Nextdeal newsroom, 12/4/2019 - 16:23 facebook twitter linkedin Τα "μηνύματα" από το συνέδριο του Economist για τις υποδομές σε Ελλάδα και Ανατολική Μεσόγειο Nextdeal newsroom, 12/4/2019 facebook twitter linkedin Τη σημασία της συνδεσιμότητας με τις βαλκανικές χώρες, «ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει ενδοχώρα και καλύτερη πρόσβαση στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη», επεσήμανε από το βήμα του συνεδρίου του Economist, για τις υποδομές στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο την επόμενη δεκαετία, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος στο πλαίσιο αυτό έκανε μνεία στη Συμφωνία των Πρεσπών. «Πώς θα μπορούσαμε να έχουμε κοινό σιδηρόδρομο, όταν δεν είχαμε διμερή συμφωνία;», ανέφερε χαρακτηριστικά, για τις σχέσεις με τη Βόρεια Μακεδονία. Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει εκπονήσει εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών και ανέδειξε τον σιδηρόδρομο ως προτεραιότητα. Αναφερόμενος στους αυτοκινητόδρομους, μίλησε για «τσουχτερά διόδια που θα πρέπει να μειωθούν» και άσκησε κριτική στον αρχικό σχεδιασμό της Εγνατίας Οδού: «Ο ελληνικός λαός παρείχε 6-7 δισ. ευρώ για την κατασκευή ενός υπέροχου δρόμου, ο οποίος ωστόσο δεν συνδέεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δεν συνδέεται με κανένα βιομηχανικό ή τουριστικό κέντρο και δεν έχει κάθετες συνδέσεις με τα Βαλκάνια». Ο ίδιος απευθύνθηκε στην ΕΕ λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα πρέπει και οι μικρότερες χώρες όπως η Ελλάδα να έχουν ένα κομμάτι της παραγωγής, δεν μπορεί να είναι μόνο χώρες που θα δανείζονται και θα καταναλώνουν». Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Χατζηδάκης υποστήριξε ότι «αν συνεχιστεί το πρόβλημα με επενδύσεις όπως το Ελληνικό, οι Σκουριές και ο Πειραιάς, που έχουν καταστεί πλέον διεθνή θέματα, τότε ό,τι και να σχεδιάσει κανείς σε επίπεδο υποδομών, δεν θα καταφέρει τίποτα», ενώ τόνισε ότι: «η χώρα θα πρέπει να πείσει ότι είναι φιλική στις επενδύσεις. Αυτή θα είναι και η αξία της επικείμενης πολιτικής αλλαγής». Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε ιδανική θέση ώστε να καταστεί κόμβος στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για την ανάγκη ενός σχεδίου μακράς πνοής το οποίο θα ενταχθεί στον ευρύτερο αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας, με τις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση χρηματοδότησης. Αναφερόμενος σε επιμέρους ζητήματα, χαρακτήρισε ατελέσφορη τη λύση που προωθεί η κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, επισημαίνοντας τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για ιδιωτικοποίηση με πλειοψηφικό πακέτο 66%. Επιπλέον, μίλησε για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης ως προτεραιότητα, «ώστε να σταματήσουμε να δίνουμε 800 εκατ. ευρώ τον χρόνο». Για τα λιμάνια, υπογράμμισε ότι η ΝΔ είναι θετική «στην επέκταση της προσπάθειας σε Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα, Βόλο και Ηράκλειο». Ο ίδιος μίλησε για την ανάγκη επενδύσεων 10 δισ. ευρώ στις υποδομές, εκτιμώντας ότι τα 4 δισ. ευρώ θα είναι διαθέσιμα από το ΕΣΠΑ, και άρα θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης και οι ευκαιρίες για συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. «Η επέκταση της Αττικής Οδού θα δώσει φρέσκο χρήμα στο Δημόσιο», παρατήρησε ο κ. Χατζηδάκης. Οι επενδύσεις που υλοποιούνται στον διάδρομο Orient-East-Med, ο οποίος διασχίζει την Ελλάδα, στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ), θα δημιουργήσουν 705.000 ευκαιρίες απασχόλησης και 170 δισ. ευρώ πρόσθετου ΑΕΠ για την περίοδο 2017-2030, σύμφωνα μα όσα είπε η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc, η οποία ήταν και η τιμώμενη ομιλήτρια κατά τη διάρκεια επίσημου δείπνου του Economist αλλά και κατά την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου. Στο πλαίσιο αυτό, η Επίτροπος υπογράμμισε: «Αυτό είναι ένα πολύ σαφές μήνυμα σε όσους εργάζεστε για την προετοιμασία ή την ολοκλήρωση οποιουδήποτε από τα έργα που συνδέονται με αυτόν τον διάδρομο: αξίζει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την έγκαιρη ολοκλήρωση αυτών των έργων - τα οφέλη για την περιοχή θα είναι σημαντικά». NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Μιλώντας ευρύτερα για το project ΤΕΝ-Τ, η κ. Bulc υπογράμμισε ότι 800.