Γιώργος Μούζος, 25/10/2017 - 10:28 facebook twitter linkedin Πώς θα αποζημιώνονται τα θύματα των αυτόνομων οχημάτων; Γιώργος Μούζος, 25/10/2017 facebook twitter linkedin Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελική έκθεση GEAR 2030 του High Level Group, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την ανταγωνιστικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ (δείτε στα "Συνημμένα αρχεία"). Η έκθεση προσφέρει συστάσεις για τον τρόπο με τον οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει και να προσαρμοστεί στις τρέχουσες τάσεις - μετατρέποντας έτσι τις βραχυπρόθεσμες έως μεσοπρόθεσμες απειλές σε ευκαιρίες. Συγκεκριμένα, εντοπίζει δύο τομείς στους οποίους η ευρωπαϊκή βιομηχανία πρέπει να προχωρήσει ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική παγκοσμίως: μηδενικές εκπομπές ρύπων και οχήματα με μηδενικές εκπομπές (ZEVs και ZECs) και συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση (CAD). Όσο αφορά τα θέματα ευθύνης που προκύπτουν από την συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση, η έκθεση αναφέρει τα εξής: «Δεδομένου ότι τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα αναλάβουν κάποια από τα καθήκοντα του οδηγού, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι θα μπορούσε να γίνει πιο περίπλοκη η ανάθεση ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος και ότι τα θύματα που εμπλέκονται σε ατύχημα με αυτοματοποιημένο όχημα θα αντιμετώπιζαν προβλήματα στη διαδικασία της αποζημίωσης. Η ομάδα θεωρεί ότι θα έπρεπε να απαιτείται η εγγραφή δεδομένων (δηλ. μαύρα κουτιά) στη νομοθεσία, ώστε κατά την ανάθεση ευθύνης, σε περίπτωση ατυχήματος, να υπάρχουν διευκρινίσεις για το ποιος οδηγούσε (το αυτοκίνητο ή ο οδηγός). Η νομοθεσία πρέπει να καλύπτει το ελάχιστο σύνολο δεδομένων που απαιτούνται για τον προσδιορισμό της ευθύνης και των μηχανισμών που ρυθμίζουν την πρόσβαση σε δεδομένα από τεχνική άποψη. Όσον αφορά την αποζημίωση των θυμάτων, η ομάδα θεωρεί ότι οι οδηγίες που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων και την ευθύνη για τα ελαττωματικά προϊόντα είναι επαρκείς σε αυτό το στάδιο, τουλάχιστον για τα συστήματα που αναμένονται να κυκλοφορήσουν στην αγορά μέχρι το 2020. Η οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων (MID) εξασφαλίζει, από την πλευρά των ασφαλιστικών, ένα γρήγορο, απλό και αποτελεσματικό μέσο αποζημίωσης για τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων, ακόμη και όταν εμπλέκεται αυτοματοποιημένο όχημα. Η ασφαλιστική (αφού έχει διευθετήσει την αποζημίωση του θύματος) μπορεί να προβεί σε νομικές ενέργειες εναντίον του κατασκευαστή του οχήματος σε περίπτωση δυσλειτουργίας / ελαττωματικού προϊόντος του αυτοματοποιημένου συστήματος οδήγησης στο πλαίσιο της οδηγίας που αφορά την ευθύνη για τα ελαττωματικά προϊόντα (PLD). Εκτός από τις οδηγίες PLD και MID της ΕΕ, υπάρχουν ορισμένες διαφορές μεταξύ των καθεστώτων ευθύνης στα κράτη μέλη (π.χ. οδικό και κυκλοφοριακό δίκαιο, αστικό δίκαιο, καθεστώς αντικειμενικής ευθύνης και εφαρμογή ευθύνης για τα προϊόντα). Υπάρχουν αποκλίνουσες απόψεις ως προς το αν είναι αναγκαίο, ή ακόμη και επιθυμητό, να εναρμονιστούν περισσότερο τα διαφορετικά εθνικά καθεστώτα ευθύνης. Ορισμένα εμπλεκόμενα μέρη θεωρούν ότι οι οδηγίες PLD και MID ενδέχεται να χρειαστούν αναθεώρηση κάποια στιγμή, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται. Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρακολουθεί την ανάγκη αναθεώρησης των MID και PLD (π.