Nextdeal newsroom, 9/10/2019 - 14:49 facebook twitter linkedin Γιάννης Κεφαλογιάννης: Εντός τετραμήνου θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και τα μικροχήματα Nextdeal newsroom, 9/10/2019 facebook twitter linkedin "Εντός τεσσάρων μηνών (με δικαίωμα ανανέωσης ενδεχομένως για άλλους δύο μήνες), η κυβέρνηση θα είναι σε απόλυτη ετοιμότητα να κάνει ένα κανονιστικό πλαίσιο που να αφορά τόσο την αγορά και την ασφάλεια των μικροχημάτων, όσο και τους κανόνες που θα πρέπει να θεσπιστούν για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων". Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου σχετικά με τα μέτρα ενσωμάτωσης κοινόχρηστων αυτοηλεκτροκινούμενων πατινιών στις ελληνικές πόλεις. Ο υφυπουργός Μεταφορών γνωστοποίησε, ότι στο υπουργείο έχει συσταθεί αρμόδια Επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται σχετική νομοθετική παρέμβαση και περιέγραψε το χρονοδιάγραμμα εργασιών της Επιτροπής, τη σύνθεσή της και το αντικείμενο των εργασιών της. Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, από το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη συσταθεί Ειδική Επιτροπή-μετά και την επιστολή από την Ένωση Συγκοινωνιολόγων- με τη συμμετοχή και όλων των αρμόδιων φορέων, η οποία εξετάζει όλο το πλαίσιο και θα παραδώσει τις προτάσεις της μέσα σε στο δεσμευτικό χρονικό περιθώριο των τεσσάρων μηνών. Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης του κ. Κεγκέρογλου έχει ως εξής: «Η ομαλή ενσωμάτωση των κοινοχρήστων πατινιών (e-scooters) στις πόλεις της Ελλάδας, στο πλαίσιο της βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος, μέσω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας είναι αναγκαία αλλά στην κατεύθυνση αυτή απαιτούνται άμεσα μέτρα, με την θέσπιση ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου, Είναι γεγονός ότι η νέα αυτή μορφή μετακίνησης ως μέσου συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης, του αστικού θορύβου καθώς και στη βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Το θεσμικό πλαίσιο, ωστόσο, για τη λειτουργία και την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών είναι ανύπαρκτο με συνέπεια να υπάρχουν ακόμη και ατυχήματα, αφού λ.χ δεν είναι καθορισμένοι οι χώροι και οι διαδρομές που μπορούν νομίμως να ακολουθήσουν, αν χρειάζεται ειδική εκπαίδευση και άδεια οδήγησης και κυκλοφορίας και αν πρέπει οι επιβάτες να φέρουν κράνος ασφαλείας ή άλλα προστατευτικά μέσα. Επειδή βασικό ζητούμενο είναι η ενσωμάτωση των πατινιών στο δημόσιο χώρο με τρόπο τέτοιο, ώστε να υποκαθιστούν μέρος της κυκλοφορίας με συμβατικά Ι.Χ. και μοτοσυκλέτες, ενώ παράλληλα δεν θα θίγουν τις ευάλωτες ομάδες χρηστών του χώρου (πεζοί, ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, παιδιά κ.ά.) Επειδή τα ηλεκτρικά πατίνια ήρθαν αιφνιδιαστικά στις κορεσμένες κυκλοφοριακά πόλεις του κόσμου για να αποτελέσουν μία βιώσιμη εναλλακτική σε μικρού μήκους διαδρομές, ένα ήπιο μέσο μετακίνησης που δε ρυπαίνει και δεν καταλαμβάνει πολύ χώρο και Επειδή η χρήση των πατινιών κρίνεται από τους πολίτες ως ιδιαίτερα δαπανηρή. Ερωτάσθε κε Υπουργέ: Ποιες οι προθέσεις της Κυβέρνησης για τα κοινόχρηστα ηλεκτροκινούμενα πατίνια; Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ενσωμάτωσης κοινόχρηστων πατινιών στις ελληνικές πόλεις και με ποιες προϋποθέσεις;». Ακολουθεί το περιεχόμενο της τοποθέτησης του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη στη Βουλή: «Τα μέσα αυτά είναι αποτέλεσμα της τελευταίας τεχνολογικής εξέλιξης και είναι πράγματι φιλικά προς το περιβάλλον. Εμείς ως κυβέρνηση έχουμε κατ’ επανάληψη πει ότι είναι βασικής μας προτεραιότητα το θέμα της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και βεβαίως είναι ένα από τα ζητήματα που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Κατ’ αρχάς να σας πως ότι το δικό μας υπουργείο, καθώς και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δεν έχει εκδώσει μέχρι στιγμής κανένα έγγραφο από το οποίο να απορρέει η δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών σε χώρους ή σε οδούς που χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων. Παρ’ όλα αυτά, επειδή μιλάμε για ένα φαινόμενο που καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν το έχει αντιμετωπίσει γιατί πιάστηκαν όλες εξαπίνης λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης και βεβαίως υπάρχει ένα κενό, τόσο σε επίπεδο ΕΕ, όσο και στα κράτη – μέλη. Ωστόσο, ως υπουργείο έχουμε ήδη αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες. Οι υπηρεσίες του υπουργείου