Γιώργος Μούζος, 1/10/2020 - 14:47 facebook twitter linkedin Πώς αξιολογεί η Deloitte τις συνέπειες του Covid-19 στο κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου; Γιώργος Μούζος, 1/10/2020 facebook twitter linkedin Μια ενδιαφέρουσα μελέτη ήρθε στο φως της δημοσιότητας από το οικονομικό τμήμα της Deloitte και αφορούσε στο πώς ο κορονοϊός επηρέασε τον κλάδο του αυτοκινήτου, το πελατολόγιο του και φυσικά τον κλάδο των ασφαλίσεων. Με την επέκταση της πανδημίας από το Μάρτιο κι έπειτα, με την επιβολή του lockdown σε όλο το κόσμο και την εργασία από το σπίτι, οι μετακινήσεις των περισσοτέρων σχεδόν μηδενίστηκαν. Τα αυτοκίνητα παροπλίστηκαν κι έκαναν μήνες να κουνηθούν. Αυτό, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, δημιούργησε τρομερή αναταραχή τόσο στις αυτοκινητοβιομηχανίες (μηδέν πωλήσεις), αλλά κυρίως στις ασφαλιστικές εταιρείες. Για παράδειγμα στην τεράστια αγορά των Η.Π.Α., οι εκπτώσεις στα ασφάλιστρα και οι επιστροφές χρημάτων ήταν ένα καθημερινό φαινόμενο. Όμως σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, φαίνεται πως έχει δημιουργηθεί ένα είδος «δεδικασμένου», μιας και παρά την σχετική επιστροφή στη καθημερινότητα, ο αντίκτυπος στις ασφαλιστικές καλύψεις είναι μεγάλος και φαίνεται ότι το μοτίβο των refunds θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Κατά τις πρώτες μέρες της καθημερινότητας, η έκθεση από το Οικονομικό Τμήμα της Deloitte για την αγορά των Η.Π.Α. ανέφερε πως λόγω του κορονοϊού η μείωση στα διανυθέντα χιλιόμετρα συγκριτικά με τους αντίστοιχους μήνες την προηγούμενη χρονιά, έχει αγγίξει το 40,2%, για τον Απρίλιο και το 25,5% για τον Μάιο, με αποτέλεσμα αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες να επιστρέφουν χρήματα στους πελάτες τους. «Υπήρξε σαφής μείωση του αριθμού των ατυχημάτων και προφανώς στις αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν, λόγω του lockdown», δήλωσε ο Matthew Carrier, διευθυντής της Deloitte Consulting LLP και συνέχισε λέγοντας: «Άρα, από καθαρά οικονομικής άποψης, το 2ο τρίμηνο ο κλάδος είχε στην πραγματικότητα καλύτερα αποτελέσματα από ό, τι πριν από το Covid-19, πράγμα που σημαίνει ότι παρόλο που υπήρξε επιστροφή των ασφαλίστρων, το κέρδος από τη μείωση των ζημιών ήταν μεγαλύτερό από το ασφάλιστρο που επεστράφη!» Μακροπρόθεσμα όμως, το βασικό σενάριο πρόβλεψης της Deloitte έδειξε ότι αναμένεται να υπάρξει μείωση κατά 6,2% στα ασφάλιστρα των Ι.Χ. αυτοκινήτων και 3,5% για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα εντός του 2020. Μεγάλη η αβεβαιότητα για το εγγύς μέλλον! Υπάρχει, ωστόσο, μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτων, μιας και πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία του κορονοϊού. Ο μέγιστος προβληματισμός του Carrier όπως αναφέρει ο ίδιος είναι: «Τα ερωτήματα είναι καυτά: Θα υπάρξει ένας ακόμα γύρος επιστροφών ασφαλίστρων; Ένα ακόμα lockdown το οποίο θα επιφέρει την πλήρη διακοπή της οικονομίας και έτσι θα έχουμε εκ νέου πτώση στην παραγωγή ασφαλίστρων»; Οι απόψεις των περισσοτέρων συγκλίνουν κι αναφέρουν πως για να δούμε παραγωγή ασφαλίστρων όπως την προ-Covid εποχή, θα χρειαστούμε λίγο χρόνο παραπάνω. Θα πρέπει η οικονομία να αρχίσει να κινείται εκ νέου και σαφώς να μην υπάρχει η δαμόκλειος σπάθη ενός ακόμα γενικού lockdown, πάνω από τα κεφάλια μας. