Nextdeal newsroom, 28/9/2009 - 12:15 facebook twitter linkedin 11ο Συνέδριο Ασφαλιστών και Αντασφαλιστών στην Ύδρα Nextdeal newsroom, 28/9/2009 facebook twitter linkedin Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος οργάνωσε με μεγάλη επιτυχία για ενδέκατη συνεχή χρονιά το «Συνέδριο Ασφαλιστών και Αντασφαλιστών από τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο», το οποίο διεξήχθη στην Ύδρα, από 17 έως 19 Σεπτεμβρίου.Και φέτος, συμμετείχε μεγάλος αριθμός εκπροσώπων από την Ελλάδα και 17 ακόμα χώρες του εξωτερικού: Αλβανία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιρλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρο, Κόσοβο, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία.Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο κ. Δούκας Παλαιολόγος, Πρόεδρος της ΕΑΕΕ, ο οποίος αφού αναφέρθηκε συνοπτικά στη χρηματοοικονομική κρίση σημείωσε ότι η ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά στις τρέχουσες αντίξοες οικονομικές συνθήκες, αν και επηρεάσθηκε η αναπτυξιακή της πορεία. Η οικονομική κρίση επιβεβαίωσε ότι το νέο πλαίσιο Solvency ΙΙ κινείται πράγματι προς τη σωστή κατεύθυνση και συγχρόνως έδωσε το έναυσμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς αναζήτηση επιπρόσθετων, αποτελεσματικών μέτρων για την αντιμετώπιση αλλά και την πρόληψη της κρίσης και την προστασία των καταναλωτών. Αναφερόμενος στην ελληνική ασφαλιστική αγορά τόνισε τον καθοριστικό ρόλο που παίζει η Εποπτική Αρχή η οποία οφείλει να εξυπηρετεί το θεμελιώδη στόχο που συνίσταται στην προστασία του καταναλωτή, πράγμα το οποίο όμως επιτυγχάνεται μέσω της διασφάλισης της αξιοπιστίας του ασφαλιστικού κλάδου.Οι εισηγήσειςΗ πρώτη ενότητα του συνεδρίου με τίτλο «Οι επιπτώσεις της αύξησης των κατωτάτων ορίων κάλυψης αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές Κλάδου Αυτοκινήτων σύμφωνα με την 5η Οδηγία Αυτοκινήτων» ήταν αφιερωμένη στις αλλαγές που φέρει η εφαρμογή της 5ης Οδηγίας Αυτοκινήτων στον Κλάδο Ασφάλισης Αυτοκινήτων.Την ενότητα άνοιξε ο κ. Charles de Tinguy, Deputy CEO, Groupama S.A., ο οποίος ανέλυσε την περίπτωση της ιταλικής ασφαλιστικής αγοράς και τον τρόπο που αυτή έχει αντιδράσει ιστορικά σε όλες τις προηγούμενες αυξήσεις των κατωτάτων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης, συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας λόγω της 5ης Οδηγίας Αυτοκινήτων. Ο κ. de Tinguy ανέπτυξε ιδιαίτερα τις επιπτώσεις της 5ης Οδηγίας, εφιστώντας την προσοχή στους όρους ανανέωσης των αντασφαλιστικών συμβάσεων και στο θετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει η αντασφάλιση στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις.Ακολούθησαν η κ. Δήμητρα Κελέκη, Casualty/ Marine Underwriter, Muenchener Hellas Reinsurance Services S.A. και ο κ. Robert Christian Plantsch, Client Manager, Münchener Rückversicherungsgesellschaft, οι οποίοι εξήγησαν ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες που επηρεάζονται από την 5η Οδηγία, αφενός επειδή τα κατώτατα όρια αποζημιώσεων ήταν πολύ χαμηλότερα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αφετέρου επειδή εκκρεμεί ο καθορισμός αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού των μη οικονομικής φύσεως αποζημιώσεων στον Κλάδο Αυτοκινήτων.