Γιώργος Μούζος, 19/6/2020 - 13:49 facebook twitter linkedin Πώς θα προστατευτούν οι πεζοί από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κι οι ασφαλιστικές από τις αποζημιώσεις; Γιώργος Μούζος, 19/6/2020 facebook twitter linkedin Ως γνωστόν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά είναι πολύ αθόρυβα όταν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Αυτό έχει θετική επίδραση στην ηχορύπανση, όμως μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για τους πεζούς που ίσως δεν αντιληφθούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πλησιάζει αθόρυβα. Για το λόγο αυτό άλλωστε ψηφίστηκε νόμος σε ευρωπαϊκό μάλιστα επίπεδο, που υποχρεώνει τους κατασκευαστές να φροντίσουν για να είναι πιο αντιληπτή ηχητικά, η παρουσία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο δρόμο. Ως σημείο αναφοράς για το άρθρο μας θα χρησιμοποιήσουμε τη Skoda, μιας εταιρεία που έχει μπει για τα καλά στα νέα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, υλοποιώντας μία ολιστική προσέγγιση ώστε τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα να είναι τόσο χρηστικά όσο και «πράσινα». Τα πρώτα μοντέλα SKODA που υλοποιούν τη νέα ντιρεκτίβα και εκπέμπουν τον υποχρεωτικό ήχο, γνωστό ως E-noise (ηλεκτρικός θόρυβος, σε ελεύθερη απόδοση), είναι τα plug-in υβριδικά SKODA SUPERB iV και SKODA OCTAVIA iV. Όπως γίνεται αντιληπτό στο σχετικό παράδειγμα, ο ήχος μοιάζει με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με χαμηλές συχνότητες που γίνονται υψηλότερες καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει. Και ο ήχος εξασθενεί καθώς το αυτοκίνητο μειώνει ταχύτητα, ώστε οι πεζοί να είναι σε θέση να εκτιμήσουν εάν το αυτοκίνητο επιταχύνει ή επιβραδύνει. Για να είναι ακόμα περισσότερο αντιληπτό από τους πεζούς αυτός ο παραγόμενος ήχος, οι μηχανικοί της SKODA έκαναν εκτεταμένες μελέτες για το πού θα τοποθετήσουν, τη συσκευή ήχου, η οποία είναι βασικά ένα ηχείο πλήρους φάσματος σε μια αδιάβροχη θήκη. «Η νομοθεσία απαιτεί τον ήχο να προβάλλεται προς τα εμπρός, προς τους πεζούς, οπότε δεν υπάρχουν πολλές επιλογές τοποθέτησης», εξηγεί ο Pavel Orendas, επικεφαλής μηχανικός στο συγκεκριμένο έργο. «Οι πεζοί αντιλαμβάνονται μόνο ένα κλάσμα της κυκλοφοριακής κατάστασης οπτικά και χρησιμοποιούν την ακοή τους για να γνωρίζουν τι είναι γύρω τους», προσθέτει, εξηγώντας γιατί ο ήχος είναι απαραίτητος ειδικά για τους πεζούς. Στο τέλος, οι μηχανικοί αποφάσισαν να τοποθετήσουν το ηχείο, όγκου ενός λίτρου, στο χώρο εμπρός από τον δεξιό μπροστινό τροχό. Τι αναφέρει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία; Σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να εκπέμπουν ένα προειδοποιητικό ήχο σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα, επειδή είναι εξαιρετικά αθόρυβα περίπου μέχρι αυτήν την ταχύτητα. «Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο κάνει θόρυβο κύλισης με την επαφή των ελαστικών με την επιφάνεια του δρόμου καθώς και αεροδυναμικό θόρυβο, οπότε ο E-noise δεν είναι απαραίτητος. Για το λόγο αυτό, η SKODA στα ηλεκτρικά οχήματα φροντίζει ο θόρυβος να αυξάνεται έως την ταχύτητα των 25 χλμ./ώρα και στη συνέχεια σταδιακά μειώνεται, έως ότου το αυτοκίνητο φτάσει την ταχύτητα περίπου 30 χλμ./ώρα, όταν πλέον αντικαθίσταται φυσικά από θόρυβο που παράγεται από το όχημα κατά την κίνηση. Η νομοθεσία αναφέρει επίσης πως το αυτοκίνητο πρέπει επίσης να εκπέμπει προειδοποιητικό ήχου κατά την οπισθοπορεία σε ταχύτητες έως και 6 χλμ./ώρα. Και εδώ, ο προειδοποιητικός θόρυβος μιμείται έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με διαφορετικούς τόνους που ειδοποιούν τους πεζούς ότι το αυτοκίνητο πηγαίνει προς τα πίσω. Παρόλο που η νομοθεσία ορίζει ποιες ζώνες συχνοτήτων πρέπει να χρησιμοποιεί ο ήχος και σε ποια ένταση (τα 56 ντεσιμπέλ είναι το κατώτερο όριο), οι σχεδιαστές μπορεί να είναι περισσότερο δημιουργικοί και να προσαρμόζουν τον ήχο στο χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. «Στα plug-in υβριδικά, που διαθέτουν και συμβατικό κινητήρα, υλοποιούμε έναν ήχο που μιμείται έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι ώστε τα πάντα να ταιριάζουν», λέει ο Orendas, εξηγώντας τη συγκεκριμένη επιλογή. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10 Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς;
Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52 Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς;
Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46 Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10 Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων;
Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας; Η γνώση των νέων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταμορφώνει τον ασφαλιστή σε στρατηγικό συνεργάτη που προσθέτει αξία στις επιλογές του πελάτη... Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48
Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας; Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να μετατρέψτε την οδική βοήθεια σε εργαλείο εμπιστοσύνης και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας με... Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02
Vehicle Risk Rating: Η νέα προσέγγιση στην ασφάλιση αυτοκινήτων Πώς το νέο σύστημα αξιολόγησης αλλάζει την προσέγγιση στην ασφάλιση και επηρεάζει την τιμολόγηση των ασφαλίστρων; Η ασφάλιση αυτοκινήτων εισέρχεται σε... Γιώργος Μούζος, 12/12/2024 - 09:07
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στη βελτιστοποίηση διαδικασιών αξιολόγησης αποζημιώσεων; Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στη διαχείριση αποζημιώσεων, προσφέροντας αυτοματοποιημένες λύσεις που μειώνουν τον χρόνο επεξεργασίας και εξασφαλίζουν ακριβέστερες αξιολογήσεις. Η... Γιώργος Μούζος, 06/12/2024 - 09:22
Audi Q6 e-tron: Ασφάλεια & τεχνολογία που κερδίζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες! Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίες φωτισμού που ενισχύουν την προστασία και μειώνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Το Audi Q6 e-tron είναι το... Γιώργος Μούζος, 04/12/2024 - 09:21