linkedin Ηλίας Τσακίρης: Η περίοδος χαμηλών ασφαλίστρων φτάνει στο τέλος της! Nextdeal newsroom, 27/2/2018 facebook twitter linkedin Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Capital Link διοργάνωσε στην Κύπρο το Ετήσιό της Cyprus Shipping Forum στη Λεμεσό με μοναδική επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 400 άτομα, συνεχίζοντας τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το πρώτο Συνέδριο πέρυσι. Στο Συνέδριο συζητήθηκαν οι πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις στις ναυτιλιακές, χρηματοπιστωτικές και κεφαλαιακές αγορές, θέματα που αφορούν τις γεωπολιτικές εξελίξεις, καθώς και την τεχνική και εμπορική διαχείριση του στόλου. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος για συμμόρφωση με το νέο περιβαλλοντολογικό κανονιστικό πλαίσιο καθώς επίσης στην εφαρμογή και αντίκτυπο καινοτόμων τεχνολογιών αλλά και τη ναυτασφάλιση. Ειδικότερα στη συζήτηση με θέμα "Ναυτιλιακή Ασφάλιση και Αντασφάλιση: Πού οδεύει;" (Marine Insurance & Reinsurance – Where is it Heading?) συμμετείχαν οι κ.κ. Ilias Tsakiris, CEO and Manager – American Hellenic Hull Insurance Company Ltd, Costas Th. Joannides, CEO – Marsh Cyprus και Stephen Cooper, CEO – Fourth Insurance Office. Το πάνελ συντόνισε ο κ. Loucas Hamatsos, CEO – Olympia Ocean Carriers Ltd. O κ. Loucas Hamatsos, CEO – Olympia Ocean Carriers Ltd. τόνισε ότι: “Η αγορά της ναυτιλιακής ασφάλισης στέλνει αντικρουόμενα μηνύματα στους πλοιοκτήτες, παρ’ όλα αυτά όμως, εκείνοι θα πρέπει να συνεχίσουν να εξερευνούν τις επιλογές τους για ανταγωνιστική κάλυψη των συμβατικών επιχειρησιακών κινδύνων. Συμβουλεύω επίσης τους πλοιοκτήτες να λάβουν υπόψη τους ψηφιακούς κινδύνους, καθώς, όπως ήδη αναφέρθηκε, απειλούν τη βιομηχανία της ναυτιλίας στο σύνολό της.“ O κ. Ilias Tsakiris, CEO and Manager – American Hellenic Hull Insurance Company Ltd ανέλυσε την υφιστάμενη κατάσταση της ναυτασφαλιστικής αγοράς και εξέφρασε την άποψη ότι η περίοδος χαμηλών ασφαλίστρων ίσως φθάνει στο τέλος της – τουλάχιστον προσωρινά.Ειδικότερα, αναφέρθηκε στο πως τα πρόσφατα ακραία καιρικά φαινόμενα επηρέασαν τα μοντέλα τιμολόγησης των ναυτασφαλιστών και αναρωτήθηκε αν οι τυφώνες Harvey, Irma και Maria υπήρξαν “δώρο εξ’ ουρανού”, το οποίο επιτρέπει στους ναυτασφαλιστές να αναχαιτίσουν την καθοδική πορεία των ασφαλίστρων. Τέλος, υποστήριξε ότι οι κίνδυνοι κυβερνοχώρου και η προστασία από αυτούς εξελίσσονται σε μείζον ζήτημα, το οποίο δεν πρέπει να αγνοηθεί. Συγκεκριμένα επισήμανε: “Οι κίνδυνοι κυβερνοχώρου είναι υπαρκτοί και επικείμενοι. Ωστόσο, επειδή οι κίνδυνοι αυτοί είναι ένα νέο φαινόμενο και δεν υπάρχουν παρά μόνο ελάχιστα ιστορικά στοιχεία, η αξιολόγηση και η τιμολόγηση αυτών αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ασφαλιστική βιομηχανία σήμερα.” O κ. Costas Th. Joannides, CEO – Marsh Cyprus τόνισε ότι: 1. Η πρώτη ερώτηση που θα θέσω ως συντονιστής αφορά τη κατεύθυνση προς την οποία οδεύει ο ασφαλιστικός κλάδος. Από τη δική μας οπτική γωνία, ως ασφαλιστικοί πράκτορες και σύμβουλοι κινδύνων, παρατηρούμε ότι: α. Εξακολουθεί να υπάρχει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. β. Οι όμιλοι προστασίας και αποζημιώσεως είναι εξαιρετικά εύρωστοι οικονομικά. γ. Θα υπάρξουν ενοποιήσεις στον ασφαλιστικό τομέα. δ. Πολλοί ασφαλιστές εγκαταλείπουν τη μονογραμμική πολιτική. