Τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι οργανωμένες σπείρες καθώς και το πού καταλήγουν τα χιλιάδες κλεμμένα οχήματα αποκαλύπτουν η εκπομπή της ΕΡΤ "Ειδικές Αποστολές" και ο Γιάννης Σουλιώτης (στη φωτογραφία). Όπως αναφέρεται στην εκπομπή, η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες σε κλοπές οχημάτων στην Ευρώπη.
Στην εκπομπή μίλησαν και άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς και συγκεκριμένα ο Κώστας Μπερτσιάς, Β΄ Αντιπρόεδρος ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής και Φώτης Ζέρβας, Διευθυντής κλάδου Ζημιών Αυτοκινήτου ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής.
Ο κ. Μπερτσιάς ανέφερε ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις και μελέτες, ένα 10% περίπου των αποζημιώσεων που πληρώνει η ασφαλιστική αγορά, ουσιαστικά αποτελεί ασφαλιστική απάτη. Τα νούμερα είναι μεγάλα και ξεπερνούν τα 250 εκατ. σε ετήσια βάση. Όπως τόνισε το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό καθώς η παγκόσμια ασφαλιστική βιομηχανία πάσχει από αυτό το πρόβλημα. Για το λόγο αυτό όλες οι ασφαλιστικές προσπαθούν να βρουν μέτρα ώστε να μειώσουν το φαινόμενο, διότι αυτό το κόστος ουσιαστικά το επιβαρύνονται σε πρώτη φάση οι ασφαλιστικές εταιρίες, αλλά μετά μετακυλίεται στο ασφάλιστρο και συνεπώς αφορά όλους τους ασφαλισμένους οι οποίοι πληρώνουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα.
Ο κ. Ζέρβας από την πλευρά του σημείωσε ότι η απάτη εμφανίστηκε κυρίως κατά το πρώτο μνημόνιο. "Η οικονομική κατάσταση στην οποία βρέθηκαν αρκετοί ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων οδήγησε κάποιους εξ αυτών στο να σκηνοθετήσουν την κλοπή του αυτοκινήτου τους. Η δηλωθείσα κλοπή τους εξασφάλιζε το ποσό της αξίας του αυτοκινήτου και πιθανότητα του εξασφάλιζε και ένα ποσό από την πώληση του αυτοκινήτου σε κάποια αγορά ή από τη διάλυσή του και τη μετατροπή του σε ανταλλακτικά" είπε.