Γιώργος Μούζος, 31/1/2024 - 09:06 facebook twitter linkedin Έφτασε το μαύρο κουτί των αυτοκινήτων και φέρνει αλλαγές στον ασφαλιστικό κλάδο! Γιώργος Μούζος, 31/1/2024 facebook twitter linkedin Ο κύβος ερρίφθη! Η Ευρωπαϊκή Ένωση το αποφάσισε και το «μαύρο κουτί» που θα καταγράφει τα πάντα, από το προσεχές καλοκαίρι θα τοποθετείται σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, από τον Ιούλιο του 2024, όλα τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να είναι εξοπλισμένα με το Event Data Recorder (EDR). Αυτό είναι το γνωστό μας «μαύρο κουτί» που οι περισσότεροι το έχουμε μάθει από την εφαρμογή του στα αεροπλάνα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα γνωρίζουν τα πάντα! Το EDR θα εφαρμόζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και στα pick-up, αλλά και στα ελαφρά φορτηγά βάρους έως και 3.5 τόνων. Η συσκευή θα καταγράφει και φυσικά θα αποθηκεύει εξαιρετικά χρήσιμα δεδομένα, όπως η ταχύτητα, το φρενάρισμα, η θέση και η κλίση του αυτοκινήτου, μαζί με τα στοιχεία λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας. Επιπλέον, και εξίσου σημαντικό είναι πως σε περίπτωση ανάγκης θα μπορεί να θέσει σε λειτουργία το eCall. Η σημαντικότητα του μαύρου κουτιού, είναι τεράστια για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αφού μέσω του EDR θα είναι σε θέση να αποσαφηνίζουν την υπαιτιότητα και φυσικά τον τρόπο με τον οποίο έγινε ένα ατύχημα. Έτσι ο φάκελος της ζημιάς θα ξεκαθαρίζει πολύ πιο γρήγορα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως με το πλήθος των δεδομένων που θα καταγράφει το μαύρο κουτί, θα δίνει εξαιρετικά στοιχεία και σε πραγματικό χρόνο στους οργανισμούς οδικής ασφάλειας που εξελίσσουν τα συστήματα ασφαλείας. Έτσι θα μπορούν οι ερευνητές να ξέρουν επακριβώς πως λειτούργησε ένα σύστημα ασφάλειας και όπου απαιτείται να προβαίνουν στις ανάλογες βελτιώσεις. Δεν θα μπορεί να παρέμβει ουδείς στο EDR Σύμφωνα με ότι έχει γίνει γνωστό έως και τώρα, το EDR θα τοποθετείται στη μονάδα ελέγχου του αερόσακου. Η πρόσβαση σε αυτό δεν θα είναι εφικτή, άρα ουδείς θα μπορεί να παρέμβει, ενώ σε καμία των περιπτώσεων δεν θα μπορεί να βγει εκτός λειτουργίας. Η καταγραφή θα ξεκινάει μόλις ανιχνεύσει ανύψωση του καπό, ενεργοποίηση των αερόσακων ή των εντατήρων ζωνών, ή αλλαγή ταχύτητας κατά το διαμήκη/εγκάρσιο άξονα, μεγαλύτερη των 8 χλμ./ώρα, σε διάστημα 0,15 δλ. Οι πληροφορίες που καταγράφονται 5 δλ. πριν και 3 δλ. μετά το ατύχημα, υπόκεινται στους ευρωπαϊκούς κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων. Αυτό σημαίνει πως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως η ταυτότητα του οδηγού δεν θα καταγράφεται από το σύστημα. Η συσκευή λειτουργεί σε σύστημα κλειστού βρόγχου και τα δεδομένα συλλέγονται ανώνυμα, ώστε να εξασφαλιστεί πως δεν θα βρεθούν σε λάθος χέρια. Για τον ίδιο λόγο, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του αριθμού αναγνώρισης του οχήματος (VIN) δεν αποθηκεύονται. Η λήψη των πληροφοριών μπορεί να γίνει μέσω της διεπαφής OBD. Αν τώρα λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης η θύρα έχει καταστραφεί, τα δεδομένα μπορούν να τα ανακτήσουν οι αρχές απευθείας από το μαύρο κουτί. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10 Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων;
Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48 Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας;
Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02 Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας;
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στη βελτιστοποίηση διαδικασιών αξιολόγησης αποζημιώσεων; Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στη διαχείριση αποζημιώσεων, προσφέροντας αυτοματοποιημένες λύσεις που μειώνουν τον χρόνο επεξεργασίας και εξασφαλίζουν ακριβέστερες αξιολογήσεις. Η... Γιώργος Μούζος, 06/12/2024 - 09:22
Audi Q6 e-tron: Ασφάλεια & τεχνολογία που κερδίζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες! Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίες φωτισμού που ενισχύουν την προστασία και μειώνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Το Audi Q6 e-tron είναι το... Γιώργος Μούζος, 04/12/2024 - 09:21
Αυτόνομα οχήματα και ασφάλιση! Πώς θα προσαρμοστούν οι ασφαλιστές στη νέα πραγματικότητα Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης φέρνει ανατροπές στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στον ασφαλιστικό... Γιώργος Μούζος, 02/12/2024 - 09:27
Η σημασία της σωστής εκτίμησης ρίσκου για την ασφάλιση εταιρικών στόλων Πώς μπορείτε ως ασφαλιστές να αξιολογήσετε σωστά τις ανάγκες και τα ρίσκα εταιρικών στόλων; Η εκτίμηση ρίσκου αποτελεί έναν από τους... Γιώργος Μούζος, 29/11/2024 - 08:59
Γιατί πρέπει να εκπαιδεύσετε τους πελάτες να φοράνε ζώνη και στο πίσω κάθισμα; Η ζώνη ασφαλείας είναι ένα από τα βασικά και αποτελεσματικά μέτρα προστασίας για τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, πολλοί... Γιώργος Μούζος, 27/11/2024 - 09:04