Γιώργος Μούζος, 28/4/2022 - 08:25 facebook twitter linkedin Ποιες οδηγικές τάσεις προβληματίζουν τους underwriters; Γιώργος Μούζος, 28/4/2022 facebook twitter linkedin Μπορεί τα νέα αυτοκίνητα να εξοπλίζονται με πλήθος συστημάτων ασφαλείας που εξασφαλίζουν τη μέγιστη ενεργητική και παθητική ασφάλεια, ωστόσο ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που πάντοτε θα μεταβάλει την ισορροπία. Πρόσφατη μελέτη έδειξε πως η απόσπαση των οδηγών όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Οι αιτίες είναι πολλές και τις αναφέρουμε αναλυτικά εδώ. Ωστόσο όπως ανέδειξε κι η Cambridge Mobile Telematics τα ασφαλιστικά προγράμματα τηλεματικής μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, ωστόσο οι παρακάτω τάσεις προβληματίζουν ιδιαίτερα τους underwriters των ασφαλιστικών εταιρειών. Η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση είναι εντονότερη από ποτέ! Ο αριθμός των τροχαίων και των θανάτων βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με χιλιάδες ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους πίσω από το τιμόνι. Σύμφωνα με τους αναλυτές η πανδημία του COVID-19 και τα συνεχόμενα lockdowns άλλαξαν προς το χειρότερο τον τρόπο οδήγησης. Η εργασία από το σπίτι κι οι άδειοι δρόμοι έκαναν πολλούς να γίνουν πιο επιθετικοί πίσω από το τιμόνι και να χαζεύουν περισσότερη ώρα στο κινητό τους, όταν επιτέλους κυκλοφόρησαν στους δρόμους. Και παρά το γεγονός πως έχουμε επιστρέψει σε μια στοιχειώδη κανονικότητα, η επικίνδυνη οδική συμπεριφορά εξακολουθεί να υφίσταται. Η οδήγηση τη νύχτα έχει γίνει αρκετά πιο επικίνδυνη! Ο COVID-19 πέρα από την αύξηση της απόσπασης της προσοχής κατά την οδήγηση, επιδείνωσε και τον τρόπο που οδηγούν οι περισσότεροι τη νύχτα. Ειδικότερα από τις 18:00 έως τις 23:00 παρατηρείται αύξηση της απόσπασης προσοχής κατά 35%, φτάνοντας το ένα λεπτό και 56 δευτερόλεπτα για κάθε ώρα οδήγησης. Το ποσοστό αυτό αγγίζει το 40% τις βραδινές ώρες, από τις 23:00 έως τις 6:00 το πρωί, με τους οδηγούς να αλληλεπιδρούν με τα τηλέφωνά τους για ένα λεπτό και 29 δευτερόλεπτα κάθε ώρα στο δρόμο. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Η τόσο έντονη απόσπαση προσοχής πίσω από το τιμόνι αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα ατυχήματος κάτι που έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τους αναλυτές κινδύνου των ασφαλιστικών εταιρειών. Μάλιστα η μελέτη του Cambridge Mobile Telematics διαπίστωσε ότι το 10% των πλέον επικίνδυνων οδηγών είχε εμπλακεί τουλάχιστον 2 φορές σε ατύχημα εξαιτίας της απροσεξίας τους. Μάλιστα, το 2019, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας στις Η.Π.Α. ανέφερε ότι το 13% των θανατηφόρων ατυχημάτων που καταγράφηκαν αφορούσαν απόσπαση προσοχής εξαιτίας του κινητού τηλεφώνου. Αυξάνεται επικίνδυνα ο μέσος όρος ταχύτητας Μια ακόμα επικίνδυνη αλλαγή που μας έφερε η πανδημία, ήταν η αύξηση του μέσου όρου ταχύτητας και ειδικότερα μετά τη λήξη του lockdown. Η διάρκεια που οι οδηγοί κινούνταν πάνω από το όριο ταχύτητας ήταν αυξημένη κατά 65% για το διάστημα από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Απρίλιο του 2020. Κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020, φτάνοντας τα δύο λεπτά και 50 δευτερόλεπτα για κάθε ώρα οδήγησης. Όταν η κίνηση αυξήθηκε με την επιστροφή των οδηγών στους δρόμους, η ταχύτητα άρχισε να μειώνεται. Έφτασε σε φυσιολογικά επίπεδα το Φεβρουάριο του 2021, κάτι που διατηρήθηκε για αρκετούς μήνες. Μέχρι τον Δεκέμβριο, ωστόσο, όπου η εξάπλωση της παραλλαγής Omicron, είχε ως αποτέλεσμα ο μέσος όρος ταχύτητας να αυξηθεί ξανά. Με περισσότερους ανοιχτούς δρόμους κατά τη διάρκεια του κύματος Omicron, η ταχύτητα ήταν 13% υψηλότερη από τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Όμως η αύξηση της ταχύτητας είναι θανατηφόρα. Το Insurance Institute for Highway Safety λέει ότι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα αυξάνονται πάνω από 8%, για κάθε 10 χλμ./ώρα που ανεβαίνει η ταχύτητα στο κοντέρ. Τα