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας θα είναι διαθέσιμες σε σύγκριση με το 2016, ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης του κεντρικού δικτύου, γεγονός που θα προσθέσει 1,6% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ - «τα νούμερα αυτά αναμένεται να αυξηθούν μετά το 2030, από τη στιγμή που η οικονομία θα επωφελείται από τον πυρήνα του προγράμματος». Η Ελλάδα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να δει κάποια από αυτά τα οφέλη, σύμφωνα με την Επίτροπο, η οποία υπογράμμισε ότι η χώρα έχει χρησιμοποιήσει το πλήρες κονδύλι του Ταμείου Συνοχής CEF και έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο, θέτοντας σε λειτουργία το νέο τμήμα σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Δομοκός, που συμπληρώνει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αθήνα. Η κ. Bulc στάθηκε στη σημασία της συνδεσιμότητας στην Ευρώπη, ως στοιχείο το οποίο πριν απ΄όλα συμβάλλει στην ειρηνική συμβίωση των χωρών της ηπείρου. Η ίδια επεσήμανε ότι το 70% των χρηματοδοτήσεων στον τομέα των μεταφορών αφορά σιδηρόδρομους και προέτρεψε την Ελλάδα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες για να είναι σε θέση να καταστεί κόμβος μεταφορών. «Μέχρι το 2030 θα δείτε ένα τελείως καινούργιο σιδηροδρομικό σύστημα στην Ευρώπη. Αντί για 40.000 κανονισμούς, θα έχουμε μόλις 16.000. Θα καθορίσουν το σύστημα και θα αφορούν αδιάλειπτες μεταφορές», σημείωσε η κ. Bulc, η οποία στάθηκε επίσης στη σύνδεση της στρατηγικής στις μεταφορές με τους στόχους για το κλίμα. «Το 60% της μόλυνσης προέρχεται από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα», επεσήμανε, μιλώντας για την ανάγκη της μεγαλύτερης δυνατής ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τα περιθώρια της Ελλάδας για μεγάλες επενδύσεις είναι πολύ σημαντικά και οι δυνατότητες είναι μεγαλύτερες από αυτές που εμφανίζουν οι δανειστές και οι διεθνείς οργανισμοί, εκτίμησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εταιρειών GEK TERNA Γιώργος Περιστέρης. «Ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση και διασυνδέσεις αποτελούν ένα ενιαίο και συμπληρωματικό σύνολο, το οποίο μπορεί τα επόμενα χρόνια να ξεπεράσει τα 8 δις σε επενδύσεις κεφαλαίου και να προσθέσει 1,5% στο ΑΕΠ ετησίως», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Περιστέρης. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για την ανάγκη οικονομικού πατριωτισμού και στήριξης του τραπεζικού συστήματος. «Δεν μπορεί να ζητά κανείς επιχορηγήσεις και χαμηλά επιτόκια από το τραπεζικό σύστημα, όταν κρατάει τα λεφτά του εκτός Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας επίσης ότι οι ξένοι όμιλοι «πρώτα θα δουν τους ελληνικούς ομίλους να επενδύουν και μετά θα επενδύσουν και αυτοί». Επικαλούμενος μελέτη της PriceWaterhouse Coopers, σημείωσε ότι ο αριθμός των προγραμματισμένων και ανεκτέλεστων έργων υποδομών έχει αυξηθεί σημαντικά, λόγω αναγκών αλλά και δυνατοτήτων, προσεγγίζοντας τα 20 δισεκατομμύρια μέχρι το 2023. Ο ίδιος τόνισε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές τους, εξαιτίας της φορολογικής μεταχείρισης και της γραφειοκρατικής συμπεριφοράς του ελληνικού κράτους, «η οποία παραμένει δυστυχώς αμετάβλητη». Τέλος, η διευθύντρια προβλέψεων, αναλύτρια για την Ευρώπη του Economist Intelligence Unit και πρόεδρος του συνεδρίου του Economist Emily Mansfield ανέφερε χαρακτηριστικά «επενδύστε στις επενδύσεις» και υποστήριξε ότι μια χώρα με καλές υποδομές έχει σαφώς αυξημένες πιθανότητες να προσελκύσει ξένες άμεσες επενδύσεις, που με τη σειρά τους παράγουν προστιθέμενη αξία για την οικονομία. Μεταφέροντας την εκτίμηση του EIU για τις υποδομές στην Ευρώπη, τόνισε ότι η Δανία, η Φινλανδία και η Σουηδία αποτελούν τις κορυφαίες χώρες στον τομέα. Ξεχωρίζοντας χώρες οι οποίες αναμένεται να επιδείξουν αξιοσημείωτη βελτίωση τα επόμενα χρόνια, αναφέρθηκε στην Εσθονία (προβλέπεται ότι θα ανέλθει στην 8η από τη 13η θέση) αλλά και στην Ελλάδα (στην 19η από την 26η θέση σήμερα). Επίσης, στην Πολωνία (στην 22η από την 28η θέση). Στον αντίποδα, στάθηκε σε χώρες με ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις, μεταξύ άλλων λόγω θεσμικών αδυναμιών, όπως η Τουρκία, η Ρωσία και η Ουκρανία. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 4/12/2018 Μείωση φορολογικών συντελεστών και ασφαλιστικών εισφορών στο σχέδιο της ΝΔ
Χριστόφορος Σαρδελής: Πώς η τεχνολογία μπορεί να υπονομεύσει την ιδέα της ασφάλισης; "Με την τεχνολογία, πέραν από τις όποιες ενστάσεις μπορεί να εγείρει ο καθένας μας για την παραβίαση της ιδιωτικότητας και... Nextdeal newsroom, 28/09/2018 - 13:56 28/9/2018
Γιάννης Καντώρος: Η ασφάλιση υγείας βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις Έντονο αποτύπωμα μηνυμάτων για την ασφαλιστική αγορά άφησε η τοποθέτηση του Γιάννη Καντώρου, Διευθύνοντος Συμβούλου της ΙΝΤERAMERICAN, στο Συνέδριο του... Nextdeal newsroom, 28/09/2018 - 08:32 28/9/2018