Γιώργος Μούζος, 21/2/2022 - 13:03 facebook twitter linkedin Το car hacking «πονοκεφαλιάζει» τις ασφαλιστικές Γιώργος Μούζος, 21/2/2022 facebook twitter linkedin Η έντονη διασύνδεση των σύγχρονων αυτοκινήτων έχει φέρει άλλους κινδύνους στο προσκήνιο, μιας και αυτά τα αυτοκίνητα, όπως και τα ηλεκτρικά, έχουν μπει στο στόχαστρο των hackers. Μπορεί τα προηγούμενα χρόνια να φοβόμασταν να μην μας «χακάρουν» τον προσωπικό μας υπολογιστή, όμως τα χρόνια πέρασαν και ελλοχεύουν άλλοι κίνδυνοι από αυτόν τον τύπο εγκληματιών. Το car hacking έχει μπει κι αυτό στην καθημερινότητά μας, κάτι που μπορεί να βάλει σε σημαντικό κίνδυνο πέρα από την κινητή μας περιουσία και την σωματική μας ακεραιότητα. Ως Car Hacking ορίζουμε οποιαδήποτε κακόβουλη ενέργεια επιτελείται στο λογισμικό ενός αυτοκινήτου με στόχο τη φθορά του ή ακόμα και την πλήρη καταστροφή του οχήματος. Το car hacking είναι μια αρνητική προέκταση της έντονης ανάπτυξης της τεχνολογίας, των αυτόνομων κι ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του λογισμικού που ενσωματώνουν. Το πλέον ευάλωτο σημείο εισόδου είναι μέσω του infotainment και της διασύνδεσης που προσφέρουν τα περισσότερα συστήματα. Όταν ξεκινάει μια επίθεση ο hacker προσπαθεί από απόσταση να εγκαταστήσει το κακόβουλο λογισμικό που θέλει. Όταν αυτό επιτευχθεί τότε το εκάστοτε αυτοκίνητο είναι έρμαιο στα χέρια του hacker. Τι μπορεί να συμβεί; Τα πάντα στην κυριολεξία μιας κι αυτός που έχει τον έλεγχο του λογισμικού μπορεί ανά πάσα στιγμή να λειτουργεί σαν το αυτοκίνητο να είναι δικό του. Μπορεί από απόσταση να ξεκλειδώσει το όχημα, να απενεργοποιήσει το συναγερμό και γενικότερα να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος. Αν αυτό συμβεί εν κινήσει τότε η έκβαση μπορεί να είναι εφιαλτική, αφού ο hacker θα μπορεί να επέμβει στα φρένα και να προκαλέσει ακόμα και ατύχημα. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν έναν έντονο πονοκέφαλο στις ασφαλιστικές εταιρείες, αφού η ασφάλεια λογισμικού είναι ένα προϊόν το οποίο δεν προσφέρουν, προς το παρόν, ωστόσο γίνονται έντονες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Οι μεγάλες εταιρείες βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με τους κατασκευαστές για την αντιμετώπιση και την προστασία του οδηγού και των επιβατών, έναντι των απειλών αυτών. Βέβαια όπως αναφέρουν κι οι μεγάλοι κατασκευαστές ο οδηγός θα πρέπει να είναι εκείνος που θα θωρακίζει πρώτος το όχημα του, πραγματοποιώντας αρχικά όλες τις απαραίτητες ενημερώσεις ασφαλείας. Αντίστοιχα και η εταιρεία να φροντίζει με τη σειρά της ώστε να γίνονται οι ενημερώσεις τακτικά κι άμεσα. Παράλληλα, μεγάλες εταιρείες κυβερνοασφάλειας όπως η Panasonic, η McAFee και η Kaspersky, έχουν ανακοινώσει τη δημιουργία anti-virus για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Επιπλέον, υψηλόβαθμα στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου αναφέρουν πως η ασφαλιστική κάλυψη του λογισμικού των αυτοκινήτων, είναι ζήτημα χρόνου να προσφερθεί. Ωστόσο το ερώτημα που ανακύπτει είναι ποιος θα θεωρείται υπεύθυνος; Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, ο προγραμματιστής, η ασφαλιστική εταιρεία ή ο ίδιος ο χρήστης που δεν πρόσεξε που συνδέθηκε, εκθέτοντας έτσι το αυτοκίνητό του ευάλωτο σε επίθεση; Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 10/01/2025 - 09:08 Pay-as-you-drive ασφαλίσεις: Πώς να αξιοποιήσετε την τάση για μεγαλύτερη πελατοκεντρικότητα
Γιώργος Μούζος, 07/01/2025 - 08:46 Πώς να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις που χρειάζονται;
Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10 Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς;
Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52 Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς;
Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη... Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46
Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων; Στην εποχή της ψηφιακής καινοτομίας, η ασφάλιση οχημάτων μεταμορφώνεται, αξιοποιώντας τεχνολογίες τηλεματικής αλλά και το Internet of Things (IoT). Ως... Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10
Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας; Η γνώση των νέων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταμορφώνει τον ασφαλιστή σε στρατηγικό συνεργάτη που προσθέτει αξία στις επιλογές του πελάτη... Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48
Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας; Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να μετατρέψτε την οδική βοήθεια σε εργαλείο εμπιστοσύνης και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας με... Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02
Vehicle Risk Rating: Η νέα προσέγγιση στην ασφάλιση αυτοκινήτων Πώς το νέο σύστημα αξιολόγησης αλλάζει την προσέγγιση στην ασφάλιση και επηρεάζει την τιμολόγηση των ασφαλίστρων; Η ασφάλιση αυτοκινήτων εισέρχεται σε... Γιώργος Μούζος, 12/12/2024 - 09:07
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06