Nextdeal newsroom, 5/6/2018 - 09:15 facebook twitter linkedin Στο 57,7% το ποσοστό των επιχειρήσεων που καινοτομούν στην Ελλάδα Nextdeal newsroom, 5/6/2018 facebook twitter linkedin Στο 57,7% ανήλθε το ποσοστό των καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων για την τριετία 2014-2016 , παρουσιάζοντας άνοδο κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την τριετία 2012-2014, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της επίσημης στατιστικής έρευνας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) για την Καινοτομία στις ελληνικές επιχειρήσεις. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Πρόκειται για τα στατιστικά στοιχεία που αποστέλλονται από το ΕΚΤ στη Eurostat στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής έρευνας CIS (Community Innovation Survey) για την καινοτομία και τις καινοτομικές δραστηριότητες των επιχειρήσεων στην ΕΕ. Στην Ελλάδα, η έρευνα αφορά 11.000 περίπου ελληνικές επιχειρήσεις με 10 εργαζόμενους και άνω, σε διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα (δείτε εδώ αναλυτικά) για την τριετία 2014-2016, το 57,7% των ελληνικών επιχειρήσεων καινοτομούν, καθώς εφάρμοσαν έναν τουλάχιστον από τους ακόλουθους τύπους καινοτομίας: νέα ή σημαντικά βελτιωμένα προϊόντα (καινοτομία προϊόντος), νέες ή σημαντικά βελτιωμένες διαδικασίες (καινοτομία διαδικασίας), νέες οργανωσιακές μεθόδους (οργανωσιακή καινοτομία), νέες μεθόδους μάρκετινγκ (καινοτομία μάρκετινγκ). Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη τριετία 2012-2014 και κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την τριετία 2010-2012. Η αύξηση αφορά τόσο τις επιχειρήσεις που καινοτομούν σε προϊόντα ή/και διαδικασίες όσο και αυτές που καινοτομούν στην οργάνωση ή/και στο μάρκετινγκ. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η αύξηση στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας. Την περίοδο 2014-2016 το 47,1% των ελληνικών επιχειρήσεων καινοτομούν σε προϊόντα ή/και διαδικασίες, σημειώνοντας άνοδο κατά 8,4 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη τριετία 2012-2014 και κατά 12,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την τριετία 2010-2012. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων για την ανάπτυξη καινοτομιών σε προϊόντα ή/και διαδικασίες ξεπέρασαν τα 2 δισ. ευρώ το 2016 (2.047,08 εκατ. ευρώ), μεγαλύτερες κατά 432,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014 και κατά 141,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2012. Καινοτομίες σε οργάνωση ή/και μάρκετινγκ καταγράφει το 46,7% των ελληνικών επιχειρήσεων, σημειώνοντας άνοδο κατά 6,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη τριετία 2012-2014 και κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την τριετία 2010-2012. Όσον αφορά τους επιμέρους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, στον τομέα της Βιομηχανίας το ποσοστό καινοτομίας φθάνει το 59,5% για την περίοδο 2014-2016, εμφανίζοντας βελτίωση των επιδόσεων από το 54,5% την περίοδο 2012-2014 και το 52,8% την περίοδο 2010-2012. Αντίστοιχη βελτίωση καταγράφεται και στον τομέα των Υπηρεσιών, με το ποσοστό να αυξάνεται στο 56,5% το 2014-2016, από το 48,0% για την περίοδο 2012-2014. Αντίστοιχη αύξηση καταγράφεται και σε επιμέρους δείκτες της έρευνας CIS οι οποίοι αποστέλλονται από το ΕΚΤ για την καθιερωμένη έκδοση European Innovation Scoreboard (EIS) της ΕΕ. Η έκδοση EIS παρέχει σε ετήσια βάση συγκριτική ανάλυση των επιδόσεων των κρατών μελών της ΕΕ σε μια σειρά από παραμέτρους και δείκτες που αποτυπώνουν το περιβάλλον και τις συνθήκες καινοτομίας, τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους, τις καινοτομίες των επιχειρήσεων και τον αντίκτυπό τους στη συνολική απασχόληση και οικονομία. Οι έξι δείκτες που αποστέλλει το ΕΚΤ για το ΕΙS αφορούν: τον βαθμό στον οποίο οι καινοτομίες σε προϊόντα ή/και διαδικασίες αναπτύσσονται εντός της επιχείρησης (Innovations in-house), την εισαγωγή καινοτομιών προϊόντος ή/και διαδικασίας (Introduction of product/process innovations), την εισαγωγή οργανωσιακής καινοτομίας ή/και καινοτομίας μάρκετινγκ (Introduction of marketing/organisational innovations), τον βαθμό συνεργασίας με άλλους φορείς/οργανισμούς/επιχειρήσεις για την ανάπτυξη καινοτομίας προϊόντος ή/και διαδικασίας (Innovators collaborating with others), τις δαπάνες για καινοτομία εκτός των δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη (Non-R&D innovation expenditure), και τις πωλήσεις καινοτόμων προϊόντων (Sales of new to market and new to firm innovations). Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΤ, καταγράφεται βελτίωση των επιδόσεων των ελληνικών επιχειρήσεων την περίοδο 2014-2016 σε όλες τις περιπτώσεις των παραπάνω δεικτών σε σχέση με τους αντίστοιχους δείκτες των προηγούμενων περιόδων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 4/4/2018 ΕΥ: Πολλές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να υλοποιήσουν πλήρως το ψηφιακό τους όραμα
Καινοτόμες λύσεις για τις επιχειρήσεις υπόσχεται η ασφάλιση! Υπάρχει ένα αυξανόμενο φάσμα καινοτόμων λύσεων μεταφοράς κινδύνου για την κάλυψη των περισσότερων κινδύνων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις, σύμφωνα... Nextdeal newsroom, 16/10/2017 - 08:56 16/10/2017
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αγκαλιάζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη Οι SDGs (Sustainable Development Goals) αποτελούν σήμερα μία παγκόσμια αναγνωρίσιμη και αποδεκτή πλατφόρμα δράσης και επικοινωνίας που στοχεύει, μέσω της... Nextdeal newsroom, 26/01/2018 - 09:44 26/1/2018