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. 2. Σε συνέχεια της πρώτης ερώτησης, είναι εμφανές πως οι όμιλοι προστασίας και αποζημιώσεως ευνοούνται από τις γενικές αυξήσεις, τις αμοιβαίες επιστροφές μετρητών και τις απομειώσεις. Αντίθετα, τα πράγματα στην ασφάλιση σκαφών είναι πιο δύσκολα. Ποιες είναι οι κινητήριες δυνάμεις του φαινομένου αυτού; Πιστεύω ότι χρειάζεται μια εξήγηση για να κατανοήσουν οι πλοιοκτήτες τούτο το παράδοξο. α. Είναι σαφές πως οι όμιλοι προστασίας και αποζημιώσεως έχουν πλεόνασμα αποθεμάτων. β. Η υπερβολική αντίδραση των ασφαλιστών σκαφών και μηχανημάτων ξεκίνησε από το Λονδίνο και εξαπλώθηκε στη Σκανδιναβία. γ. Συνολικά, οι ασφαλιστές έχουν στηρίξει τους πλοιοκτήτες/πελάτες, με τις τιμές να βρίσκονται σε ανταγωνιστικά επίπεδα κατά γενική ομολογία. δ. Από την εμπειρία μας τους τελευταίους μήνες προκύπτει ότι οι ασφαλιστές δεν σκληραίνουν τη στάση τους, αλλά είναι πιο αυστηροί ως προς τους συντελεστές που σχετίζονται με την απόδοση. Με λίγα λόγια επιβάλουν υψηλότερες τιμές όπου απαιτείται. 3. Ασκείται πίεση όσον αφορά τα ακάλυπτα ποσά στις ναυτιλιακές κατηγορίες. Θα πρέπει οι πλοιοκτήτες να τα αυξήσουν ή να τα προστατέψουν με κάθε κόστος; Παρέχονται επαρκή κίνητρα από τους ασφαλιστές για να γίνει αυτό; α. Η σταθερή μας πρόταση για τους πελάτες μας είναι να μην δεχθούν υψηλότερα ακάλυπτα ποσά, καθώς είναι μια πτυχή της κάλυψης που δύσκολα μπορεί να αλλάξει μελλοντικά. β. Φυσικά μπορεί να συζητηθεί η αποδοχή υψηλότερων παρακρατήσεων (1-10 εκατομμύρια δολάρια), και αν συμφέρει ως προς τη συνολική μείωση του κόστους, τότε καλούμε τους πελάτες μας να το σκεφτούν. 4. Οι ψηφιακοί κίνδυνοι αυξάνονται σε όλους τους κλάδους, ωστόσο η επίθεση που δέχθηκε η Maersk καταδεικνύει τις προεκτάσεις σε ναυτιλιακό επίπεδο. Θα πρέπει οι πλοιοκτήτες να επενδύσουν σε προληπτικά μέτρα (συμβούλους και συστήματα ασφαλείας) ή σε μια ασφαλιστική λύση, με τις επιλογές να είναι προς το παρόν περιορισμένες; Θα πρέπει οι ασφαλιστές να απορροφήσουν τον κίνδυνο, κάτι το οποίο θεωρούμε μια λογική επέκταση της υπάρχουσας κάλυψης, τουλάχιστον στα σκάφη και στα μηχανήματα; α. Οι ψηφιακοί κίνδυνοι είναι επίκαιρο θέμα. β. Πριν μερικά χρόνια συζητάγαμε σε θεωρητικό επίπεδο. Σήμερα, με βάση τις επιθέσεις που έχουν γίνει, είναι πλέον πραγματικότητα και καλούμε τους πελάτες μας τουλάχιστον να εξετάσουν ενδεχόμενη ασφάλιση. γ. Ορισμένες καλύψεις πρέπει να επεκταθούν και στη συνέχεια να επικαλυφθούν από κάποια νέα πολιτική ώστε να συμπληρωθούν τα κενά. δ. Αυτή τη στιγμή κάποια προϊόντα καλύπτουν τυχόν κινδύνους στη ξηρά, αλλά όχι τους κινδύνους στη θάλασσα συμπεριλαμβανομένης της ενδεχόμενης ζημίας. 