Nextdeal newsroom, 23/8/2010 - 15:19 facebook twitter linkedin ΤΕΕ: Ναι στην ίδρυση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας Nextdeal newsroom, 23/8/2010 facebook twitter linkedin Θετικά κρίνει το ΤΕΕ την ίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ), σημειώνοντας ότι αν ακολουθήσει και η ουσιαστική λειτουργία του θεσμού, τότε θα μιλάμε για ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της αύξησης της οδικής ασφάλειας.Αυτό επισημαίνει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, στο κείμενο των παρατηρήσεών του επί του νομοσχεδίου για την οδική ασφάλεια. Επίσης, όπως σημειώνεται, με το ίδιο σχέδιο νόμου αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά το θέμα του ελέγχου των οχημάτων από το ΚΤΕΟ κάτι που είχε επισημάνει το ΤΕΕ-ΠΟΑ με ανακοίνωσή του στην οποία διατύπωνε την έντονη ανησυχία του διότι 2,5 εκατ. οχήματα κυκλοφορούν την τελευταία τριετία χωρίς έλεγχο ΚΤΕΟ. Στην ίδια ανακοίνωση υπογραμμιζόταν ότι η καθυστέρηση για 8 χρόνια της διαπίστευσης των δημόσιων ΚΤΕΟ συνιστά πρόβλημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, κάτι που επιχειρείται με το νομοσχέδιο. Προτάσεις - τροποποιήσειςΚατά τα άλλα, το ΤΕΕ-ΠΟΑ, στο κείμενο των παρατηρήσεών του διατυπώνει σειρά προτάσεων - τροποποιήσεων, οι οποίες προκύπτουν από την πολύχρονη πείρα του και θίγουν καίρια ζητήματα της οδικής ασφάλειας. Και συγκεκριμένα: Ενώ προβλέπεται η δημιουργία Γενικής Δ/νσης Οδικής Ασφάλειας στη Γραμματεία Μεταφορών, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη συντονισμού - συνεργασίας με την υπό ίδρυση Δ/νση Ελέγχου Οδικής Ασφάλειας στη Γ.Γ. Δημόσιων Εργων βάσει της Οδηγίας «2008/96» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απουσιάζει πλήρως κανονιστικό πλαίσιο για τις πραγματογνωμοσύνες οδικών ατυχημάτων, καθώς και απαιτήσεις για προϋποθέσεις εκπαίδευσης και πιστοποίηση για τους πραγματογνώμονες. Στο υφιστάμενο καθεστώς ο καθένας μπορεί να δηλώνει πραγματογνώμονας χωρίς την απαίτηση συγκεκριμένων προσόντων. Δεν γίνεται καμία αναφορά στη διάρκεια ισχύος της άδειας οδήγησης και ιδιαίτερα των ηλικιωμένων, καθώς και στην επιμόρφωση των οδηγών. Επίσης δεν γίνεται αναφορά σε οδηγούς οι οποίοι πάσχουν από ασθένειες που προκαλούν μείωση των αντανακλαστικών τους και όχι λίγες φορές συμμετέχουν σε συγκρούσεις. Καμία αναφορά, επίσης, δεν υπάρχει σε ό,τι αφορά την κατασκευή και λειτουργία Σταθμών Ελέγχου Επικίνδυνων Εμπορευμάτων στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο, καθώς και στη συγκρότηση και λειτουργία του Κεντρικού Φορέα που θα διαχειρίζεται πανελλαδικά την όλη λειτουργία τους. Δεδομένου ότι η Γ.Γ. Δημόσιων Εργων έχει ολοκληρώσει τόσο την τυπολογία των Σταθμών Επικίνδυνων Εμπορευμάτων, όσο και την χωροθέτηση αυτών, δεν προβλέπεται η απαραίτητη συνεργασία για την τελική και ουσιαστική προώθηση του θέματος. Σημειώνεται ότι η ανυπαρξία αυτών των σταθμών παρατείνει το σημερινό καθεστώς, κατά το οποίο η Τροχαία αρνείται -ευλόγως- για λόγους ασφαλείας να πραγματοποιήσει ελέγχους παρά την οδό. Αποτέλεσμα είναι η χώρα μας να παραβαίνει συστηματικά την υποχρέωσή της να αποστέλλει στις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες φύλλα ελέγχου επικίνδυνων εμπορευμάτων απειλούμενη με πρόστιμα. Επιπλέον, απαιτείται η κυκλοφοριακή σύνδεση ιδιωτικών ΚΤΕΟ για φορτηγά, να προδιαγραφεί με αρτιότερα και επαρκέστερα γεωμετρικά δεδομένα, λόγω των δυσμενέστερων γεωμετρικών χαρακτηριστικών των βαρέων οχημάτων. Ακόμη, στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει αναφορά για την έναρξη του άμεσου τεχνικού ελέγχου σε ό,τι αφορά τα βαρέα οχήματα και τις μοτοσικλέτες άνω των 50cc. Ο έλεγχος αυτός έχει καθυστερήσει πλέον των επτά μηνών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια. Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρατήρια υγρών καυσίμων το ΤΕΕ-ΠΟΑ ζητεί να διατηρηθούν σε ισχύ οι αποστάσεις που αφορούν στην ασφάλεια της αστικής συγκοινωνίας, στην περίπτωση που αυτό έχει και άλλη χρήση, η ελάχιστη απόσταση θα πρέπει να καθοριστεί με βάση τον κίνδυνο ανάφλεξης και υποχρεωτικά πρέπει να προβλέπεται άλλη είσοδος και έξοδος. Ως προς τη μεταβατική περίοδο προσαρμογής θα πρέπει να περιοριστεί το πολύ σε 5 από 12 χρόνια, αλλά και να επανεξεταστεί η πρόβλεψη ότι η μεταστέγαση θα γίνει σε περιοχή του συγκεκριμένου δήμου, αρκεί σ' αυτή να μην απαγορεύεται η χρήση πρατηρίου υγρών καυσίμων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
AEGEAN: Ενημέρωση για πτήσεις από Σαντορίνη προς Αθήνα 3 και 4 Φεβρουαρίου Η AEGEAN ενημερώνει ότι χθες Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου εκτέλεσε 9 συνολικά πτήσεις από Σαντορίνη για Αθήνα, 4 τακτικές και 5... Nextdeal newsroom, 04/02/2025 - 09:43 4/2/2025
AEGEAN: Προσθήκη 3 έκτακτων πτήσεων από και προς τη Σαντορίνη από την AEGEAN 3 και 4 Φεβρουαρίου Η AEGEAN ενημερώνει για την προσθήκη δυο (2) έκτακτων, πρόσθετων πτήσεων σήμερα και μίας (1) επιπλέον αύριο, από και προς... Nextdeal newsroom, 03/02/2025 - 09:42 3/2/2025