Γιώργος Μούζος, 10/1/2024 - 08:50 facebook twitter linkedin Οι άγνωστες γραμμές του οδοστρώματος & η σημασία τους για την οδική ασφάλεια! Γιώργος Μούζος, 10/1/2024 facebook twitter linkedin Όποιος έχει κινηθεί στο οδικό δίκτυο της χώρας, έχει σίγουρα διακρίνει τα διαφορετικά είδη διαγράμμισης που υπάρχουν. Σίγουρα τα πιο γνωστά είναι η μονή διακεκομμένη γραμμή και η διπλή συνεχόμενη διαχωριστική. Βέβαια υπάρχει ένα μοτίβο διαγράμμισης που μια ποσοστό οδηγών δεν γνωρίζουν τη σημασία του. Ένα εξ’ αυτών είναι η μεικτή γραμμή διαχωρισμού των ρευμάτων (μία συνεχόμενη μαζί με μία διακεκομμένη). Ας δούμε τι σημαίνει και πότε μπορεί κάποιος να προσπεράσει. Πώς μεταφράζεται κάθε είδος διαγράμμισης; Στην περίπτωση της μονής διακεκομμένης γραμμής επιτρέπεται η προσπέραση και για τα δύο ρεύματα, εφόσον φυσικά δεν έρχεται άλλο όχημα από την αντίθετη κατεύθυνση. Αν όμως υπάρχει διπλή ή μονή συνεχόμενη γραμμή (μονή γραμμή υφίσταται στην περίπτωση που ο δρόμος είναι πολύ στενός), απαγορεύεται αυστηρά η προσπέραση εάν το αυτοκίνητο χρειαστεί να πατήσει πάνω στη διαγράμμιση. Για να πραγματοποιηθεί προσπέραση θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επίσης, η υπέρβαση αυτής, απαγορεύεται ακόμη και όταν πρόκειται για αριστερή στροφή. Μεικτή διαγράμμιση: Ποια η σημασία της; Όταν στο οδόστρωμα που κινούμαστε υπάρχει μεικτή διαγράμμιση (μία συνεχής και μία διακεκομμένη), απαγορεύεται η προσπέραση μόνο προς τη μία κατεύθυνση. Για να είμαστε πιο ακριβείς, μόνο τα οχήματα που κινούνται από την πλευρά της διακεκομμένης γραμμής μπορούν να πραγματοποιήσουν προσπέραση, ενώ για τα οχήματα που βρίσκονται από την πλευρά της συνεχόμενης γραμμής απαγορεύεται. Η ερμηνεία της συγκεκριμένης διαγράμμισης, αλλά και η τήρηση του Κ.Ο.Κ. είναι ύψιστης σημασίας για την οδική ασφάλεια. Η παράβαση της μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό ατύχημα, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Αναλυτικότερα ο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει στο Άρθρο 5, παράγραφος 8γ: «Στους οδηγούς των οδικών οχημάτων απαγορεύεται σε μία συνεχή γραμμή και άλλη παραπλεύρως διακεκομμένη, να διαβαίνουν τη συνεχή γραμμή, όταν κινούνται επί της πλευράς αυτής, επιτρεπόμενης της κίνησης και του προσπεράσματος από την πλευρά της διακεκομμένης. Στην περίπτωση αυτή, η συνεχής γραμμή δεν εμποδίζει τον οδηγό ο οποίος προσπέρασε κατά τον επιτρεπόμενο τρόπο να επανέλθει στην κανονική του θέση επί του οδοστρώματος». Πού τη συναντάμε συνήθως μεικτή διαγράμμιση; Συνήθως η μεικτή διαγράμμιση βρίσκεται σε επαρχιακό οδικό δίκτυο που χρησιμοποιεί διπλή συνεχόμενη διαχωριστική γραμμή, αλλά σε συγκεκριμένα σημεία (ευθείες με ορατότητα) αυτή μετατρέπεται σε διακεκομμένη, επιτρέποντας την προσπέραση. Ουσιαστικά, η μεικτή γραμμή αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις δύο. Μετά την έξοδο των στροφών όπου μπορεί να ακολουθεί ευθεία που επιτρέπει την ασφαλή προσπέραση, η διπλή διαχωριστική πρώτα θα μετατραπεί σε μεικτή και μετά σε διακεκομμένη. Αντίστοιχα, όταν αυτή η ευθεία τελειώσει πρώτα θα ξαναγίνει μεικτή και μετά θα συνεχίσει η διπλή συνεχόμενη διαχωριστική. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10 Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων;
Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48 Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας;
Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02 Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας;
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στη βελτιστοποίηση διαδικασιών αξιολόγησης αποζημιώσεων; Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στη διαχείριση αποζημιώσεων, προσφέροντας αυτοματοποιημένες λύσεις που μειώνουν τον χρόνο επεξεργασίας και εξασφαλίζουν ακριβέστερες αξιολογήσεις. Η... Γιώργος Μούζος, 06/12/2024 - 09:22
Audi Q6 e-tron: Ασφάλεια & τεχνολογία που κερδίζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες! Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίες φωτισμού που ενισχύουν την προστασία και μειώνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Το Audi Q6 e-tron είναι το... Γιώργος Μούζος, 04/12/2024 - 09:21
Αυτόνομα οχήματα και ασφάλιση! Πώς θα προσαρμοστούν οι ασφαλιστές στη νέα πραγματικότητα Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης φέρνει ανατροπές στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στον ασφαλιστικό... Γιώργος Μούζος, 02/12/2024 - 09:27
Η σημασία της σωστής εκτίμησης ρίσκου για την ασφάλιση εταιρικών στόλων Πώς μπορείτε ως ασφαλιστές να αξιολογήσετε σωστά τις ανάγκες και τα ρίσκα εταιρικών στόλων; Η εκτίμηση ρίσκου αποτελεί έναν από τους... Γιώργος Μούζος, 29/11/2024 - 08:59
Γιατί πρέπει να εκπαιδεύσετε τους πελάτες να φοράνε ζώνη και στο πίσω κάθισμα; Η ζώνη ασφαλείας είναι ένα από τα βασικά και αποτελεσματικά μέτρα προστασίας για τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, πολλοί... Γιώργος Μούζος, 27/11/2024 - 09:04