5. Με τη διεθνή ασφαλιστική αγορά να επεκτείνεται στο ναυτιλιακό κλάδο, φαίνεται πως οι επιλογές πληθαίνουν. Πώς πιστοποιείται η αξία και η ποιότητα στην αγορά, και πως αυτό επηρεάζει τις συνεργασίες που θα προκύψουν; α. Μπορώ να μιλήσω μόνο για την διαδικασία που ακολουθούμε στη Marsh. β. Έχουμε μια επιτροπή ασφαλείας που πραγματοποιεί διαρκείς ελέγχους. γ. Επιλέγουμε ασφαλιστικές εταιρείες με υψηλή αξιολόγηση, όντας πιο «χαλαροί» μόνο σε περιπτώσεις αλληλασφαλιστικών. δ. Δεν εξετάζουμε τίποτε αν η προτεινόμενη ασφάλεια δεν εγκριθεί πρώτα από τα συστήματά μας. ε. Η διαδικασία αξιολόγησης δεν περιορίζεται στη χρηματοοικονομική δυνατότητα, αλλά λαμβάνονται υπόψη παράμετροι όπως η αποτελεσματικότητα σε διαδικασίες διακανονισμών. O κ. Stephen Cooper, CEO – Fourth Insurance Office τόνισε ότι: “Συγκεκριμένα όσον αφορά την αγορά διαχείρισης παθητικού: Αν και η χωρητικότητα παραμένει άφθονη και ο ανταγωνισμός στην αγορά συνεχίζεται, η αποδοτικότητα των μεταφορέων έχει μειωθεί λόγω αυξημένης ζημίας, μερικώς εξαιτίας κάποιων πρωτοβουλιών από ακτιβιστές. Παρατηρείται μια ανοδική τάση στις ανανεώσεις, ειδικά για τις εταιρείες που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας. Μπορούμε να «μάθουμε» από τις κεφαλαιακές αγορές όπου οι αυξανόμενες τιμές προβλέπεται να μειώσουν τις κεφαλαιακές εισροές με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της αύξησης σε χωρητικότητα. Τέλος, οι ψηφιακοί αγοραστές στη ναυτιλία θα διαθέτουν περισσότερες επιλογές.” Το Capital Link Cyprus Shipping Forum είναι ένα Διεθνές Ναυτιλιακό Συνέδριο που διεξάγεται στην Κύπρο και προσελκύει ανώτατα στελέχη της διεθνούς ναυτιλιακής, χρηματοπιστωτικής αγοράς και επενδυτικής κοινότητας από το εξωτερικό, που έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συναντήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με τους Κυπρίους ομολόγους τους. Όλοι οι σημαντικοί παράγοντες της Κυπριακής Ναυτιλιακής Κοινότητας υποστήριξαν το Συνέδριο με την ενεργό συμμετοχή τους, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών εκπροσώπων της Διεθνούς και Κυπριακής Πλοιοκτησίας, της Κυπριακής Κυβέρνησης, Διαχειριστών πλοίων, Τραπεζιτών, Χρηματοδοτών, Ασφαλιστών, Ναυλωτών, Παρόχων Τεχνολογικών Υπηρεσιών και άλλων σημαντικών παραγόντων του ναυτιλιακού κλάδου. Όλες οι ομιλίες, παρουσιάσεις, φωτογραφίες και βίντεο των ομιλητών θα είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου: http://forums.capitallink.com/shipping/2018cyprus/index.html Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 29/1/2018 Ποιοι παράγοντες καθορίζουν τα ασφάλιστρα ενός συμβολαίου αυτοκινήτου;
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα δείχνει ο δείκτης ζημιών στο κλάδο αυτοκινήτου Αυξήθηκε ο δείκτης ζημιών του κλάδου αυτοκινήτου στο 66,1% για το 2016 έναντι του 62,4% το 2015, σύμφωνα με τα... Nextdeal newsroom, 20/12/2017 - 10:26 20/12/2017
Πάνω από 400 εκατ. ευρώ τα έσοδα του δημοσίου από τον φόρο ασφαλίστρων Στα 408 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι εισπράξεις από το φόρο ασφαλίστρων που κατεβλήθη το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία του... Nextdeal newsroom, 22/11/2017 - 12:04 22/11/2017