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ήδη ενστερνιστεί την τηλεργασία, κάτι που με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα μειωμένα κέρδη για τις ασφαλιστικές εταιρείες, μιας κι ο κόσμος δεν θα ασφαλίζει τα οχήματα του, ενώ και νέα ασφάλιστρα δεν θα δημιουργούνται γιατί δεν θα πωλούνται νέα αυτοκίνητα ή μηχανές. Υπήρξε όμως και κάτι θετικό! Παρόλο που οι επιστροφές ασφαλίστρων δεν ήταν μια ευχάριστη διαδικασία για τις εταιρείες, όπως επισήμανε ο David Drotos, αντιπρόεδρος της TransUnion, έδωσαν μια ασυνήθιστη ώθηση στο κλάδο. Αυτό προέκυψε από το γεγονός πως πολλοί οδηγοί πιθανότατα δεν είχαν συνειδητοποιήσει πως όσο οδηγούν περισσότερο τόσο πληρώνουν. Έτσι οι εν λόγω επιστροφές έκαναν αρκετούς πελάτες να αναρωτηθούν: «Πόσα χρήματα μπορώ να εξοικονομήσω αλλάζοντας την ασφαλιστική εταιρεία»; Ενέργεια που έφερε μια στοιχειώδη κινητικότητα, μιας και η πλειοψηφία των πελατών διενήργησε σημαντική έρευνα αγοράς. Όμως το μεγάλο ερώτημα κατά τον Carrier είναι: Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα προβούν σε μια αναθεώρηση της τιμολογιακής τους πολιτικής; Μιας και στην μετά Covid εποχή θα είναι διαφορετικές οι ανάγκες μετακίνησης, οι οποίες θα είναι μειωμένες, λόγω της αύξησης της τηλεργασίας; Αυτό το οποίο όμως είναι σίγουρο, είναι πως το ασφαλιστικό τοπίο αλλάζει άρδην! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 17/01/2025 - 08:50 Ανακλαστικά ρούχα και συστήματα αποφυγής σύγκρουσης: Προβληματισμός στις ασφαλιστικές!
Γιώργος Μούζος, 15/01/2025 - 09:01 Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για τις αντιολισθητικές αλυσίδες;
Γιώργος Μούζος, 13/01/2025 - 08:48 AI-driven Predictive Modeling: Το νέο εργαλείο που απογειώνει τις πωλήσεις σας!
Γιώργος Μούζος, 10/01/2025 - 09:08 Pay-as-you-drive ασφαλίσεις: Πώς να αξιοποιήσετε την τάση για μεγαλύτερη πελατοκεντρικότητα
Πώς να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις που χρειάζονται; Η εκπαίδευση των πελατών σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις του οχήματός τους είναι σημαντική μιας και έτσι θα κερδίσετε την... Γιώργος Μούζος, 07/01/2025 - 08:46
Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς; Παρακάτω παραθέτουμε όλες τις πληροφορίες που πρέπει να δώσετε στους πελάτες σας, ειδικά για όσους κινούνται σε ορεινές περιοχές, ώστε... Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10
Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς; Η οδήγηση με κακοκαιρία μπορεί να γίνει απαιτητική και επικίνδυνη. Με σωστή προετοιμασία και προσεκτική οδήγηση, οι πελάτες σας μπορούν... Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52
Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη... Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46
Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων; Στην εποχή της ψηφιακής καινοτομίας, η ασφάλιση οχημάτων μεταμορφώνεται, αξιοποιώντας τεχνολογίες τηλεματικής αλλά και το Internet of Things (IoT). Ως... Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10
Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας; Η γνώση των νέων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταμορφώνει τον ασφαλιστή σε στρατηγικό συνεργάτη που προσθέτει αξία στις επιλογές του πελάτη... Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48