χ. ορισμός του προϊόντος/υπηρεσίας, ορισμός του ελαττώματος) καθώς και την ανάγκη για πρόσθετα νομικά όργανα στην ΕΕ που θα προκύψει από τη μελλοντική ανάπτυξη των τεχνολογιών. Σε όλες τις περιπτώσεις, το σύστημα ευθύνης έχει διαμορφωθεί και θα διαμορφωθεί από τη νομολογία και οι καταστάσεις θα πρέπει και πρέπει να εξετάζονται κατά περίπτωση». Ο Nicolas Jeanmart, επικεφαλής προσωπικών ασφαλίσεων, στον τομέα γενικών ασφαλειών και μακροοικονομίας της Insurance Europe τοποθετήθηκε επί των αποτελεσμάτων, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Η Insurance Europe, χαιρετίζει τις συστάσεις της έκθεσης GEAR 2030 και ειδικότερα τα συμπεράσματα σχετικά με τα αυτοματοποιημένα και τα συνδεδεμένα οχήματα. Συγκεκριμένα χαιρετίζουμε τις συστάσεις της έκθεσης, σχετικά με την αποθήκευση και την ανάλυση των δεδομένων που καθορίζουν την έκβαση ενός ατυχήματος. Ωστόσο, για το ζήτημα της πρόσβασης στα δεδομένα πέρα από την ανάδειξη της υπαιτιότητας σε ένα ατύχημα, η Insurance Europe εκφράζει τη δυσαρέσκεια της για το γεγονός πως η έκθεση δεν αναγνωρίζει πιο ρητά την ανάγκη δράσης της Ε.Ε., προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές είναι σε θέση να αποφασίζουν ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα των οχημάτων τους, καθώς και για ποιο σκοπό!» Και συνέχισε λέγοντας: «Ένα άλλο βασικό ζήτημα είναι πώς θα διασφαλιστεί η επαρκής προστασία των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων. Η Insurance Europe σαφώς και χαιρετίζει το πόρισμα της έκθεσης, πως η οδηγία για την ασφάλιση οχημάτων (MID) αναμφίβολα θα συνεχίσει να παίζει κομβικό ρόλο στη τελειοποίηση της αυτόνομης οδήγησης». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 27/11/2024 - 09:04 Γιατί πρέπει να εκπαιδεύσετε τους πελάτες να φοράνε ζώνη και στο πίσω κάθισμα;
Γιώργος Μούζος, 25/11/2024 - 09:07 Audi Q5: Με συστήματα ασφαλείας που βελτιώνουν την καθημερινότητα & την οδική ασφάλεια!
Γιώργος Μούζος, 22/11/2024 - 09:26 Τι πρέπει να προσέξουν οι πελάτες πριν πιάσει το τσουχτερό κρύο; Οι βασικοί έλεγχοι για ασφαλείς μετακινήσεις τον χειμώνα, χωρίς ατυχήματα!
Γιώργος Μούζος, 20/11/2024 - 09:58 Πώς η ανάλυση των Big Data μπορεί να προβλέψει την οδική συμπεριφορά των πελατών σας; Και το ασφάλιστρό τους κατ’ επέκταση;
Blockchain & Τεχνητή Νοημοσύνη για διαφάνεια στις ασφαλίσεις οχημάτων Οι τεχνολογίες Blockchain και Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) μετασχηματίζουν τον τομέα των ασφαλίσεων οχημάτων, προσφέροντας λύσεις που ενισχύουν τη διαφάνεια, μειώνουν... Γιώργος Μούζος, 18/11/2024 - 08:49
Η τεχνητή νοημοσύνη ως μέσο βελτίωσης του customer experience στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τις πρακτικές εξυπηρέτησης πελατών και ενισχύει την εμπειρία τους στον τομέα της ασφάλισης οχημάτων. Η τεχνητή... Γιώργος Μούζος, 15/11/2024 - 08:55
Προληπτική συντήρηση οχημάτων με τεχνητή Νοημοσύνη: Το μεγάλο όφελος για τις ασφαλιστικές! Η προληπτική συντήρηση οχημάτων με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, αναδεικνύεται ως μια καινοτόμος μέθοδος που προσφέρει στους ασφαλιστικούς συμβούλους... Γιώργος Μούζος, 13/11/2024 - 09:03
Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν στην ανίχνευση της απάτης στην ασφάλιση οχημάτων Ανιχνεύοντας την απάτη πριν ακόμα συμβεί: Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης εξασφαλίζουν διαφάνεια και προστασία στις ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο... Γιώργος Μούζος, 11/11/2024 - 09:04
Πώς η τεχνολογία Machine Learning προβλέπει τα ατυχήματα και προσδιορίζει το κόστος ασφάλισης; Η δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης βοηθάει στην πρόβλεψη ατυχημάτων και παράλληλα στην προσαρμογή των ασφαλιστρών. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και... Γιώργος Μούζος, 06/11/2024 - 09:00
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει την αξιολόγηση κινδύνου στην ασφάλιση οχημάτων; Η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει την αξιολόγηση κινδύνου στην ασφάλιση οχημάτων, ενισχύοντας την ακρίβεια, τη διαφάνεια και την εξατομίκευση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 04/11/2024 - 08:46