Ο επόμενος ομιλητής, κ. Γιώργος Τζανής, Πρόεδρος του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης, ο οποίος αφού σημείωσε ότι η 5η Οδηγία Αυτοκινήτων εξασφαλίζει επαρκέστερη αποζημίωση και μεγαλύτερη προστασία στα θύματα τροχαίων ατυχημάτων που έχουν υποστεί σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές, ανέλυσε τις επιπτώσεις που έχει η αύξηση των σχετικών κατωτάτων ορίων για τις ασφαλιστικές εταιρίες που ασκούν τον Κλάδο Αυτοκινήτων. Ακριβώς σε ό,τι αφορά στην ασφαλιστική αγορά, ο κ. Τζανής τόνισε ότι μελλοντικά η αύξηση των κατωτάτων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης, αν και νομικά δεν οδηγεί σε αύξηση της ευθύνης του υπαιτίου του τροχαίου ατυχήματος, η οποία και θα δικαιολογούσε αύξηση των αποζημιώσεων, δεν αποκλείεται να οδηγήσει στην πράξη σε αύξηση των αποζημιώσεων που δίδονται στα θύματα τροχαίων ατυχημάτων και ειδικά στις περιπτώσεις όπου εμπλέκονται περισσότερα από ένα θύματα.Τελευταίος ομιλητής ήταν ο κ. Giovanni Giuliani, Principal, McKinsey & Company, ο οποίος επικεντρώθηκε στη διαχείριση των αποζημιώσεων και συγκεκριμένα στον τρόπο που η διαχείριση των αποζημιώσεων πρέπει να εξελιχτεί μετά από την εφαρμογή της 5ης Οδηγίας Αυτοκινήτων ώστε να αποβεί τελικά ευεργετική για τις ασφαλιστικές εταιρίες.Η ενότητα αντασφαλιστικού ενδιαφέροντος είχε ως κεντρικό θέμα: «Το πραγματικό κόστος της αντασφάλισης».Πρώτος ομιλητής ήταν ο κ. Γιάννης Λινός, Executive Director, Eurolife General Insurance S.A., ο οποίος αναφέρθηκε στον καθορισμό του κόστους της αντασφάλισης και στο πως μπορεί να επηρεάσει θετικά στον υπολογισμό του αναγκαίου περιθωρίου φερεγγυότητας λόγω Solvency II. Η θετική συνεισφορά της αντασφάλισης συνίσταται στην εξοικονόμηση των κεφαλαίων που απαιτούνται για την κάλυψη των πάσης φύσης κινδύνων που αντιμετωπίζει και που συνυπολογίζονται βάσει της οδηγίας για το Solvency II.Ακολούθησε ο κ. Richard Posgate, Co- CEO AON Benfield EMEA, AON Benfield, ο οποίος αρχικά αξιολόγησε την ανάγκη των ασφαλιστικών εταιριών για αντασφάλιση και στη συνέχεια απαρίθμησε με τη σειρά του τις θετικές συνέπειες της αντασφάλισης, λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος αυτής.Τελευταίος ομιλητής ήταν ο κ. Leopoldo Camara, Director, Swiss Reinsurance Company, ο οποίος αφού επικεντρώθηκε στη σημασία της αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων Ενεργητικού- Παθητικού στην πραγματική αξία, τόνισε, επίσης, τα πλεονεκτήματα που έχει για τις ασφαλιστικές εργασίες, η μεταφορά κινδύνων στην αντασφάλιση.Την ενότητα συντόνισε ο κ. Γιώργος Κώτσαλος, Πρόεδρος Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων, Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος. Δείτε στιγμιότυπα από το 11ο Συνέδριο Ασφαλιστών και Αντασφαλιστών στην Ύδρα εδώ Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 10/1/2025 Eurolife FFH: Πώς να βγεις από το comfort zone και να πετύχεις προσωπική εξέλιξη
Στα 13 δισ. δολάρια εκτιμούν οι αναλυτές τις ασφαλισμένες ζημίες από τις πυρκαγιές στο Λος Άντζελες Αναλυτές εκτιμούν τις ασφαλισμένες ζημίες από τις πυρκαγιές στο Λος Άντζελες έως και $13 δισεκατομμύρια, ενώ οι οικονομικές απώλειες εκτιμώνται... Nextdeal newsroom, 10/01/2025 - 14:53 10/1/2025
Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας Τα όσα συζητήθηκαν το πρωί στη Βουλή αλλά και η πρόθεση της κυβέρνησης να μπει ένα «φρένο» στις πολύ μεγάλες... Nextdeal newsroom, 10/01/2025 - 13:45 10/1/2025