Γιώργος Μούζος, 5/9/2022 - 09:59 facebook twitter linkedin Οι ασφαλιστικές πρέπει να αξιοποιήσουν τα δεδομένα των συνδεδεμένων οχημάτων! Γιώργος Μούζος, 5/9/2022 facebook twitter linkedin Η χρήση τηλεματικής θα βοηθήσει τους ασφαλιστές αυτοκινήτων στην καλύτερη διαχείριση του κινδύνου. Ωστόσο το κόστος της εγκατάστασης του μαύρου κουτιού και τα σφάλματα των smartphone εφαρμογών, δείχνουν πως η καλύτερη λύση είναι η λήψη των δεδομένων κατευθείαν από το αυτοκινήτο. Στα συνδεδεμένα οχήματα τα δεδομένα αυτά προσφέρονται άφθονα και χωρίς το κόστος εγκατάστασης μιας συσκευής τηλεματικής. Υπάρχει μια απλή διαδικασία εγγραφής και με ένα κλικ, υπάρχει πρόσβαση στα δεδομένα. Ένα ακόμα όφελος της συγκεκριμένης διαδικασίας είναι πως οι ασφαλιστές θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα στοιχεία, όπως για παράδειγμα την κατάσταση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και πολλά ακόμα. Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων θα προσφέρει ασφαλέστερους δρόμους Οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά κι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβάλλουν στη μείωση της συχνότητας ατυχημάτων. Όμως ο στόλος των οχημάτων παραμένει γερασμένος κι αυτό είναι ένα στοιχείο που προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο. Κι αυτό γιατί ενώ τα νέα αυτοκίνητα θα είναι ασφαλέστερα, τα παλαιότερης τεχνολογίας που δεν έχουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα προκαλούν ατυχήματα. Αυξάνοντας τόσο το κοινωνικό κόστος, όσο και το κόστος αποζημιώσεων. Ένα ακόμα σημαντικό όφελος των συστημάτων τηλεματικής είναι πως θα υπάρχει η δυνατότητα εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων. Με μια απλή διασταύρωση στοιχείων το ανασφάλιστο όχημα θα είναι στη γνώση των αρχών ώστε να επιληφθούν του ζητήματος. Πέρα όμως από την αυξημένη ασφάλεια, τα έσοδα από την τηλεματική μπορούν να αγγίξουν ακόμα τα 1,5 τρις δολάρια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ αντίστοιχου μεγέθους μπορούν να είναι τα έσοδα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Βέβαια το μεγαλύτερο όφελος προκύπτει από την μείωση του τελικού αριθμού αποζημιώσεων ως συνέπεια της μείωσης των ατυχημάτων. Τα δεδομένα προβληματίζουν ακόμα Παρά τα οφέλη της τηλεματικής, η ανησυχία του κοινού για τα δεδομένα εξακολουθεί να προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο. Η προστασία της ιδιωτικής ζωής βάζει στην άκρη κάθε όφελος. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως τρεις στους πέντε οδηγούς κάτω των 25 ετών δεν ενδιαφέρονται να εγκαταστήσουν το περιβόητο μαύρο κουτί στα οχήματά τους για την παρακολούθηση της οδηγικής συμπεριφοράς τους. Το 55%, των ατόμων μεταξύ 21 και 24 ετών, και περίπου δύο στους πέντε κάτω των 21 ετών, παραδέχτηκαν ότι ο κύριος λόγος ήταν ότι ένιωθαν άβολα να μοιράζονται τα δεδομένα οδήγησης τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Τεχνητή νοημοσύνη & Machine Learning το μέλλον Η πλειοψηφία των νέων αυτοκίνητων στο προσεχές μέλλον θα είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα τα αυτοκίνητα να συνδέονται με τις «έξυπνες πόλεις» και να είναι σε θέση να επικοινωνούν με συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και Μηχανική Εκμάθηση (ML). Οι ασφαλιστές θα έχουν επομένως πρόσβαση σε πολύ περισσότερα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ενώ τα συγκεκριμένα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση και κατ’ επέκταση τη σωστή αποζημίωση ενός τροχαίου ατυχήματος. Σε βάθος χρόνου βέβαια και καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα πληθαίνουν, η βιομηχανία ασφάλισης αυτοκινήτων ενδέχεται να αντιμετωπίσει μείωση των ασφαλίστρων, μιας κι εκτιμάται ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα μειώσουν κατά 90% τον κίνδυνο ατυχημάτων. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει ενεργό ρόλο και θα μειώνει την πιθανότητα ενός ατυχήματος, το επιχειρηματικό μοντέλο ασφάλισης αυτοκινήτου πιθανότατα θα εξελιχθεί καθώς οι κίνδυνοι που συνδέονται με την οδήγηση θα μετακυλίσει από τους οδηγούς, προς τις εταιρείες που διαχειρίζονται την αυτονομία του οχήματος. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 10/01/2025 - 09:08 Pay-as-you-drive ασφαλίσεις: Πώς να αξιοποιήσετε την τάση για μεγαλύτερη πελατοκεντρικότητα
Γιώργος Μούζος, 07/01/2025 - 08:46 Πώς να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις που χρειάζονται;
Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10 Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς;
Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52 Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς;
Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη... Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46
Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων; Στην εποχή της ψηφιακής καινοτομίας, η ασφάλιση οχημάτων μεταμορφώνεται, αξιοποιώντας τεχνολογίες τηλεματικής αλλά και το Internet of Things (IoT). Ως... Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10
Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας; Η γνώση των νέων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταμορφώνει τον ασφαλιστή σε στρατηγικό συνεργάτη που προσθέτει αξία στις επιλογές του πελάτη... Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48
Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας; Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να μετατρέψτε την οδική βοήθεια σε εργαλείο εμπιστοσύνης και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας με... Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02
Vehicle Risk Rating: Η νέα προσέγγιση στην ασφάλιση αυτοκινήτων Πώς το νέο σύστημα αξιολόγησης αλλάζει την προσέγγιση στην ασφάλιση και επηρεάζει την τιμολόγηση των ασφαλίστρων; Η ασφάλιση αυτοκινήτων εισέρχεται σε... Γιώργος Μούζος, 12/12/2024 - 09:07
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06