Nextdeal newsroom, 30/1/2020 - 11:52 facebook twitter linkedin Ξέρετε ποια είναι τα δικαιώματά σας όταν κάνετε πληρωμές στην Ευρώπη; Nextdeal newsroom, 30/1/2020 facebook twitter linkedin Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) ενημερώνει για τα δικαιώματά μας όταν κάνουμε πληρωμές στην Ευρώπη. Αναλυτικά αναφέρει τα εξής: Κάθε καταναλωτής που διαμένει νόμιμα στην Ε.Ε. δικαιούται τουλάχιστον ένα βασικό λογαριασμό πληρωμών δωρεάν ή έναντι εύλογου τέλους (δηλαδή λογαριασμό που συνοδεύεται από χρεωστική κάρτα, καλύπτει τις αναλήψεις μετρητών, την τοποθέτηση χρηματικών ποσών και την εκτέλεση και λήψη πληρωμών). Πληρωμές σε ευρώ: ίδιο κόστος με τις εγχώριες πληρωμές Ο λογαριασμός σε ευρώ μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε όλες τις πληρωμές μας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι διασυνοριακές πληρωμές σε ευρώ έχουν το ίδιο κόστος με τις εγχώριες πληρωμές σε ευρώ. Οι αναλήψεις μετρητών σε ευρώ εκτός του δικτύου ΑΤΜ της τράπεζάς μας αναμένεται να έχουν σε άλλο κράτος μέλος το ίδιο κόστος που έχουν στη χώρα μας. Μεγαλύτερη ασφάλεια – περισσότερη προστασία Από τον Σεπτέμβριο του 2019 οι ηλεκτρονικές σας πληρωμές είναι ασφαλέστερες χάρη στην αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη. Αυτό γίνεται με συνδυασμό διαφόρων στοιχείων εξακρίβωσης της ταυτότητας, π.χ. το PIN και τα δακτυλικά μας αποτυπώματα. Για περισσότερες πληροφορίες, θα πρέπει να επικοινωνήσουμε με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών μας. Η ευθύνη μας σε περίπτωση μη εγκεκριμένης πληρωμής —για παράδειγμα σε περίπτωση κλοπής της πιστωτικής μας κάρτας— περιορίζεται σε ανώτατο ποσό 50 ευρώ (εξαιρούνται οι περιπτώσεις βαριάς αμέλειας). Δεν φέρουμε ευθύνη για οποιαδήποτε μη εγκεκριμένη πληρωμή που γίνεται αφού έχουμε ενημερώσει την τράπεζά μας ή για ηλεκτρονική πληρωμή μέσω διαδικτύου εάν ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών μας ή η τράπεζά μας δεν προβλέπει αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη. Σε περίπτωση που το ποσό της τελικής πληρωμής με κάρτα δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων (π.χ. ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή έξοδα διαμονής σε ξενοδοχείο), ο έμπορος μπορεί μόνο με τη συγκατάθεσή μας να δεσμεύει ένα συμφωνημένο ποσό στην κάρτα μας. Με την «άμεση χρέωση» (π.χ. όταν έχουμε εξουσιοδοτήσει μια εταιρεία να εισπράττει πληρωμές από τον λογαριασμό σας) έχουμε στη διάθεσή μας 8 εβδομάδες για να διεκδικήσουμε οποιοδήποτε ποσό χρεώθηκε χωρίς να δικαιολογείται. Το ποσό πρέπει να σας επιστραφεί εντός 10 εργάσιμων ημερών. Δίκαιη τιμολόγηση Έχουμε δικαίωμα να ξέρουμε αν και ποιες επιβαρύνσεις ισχύουν για τις πληρωμές μας. Κατά κανόνα, οι έμποροι, τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, δε μπορούν να μας επιβάλουν τιμή μεγαλύτερη από την αναρτημένη («πρόσθετες χρεώσεις»), όταν πληρώνουμε με καταναλωτικές χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. για ορισμένες κάρτες), μπορεί να εξακολουθούν να ισχύουν πρόσθετες