Λάμπρος Καραγεώργος, 6/8/2014 - 10:57 facebook twitter linkedin Allianz: Mεγαλώνει η Διώρυγα του Παναμά, μεγαλώνουν και οι κίνδυνοι! Λάμπρος Καραγεώργος, 6/8/2014 facebook twitter linkedin Καθώς η Διώρυγα του Παναμά ετοιμάζεται να γιορτάσει την 100η επέτειό της, οι ασφαλιστές προειδοποιούν για τους αυξημένους κινδύνους που θα προκύψουν από το προς υλοποίηση σχέδιο των αρχών της Διώρυγας που θα οδηγήσει στη διέλευση πλοίων με διπλάσια μεταφορική ικανότητα από την σημερινή. Σε μια νέα έκθεση με τίτλο «Panama Canal 100: Shipping Safety and Future Risks» η Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες ασφαλίσεις, αναγνωρίζει ότι η αξία των ασφαλισμένων εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από 1 δισεκ. Δολ. ΗΠΑ ανά ημέρα μετά την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου “Third Set of Locks Project”, με το οποίο τίθεται σε λειτουργία ένα τρίτο κανάλι για την διέλευση μεγαλύτερων πλοίων. Κάθε χρόνο, πάνω από 12.000 πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας διέρχονται από την Διώρυγα, ένας αριθμός που θα αυξηθεί σημαντικά μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου καναλιού το 2015. Προβλέπεται ότι η επέκταση θα επιτρέψει να διέρχονται από την Διώρυγα 12 μέχρι 14 πλοία επιπλέον την ημέρα (περίπου 4.750 επιπλέον πλοία ετησίως). Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά από αυτά τα πλοία αναμένεται να είναι νέα τύπου Panamax containerships μεταφορικής ικανότητας 12.600 teu, τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα από τα υφιστάμενα μεγαλύτερα πλοία που μπορούν να έχουν πρόσβαση στο κανάλι (4.400 teu). Με το 3% περίπου (270 δισ. δολ.) του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου (9.000 δισεκατομμύρια δολαρίων) νε διέρχεται ήδη από τη διώρυγα του Παναμά κάθε χρόνο, η ασφαλή διέλευση των πλοίων είναι μία πολύ κρίσιμη παράμετρος. Ωστόσο, οι ειδικοί της AGCS προειδοποιούν ότι η αύξηση της κυκλοφορίας και των μεγάλων πλοίων μπορεί να αμφισβητήσει τα ρεκόρ ασφαλείας της Διώρυγας των τελευταίων χρόνων. Ο Captain Rahul Khanna, Επικεφαλής Παγκόσμιων Εργασιών Marine Risk Consulting της AGCS, εξηγεί τον δυνητικό αντίκτυπο της διαχείρισης του κινδύνου που προκύπτει από την επέκταση αυτή. «Στα μεγαλύτερα πλοία, τίθενται αυτόματα μεγαλύτερα ρίσκα. Η μεγάλη ποσότητα των μεταφερομένων φορτίων σημαίνει ότι ένα σοβαρό ατύχημα έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια και σε μεγαλύτερη αναστάτωση. Για παράδειγμα, ένα πλήρως φορτωμένο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 12.600 teu είναι όσο τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου με μια ακτίνα έως 49 μέτρα και η αξία του ασφαλισμένου του φορτίου φθάνει τα 250 εκατ. δολ.». Αν η λειτουργία της Διώρυγας μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης είναι πλήρης η AGCS εκτιμά ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει την αξία των ασφαλισμένων φορτίων που θα διέρχονται σε μία ημέρα από το κανάλι κατά 1,25 δις. δολ. με τα μεγαλύτερα πλοία να παίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στην αύξηση της ικανότητας διέλευσης. Στη συνέχεια η έκθεση προτείνει διάφορα μέτρα αντιμετώπισης του επιπλέον ρίσκου εστιάζοντας κυρίως στην εκπαίδευση όλων των εμπλεκόμενων (πλοιάρχων νέων πλοίων, πλοηγών, κ.