Nextdeal newsroom, 11/10/2019 - 14:51 facebook twitter linkedin Νέα κοινοτική οδηγία για την Οδική Ασφάλεια των Υποδομών Nextdeal newsroom, 11/10/2019 facebook twitter linkedin Στην Αθήνα βρέθηκαν το τελευταίο διήμερο (10-11 Οκτωβρίου) 8 εταίροι από 5 Ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και Κροατία) μαζί με το διεθνή Οργανισμό EuroRAP, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου έργου SLAIN (Saving Lives Assessing and Improving TEN-T Road Network Safety). Το Συνέδριο διοργανώθηκε από το Iνστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», που συμμετέχει στο πρόγραμμα ως εταίρος από την Ελλάδα, και πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη στα Γραφεία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και σήμερα Παρασκευή στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα. Το SLAIN έχει διάρκεια 2 έτη και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Connecting Europe Facility - CEF). Οι εταίροι μαζί με τον Oργανισμό EuroRAP αναπτύσσουν καλές πρακτικές και τεχνικές οδηγίες για την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για την Οδική Ασφάλεια των Υποδομών (2008/96/EC), η οποία έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία από το 2011 (ΦΕΚ 237/Α/7-11-2011). Έτσι, όπως και η νέα Οδηγία που σύντομα θα τεθεί σε ισχύ, το έργο SLAIN αξιοποιεί πρακτικές αξιολόγησης οδικής ασφάλειας σε επίπεδο δικτύου και όχι οδικών τμημάτων, όπως είναι η σύγχρονη τάση διεθνώς. Παράλληλα, δημιουργούνται χάρτες επικινδυνότητας που είτε βασίζονται σε ιστορικά στοιχεία είτε σε επιθεώρηση της υποδομής (δηλ. των οδών αλλά και του οδικού περιβάλλοντος). Οι συγκεκριμένοι χάρτες είναι σύμφωνoι με τα διεθνή πρωτόκολλα/μεθοδολογίες του EuroRAP δίνοντας τη δυνατότητα άμεσης σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών χωρών, μιας και η ίδια μεθοδολογία εφαρμόζεται διεθνώς, σε 100 διαφορετικές χώρες μέχρι σήμερα. Στη διάρκεια του Συνεδρίου παρουσιάστηκαν οι δραστηριότητες του έργου από τους εταίρους, οι καλές πρακτικές που ακολουθούνται σε άλλες χώρες καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με την εφαρμογή της Οδηγίας. Ο κύριος Δημήτρης Παπαγιαννίδης, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε στην πορεία του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2011-2020 και δήλωσε ότι «Παρότι η Ελλάδα παραμένει στις υψηλότερες θέσεις με 64 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους, η κατάσταση είναι πολύ ενθαρρυντική και αποδίδει τη δουλειά που έχει γίνει μέχρι σήμερα καθώς είναι η μοναδική χώρα που πιάνει το στόχο της μείωσης κατά 50% των ατυχημάτων από το 2011 έως το 2020. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί και με το νέο Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 που είναι υπό κατάρτιση. Το πρόγραμμα SLAIN είναι μία από τις καλύτερες προσπάθειες που γίνονται στον Ευρωπαϊκό χώρο, η δε υλοποίησή του στην Ελλάδα από φορείς με επικεφαλής το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» είναι αξιέπαινη, θα είναι δε επιδραστική στην εθνική προσπάθεια για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων». «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε πρόσφατα τους αναθεωρημένους κανόνες που καθορίζουν μια πιο συστηματική προσέγγιση για ασφαλέστερες οδικές υποδομές», τόνισε η κυρία Λίνα Κωνσταντινοπούλου, Γενική Γραμματέας του EuroRAP και Συντονίστρια του έργου. «Ένας από τους κύριους στόχους του έργου SLAIN είναι ακριβώς αυτό: να υποστηρίζει τα κράτη μέλη να έρθουν πιο κοντά στην εφαρμογή της Οδηγίας 2008/96/ΕΕ και να προετοιμάσει το Ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο για να υποδεχτεί τα αυτόνομα οχήματα». Και προσθέτει «Θα ήθελα επίσης να ενθαρρύνω και άλλα κράτη μέλη να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες του έργου μας και να ανταλλάξουν βέλτιστες πρακτικές με άλλες χώρες πρωτοπόρους στον τομέα αυτό, όπως η Ελλάδα, η Κροατία, η Ισπανία, η Ιταλία, το Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώνω ότι η πιλοτική φάση στην Ελλάδα προχωράει πολύ καλά χάρη στη συνεχή υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Ι.Ο.ΑΣ. ”Πάνος Μυλωνάς”». «Είναι μεγάλη πρόκληση για εμάς να συνεχίσουμε το έργο που ξεκινήσαμε με το EURORAP το 2010, αυτή τη φορά μέσω του προγράμματος SLAIN που ασχολείται με βασικά ζητήματα της Οδικής Ασφάλειας, όπως η υποστήριξη και η τροποποίηση της Οδηγίας 2008/96/ΕΕ και η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2018/0129 (COD) για την τροποποίηση της Οδηγίας, ιδίως όσον αφορά στις νέες μεθόδους κατάταξης της ασφάλειας και στις προληπτικές επιθεωρήσεις ασφάλειας», δήλωσε η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά. «Στο πλαίσιο αυτό καλωσορίζουμε τη Γενική Γραμματέα του EuroRAP και τους εταίρους του SLAIN στην Ελλάδα και ελπίζουμε σε μια εποικοδομητική συνεργασία που θα ωφελήσει την Ελλάδα και την Ευρώπη όσον αφορά στην οδική ασφάλεια. Σε αυτή την προσπάθεια συνεργαζόμαστε στενά με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 20/6/2019 Ποια χώρα αποτελεί «πρότυπο για την Ευρωπαϊκή Ένωση» στην Οδική Ασφάλεια;
Η τεχνολογία στα οχήματα ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας! Η κίνηση με ταχύτητα πάνω από το όριο εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό πρόβλημα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σύμφωνα με νέα... Nextdeal newsroom, 18/02/2019 - 14:58 18/2/2019
Πάντα ζώνη ασφαλείας ΚΑΙ στο πίσω κάθισμα. Προστάτεψε κι αυτόν που κάθεται μπροστά σου! Τη νέα καμπάνια ευαισθητοποίησης σχετικά με την αναγκαιότητα της χρήσης της ζώνης ασφαλείας, τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω... Nextdeal newsroom, 30/11/2018 - 10:43 30/11/2018