ήδη συνεργάζονται με συναρμόδιες υπηρεσίες και με τη συνδρομή των ομάδων εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρόπο επιστημονικό και ορθολογικό, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων. Και βεβαίως, εξετάζεται η δυνατότητα συνύπαρξης όλων αυτών των μικροχημάτων, δεν είναι μόνο τα πατίνια, είναι μια σειρά οχήματα, όπως για παράδειγμα τα τροχοπέδιλα (rollers) ή οι τροχοσανίδες (skateboards) ή και γενικότερα τα αυτοεξυπηρετούμενα οχήματα και θα πρέπει να υπάρξει ένα πλαίσιο το οποίο, αν θέλετε πρωθύστερα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος. Μια πρωτοβουλία η οποία έχει ληφθεί μεταξύ άλλων και απαντάει στο ερώτημά σας, είναι ότι με αφορμή την 13/6/2019 επιστολή του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, έχει ήδη συσταθεί από το υπουργείο μας Επιτροπή για τη διερεύνηση των προβλημάτων της ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων, τα οποία σημειώνω ότι δεν υπάγονται στα πεδία εφαρμογής του κανονισμού 168/2013 και των οδηγιών 2007/46 και 2009/48, όπως αφορά τα υπόλοιπα οχήματα για τα οποία απαιτούνται και εγκρίσεις τύπων. Η επιτροπή αυτή, εντός δεσμευτικού χρονικού πλαισίου τεσσάρων (4) μηνών, με δικαίωμα επέκτασης άλλων δύο (2) μηνών, θα έχει πλήρως παραδοτέα πρόταση η οποία θα καθορίζει πλήρως το θέμα του κανονιστικού πλαισίου μέσω νομοθετικής ρύθμισης.» Κατά τη δευτερολογία του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε: «Το υπουργείο μας έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι η χώρα μας σε αυτό το θέμα είναι, όχι ένα, αλλά δύο βήματα μπροστά, γιατί έχω την ευκαιρία να συνομιλώ και με ομολόγους μου από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Πέρα από τους υπηρεσιακούς του υπουργείου, σε αυτή την Επιτροπή συμμετέχει ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφοράς, εκπρόσωπος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, εμπειρογνώμονας σε θέματα μικροκινητικότητας από το Πανεπιστήμιο Πάτρας. Και αυτά είναι τα τακτικά μέλη. Τα έκτακτα μέλη είναι εκπρόσωποι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, υπάρχει εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, υπάρχει εκπρόσωπος του Ελληνικού Ινστιτούτου Οδικής Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση τροχαίων ατυχημάτων «Πάνος Μυλωνάς». Το χρονοδιάγραμμα είναι δεσμευτικό. Είναι τέσσερις (4) μήνες με δικαίωμα άλλους δύο (2) μήνες εφόσον δεν έχει ολοκληρώσει τις εργασίες του. Εντός του πρώτου μήνα θα γίνει αξιολόγηση και εισήγηση για τυχόν λήψη άμεσων προσωρινών μέτρων μέχρι την καθιέρωση ενός οριστικού θεσμικού πλαισίου, άρα αντιμετωπίζουμε και τις προσωρινές περιπτώσεις. Εντός διαστήματος δύο μηνών από την έναρξη των εργασιών θα γίνει η διερεύνηση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, τόσο εντός της Ελλάδος, όσο και στα υπόλοιπα κράτη – μέλη της ΕΕ και του ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου. Και επίσης η καταγραφή των σχετικών οχημάτων και η κατηγοριοποίησή τους και θα πρέπει να προβλέψουμε και μελλοντικούς τύπους οχημάτων, γιατί η τεχνολογία τρέχει. Ένα δεύτερο παραδοτέο είναι η συλλογή και η αξιολόγηση των προτάσεων από τους φορείς και τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Και εντός τεσσάρων (4) μηνών θα γίνει η σύνταξη και η εισήγηση ενός κανονιστικού πλαισίου, μιας νομοθετικής παρέμβασης, η οποία θα αναφέρεται: Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών. Άρα αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από πλευράς κυβέρνησης, δεσμευτικό, το οποίο εντός τεσσάρων (4) μηνών με δικαίωμα ανανέωσης ενδεχομένως για άλλους δύο (2) μήνες θα είμαστε σε απόλυτη ετοιμότητα να κάνουμε ένα κανονιστικό πλαίσιο που να αφορά τόσο την αγορά και την ασφάλεια των μικροχημάτων, όσο και τους κανόνες που θα πρέπει να θεσπιστούν για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων.» Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Ηλεκτρικό Πατίνι: Απαραίτητη ή όχι η ασφάλιση πρόκλησης υλικών ζημιών και σωματικών βλαβών προς τρίτους; Με αφορμή την προκαταρτική έρευνα που παραγγέλθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης για τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην Θεσσαλονίκη... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 13/05/2019 - 11:58 13/5/2019
Επιστολή του Nextdeal για την ασφάλιση των ηλεκτρικών πατινιών Επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη για το θέμα της ασφαλιστικής κάλυψης αστικής ευθύνης έναντι τρίτων για τα... Nextdeal newsroom, 09/04/2019 - 09:12 9/4/2019