λ.π) όπως επίσης και στη βελτίωση των υποδομών. Πάντως η έκθεση της AGCS επισημαίνει ότι η περιοχή της διώρυγας του Παναμά έχει μια σταθερά βελτιούμενη επίδοση στην ασφάλεια τα τελευταία χρόνια. Μόλις 27 ναυτικά ατυχήματα σημειώθηκαν την τελευταία δεκαετία, και μόνο δυο εξ αυτών χαρακτηρίστηκαν ως total loss καθώς μόλις δύο «συνολικές απώλειες». Επισημαίνεται ότι σε κάθε 4.000 διελεύσεις σημειώνεται ένα ατύχημα, επίδοση πολύ ικανοποιητική καθώς στη Διώρυγα του Σουέζ ένα ατύχημα σημειώνεται σε κάθε 1.100 διελεύσεις ενώ στο Κανάλι του Κιέλου καταγράφεται ένα ατύχημα σε 830 διελεύσεις! Οι ζημιές σε bulk carriers (11) σε cargo ship (9) και σε Containerships (9) κυριαρχούν καθώς πρόκειται και για τους τύπους πλοίων που περνούν πιο συχνά τη διώρυγα και αντιπροσωπεύουν συνολικά πάνω από το 75% του συνόλου των περιστατικών από το 2002. Η πιο κοινή αιτία των ατυχημάτων από το 1993 είναι η επαφή με τα τοιχώματα (53) και οι συγκρούσεις που αφορούν τα πλοία (50), και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 60% των περιστατικών που αναλύθηκαν από AGCS. Ζημία Μηχανήματα / αποτυχία κατέχει την τρίτη θέση (41), και αντιπροσωπεύουν άνω του 20% των ζημιών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάμπρος Καραγεώργος, 25/11/2024 - 09:51 Ποιοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα είναι παρόντες την επόμενη ημέρα
Ποιος θα είναι πρόεδρος ή τι Ένωση θέλουμε; ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ να συζητείται στα «πηγαδάκια» μεταξύ παραγόντων της αγοράς είναι… ο Φεβρουάριος και οι εκλογές στην Ένωση Ασφαλιστικών... Λάμπρος Καραγεώργος, 27/09/2024 - 12:16
Οι θαλάσσιες ασφαλίσεις φορτίων σε θετικό momentum με τους κινδύνους να παραμονεύουν! Μιλώντας στο σημερινό ετήσιο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Ναυτασφαλίσεων (IUMI) στο Βερολίνο της Γερμανίας, ο Mike Brews, πρόεδρος της Επιτροπής... Λάμπρος Καραγεώργος, 18/09/2024 - 15:57
Ιδιωτική ασφάλιση: Άνοιξε ο δρόμος! "Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal, τεύχος 546, στήλη ΘΕΣΕΙΣ, 12.09.2024 Η πολιτική άνοιξε έναν δρόμο, μια διάπλατη λεωφόρο ίσως καλύτερα, για... Λάμπρος Καραγεώργος, 17/09/2024 - 10:53
Το Gov.gr Wallet και ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής! Μια μικρή σύγχυση προκάλεσαν οι δηλώσεις τεσσάρων υπουργών για τη χρήση της εφαρμογής Gov.gr Wallet στην ασφάλιση αυτοκινήτου, καθώς λεκτικά... Λάμπρος Καραγεώργος, 26/07/2024 - 15:45
Ασφαλίσεις Υγείας: Υπάρχει λύση; Παραμένει στην επικαιρότητα και θα συνεχίσει για πολύ καιρό να συμβαίνει αυτό, το θέμα των χρεώσεων στα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας... Λάμπρος Καραγεώργος, 15/07/2024 - 10:25
Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο! Κεντρική φωτογραφία: Πάνος Δημητρίου, Διευθύνων Σύμβουλος Generali Συνέντευξη στον Λάμπρο Καραγεώργο Φωτογραφίες: Ιάκωβος Διζικιρίκης Νέες ευκαιρίες ανάπτυξης εξετάζει η Generali στο δρόμο προς... Λάμπρος Καραγεώργος, 03/07/2024 - 09:16