χρεώσεις, αλλά πρέπει να αντικατοπτρίζουν το πραγματικό κόστος που έχει για τον έμπορο αυτή η μέθοδος πληρωμής. Εάν θεωρούμε ότι χρεωθήκαμε αδικαιολόγητες προσαυξήσεις, για παράδειγμα κατά την κράτηση πτήσης ή την πληρωμή για κράτηση ξενοδοχείου, πρέπει να επισκεφθούμε τον διαδικτυακό σύνδεσμο για να μάθουμε περισσότερα σχετικά με τα δικαιώματά μας. Νέες υπηρεσίες Χάρη στην πρόσφατη τεχνολογία, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε τις νέες, καινοτόμες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες που προσφέρονται, από αδειοδοτημένες τράπεζες και άλλους ρυθμιζόμενους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, πέραν της δικής σας τράπεζας. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μπορούμε να παρακολουθούμε τα οικονομικά μας ή να πραγματοποιούμε αγορές, μέσω διαδικτύου, χωρίς πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Όπως και οι τράπεζες, αυτοί οι νέοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών πρέπει να έχουν λάβει άδεια, να εποπτεύονται και να χειρίζονται τα δεδομένα μας με ασφάλεια. Οι κανόνες της Ε.Ε. διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των ηλεκτρονικών μας πληρωμών. Αν όμως υπάρχει πρόβλημα, η τράπεζά μας ή άλλοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών υποχρεούνται να απαντούν στις καταγγελίες εντός 15 εργάσιμων ημερών. Αν ωστόσο δεν μείναμε ικανοποιημένοι, μπορούμε να υποβάλουμε την υπόθεσή μας στην αρμόδια εθνική αρχή. Με βάση λοιπόν, τους κανόνες της Ε.Ε., οι ηλεκτρονικές μας πληρωμές γίνονται φθηνότερες, ευκολότερες και ασφαλέστερες. Ας δούμε πώς ακριβώς: Μπορούμε να κάνουμε πληρωμές σε όλη την Ευρώπη (Ε.Ε., Ισλανδία, Νορβηγία και Λιχτενστάιν), με την ίδια ευκολία και ασφάλεια όπως στη χώρα μας. Δεν επιβαρυνόμαστε πλέον με πρόσθετο κόστος από τον έμπορο όταν πληρώνουμε με κάρτα που έχει εκδοθεί στην Ε.Ε. Οι κανόνες καλύπτουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές κάθε είδους (π.χ. μεταφορές πίστωσης, άμεσες χρεώσεις, πληρωμές με κάρτα κ.λπ.). Κάθε πρόσωπο που διαμένει νόμιμα στην Ευρώπη δικαιούται τραπεζικό λογαριασμό, για να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πληρωμές («λογαριασμός πληρωμών»). Τα δικαιώματα αυτά υπάρχουν χάρη στην Ε.Ε. και έχουν ως στόχο να απολαμβάνουμε ασφαλέστερες και πιο εξυπηρετικές πληρωμές. Ας μάθουμε περισσότερα για τα δικαιώματά μας εδώ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 23/1/2020 Πόσα ερωτήματα - καταγγελίες - παράπονα για ασφαλιστικές υπηρεσίες δέχτηκε το ΚΕΠΚΑ το 2019;
13 τρόποι για να μειώσουμε την κατανάλωση του νερού Πολλοί από εμάς σκεφτόμαστε την έλλειψη νερού το καλοκαίρι με τις μεγάλες θερμοκρασίες. Ωστόσο, το φθινόπωρο είναι η εποχή που... Nextdeal newsroom, 12/11/2019 - 09:23 12/11/2019
Η Ε.Ε. κάνει πέντε οικιακές συσκευές ασφαλέστερες! Η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε το πακέτο μέτρων «Οικολογική σχεδίαση», που θα βελτιώσει πέντε είδη προϊόντων, που οι καταναλωτές έχουν στα... Nextdeal newsroom, 29/10/2019 - 14:03 29/10/2019