θύματα τροχαίων αυξήθηκαν κατά 18% το πρώτο εξάμηνο του 2021, η υψηλότερη αύξηση που έχει καταγραφεί ποτέ, εντός των τελευταίων 6 μηνών. Οι ασφαλιστές διαθέτουν τα εργαλεία για να μειώσουν τους οδικούς κινδύνους! Ο COVID-19 είναι ένα σοβαρό παράδειγμα αστάθειας σχετικά με τους κινδύνους κατά την οδήγηση. Ωστόσο, ακόμη και χωρίς COVID-19, η οδηγική συμπεριφορά παρουσιάζει διακυμάνσεις καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Τα smartphones έχουν πλέον μεγάλο μερίδιο ευθύνης για αυτή την επιδείνωση, αφού οι οδηγοί ασχολούνται αρκετή ώρα μαζί τους όσο βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η τηλεματική φαίνεται πως είναι η λύση, γεγονός που επιβεβαιώνεται κι από τη μελέτη του Cambridge Mobile Telematics. Η μελέτη αυτή αποκάλυψε πως οι οδηγοί που συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης μέσω τηλεματικής, είχαν 28% περισσότερες πιθανότητες να είναι προσεκτικοί οδηγοί. Υπάρχουν ελπίδες στο μέλλον Σίγουρα όλα τα παραπάνω αποτύπωσαν μια ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους ανά την υφήλιο. Ωστόσο η ανάπτυξη της τηλεματικής μας δίνει ελπίδες για την καλυτέρευση της κατάστασης. Ένα ενθαρρυντικό παράδειγμα μας έρχεται από την Αμερική, όπου η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων αναφέρει μειώσεις στην απόσπαση της προσοχής κατά 47%, αλλά και στην ταχύτητα που κινούνται οι οδηγοί κατά 35%, μέσω διαγωνισμών ασφαλούς οδήγησης, όπου διαγωνίζονται για τον τίτλο του ασφαλέστερου οδηγού σε μια πόλη, με βραβείο ένα μεγάλο χρηματικό έπαθλο. Η συνεπής και συνεχής ανατροφοδότηση και κίνητρα οδηγούν στην πραγματική αλλαγή συμπεριφοράς, κάτι που σώζει ζωές. Είναι γεγονός πως ο ασφαλιστικός κλάδος έχει επενδύσει τα περισσότερα χρήματα μέχρι σήμερα για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς των οδηγών παρέχοντας τεράστιες εκπτώσεις στους προσεκτικούς οδηγούς. Καθώς αυτή η τάση συνεχίζεται και οι ασφαλιστικές εταιρείες επενδύουν περισσότερο στα προγράμματα τηλεματικής τους, εφαρμόζοντας πολλαπλές στρατηγικές για τη μείωση του κινδύνου, έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ασφαλέστερους δρόμους. Και θα το κάνουν! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10 Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων;
Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48 Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας;
Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02 Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας;
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στη βελτιστοποίηση διαδικασιών αξιολόγησης αποζημιώσεων; Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στη διαχείριση αποζημιώσεων, προσφέροντας αυτοματοποιημένες λύσεις που μειώνουν τον χρόνο επεξεργασίας και εξασφαλίζουν ακριβέστερες αξιολογήσεις. Η... Γιώργος Μούζος, 06/12/2024 - 09:22
Audi Q6 e-tron: Ασφάλεια & τεχνολογία που κερδίζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες! Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίες φωτισμού που ενισχύουν την προστασία και μειώνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Το Audi Q6 e-tron είναι το... Γιώργος Μούζος, 04/12/2024 - 09:21
Αυτόνομα οχήματα και ασφάλιση! Πώς θα προσαρμοστούν οι ασφαλιστές στη νέα πραγματικότητα Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης φέρνει ανατροπές στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στον ασφαλιστικό... Γιώργος Μούζος, 02/12/2024 - 09:27
Η σημασία της σωστής εκτίμησης ρίσκου για την ασφάλιση εταιρικών στόλων Πώς μπορείτε ως ασφαλιστές να αξιολογήσετε σωστά τις ανάγκες και τα ρίσκα εταιρικών στόλων; Η εκτίμηση ρίσκου αποτελεί έναν από τους... Γιώργος Μούζος, 29/11/2024 - 08:59
Γιατί πρέπει να εκπαιδεύσετε τους πελάτες να φοράνε ζώνη και στο πίσω κάθισμα; Η ζώνη ασφαλείας είναι ένα από τα βασικά και αποτελεσματικά μέτρα προστασίας για τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, πολλοί... Γιώργος Μούζος, 27/11/2024 - 09:04