Nextdeal newsroom, 28/4/2020 - 15:29 facebook twitter linkedin Ελληνικός Τουρισμός & Covid-19: προβλήματα και η επόμενη ημέρα Nextdeal newsroom, 28/4/2020 facebook twitter linkedin Η ταχεία και ανεξέλεγκτη σε κάποιες περιπτώσεις εξάπλωση της πανδημίας παγκοσμίως, πέρα από τις πληγές που αφήνει στο διάβα της σε επίπεδο υγείας, έχει δημιουργήσει συνθήκες παράλυσης στη διεθνή οικονομία, διαμορφώνοντας συγχρόνως ένα αβέβαιο μέλλον στους περισσότερους κλάδους του επιχειρείν. Η αγωνία για τη μετά Covid-19 εποχή ολοένα και μεγαλώνει, ειδικά στις οικονομικές δραστηριότητες εκείνες που έχουν στη βάση τους την ανθρώπινη επαφή και μετακίνηση. Όπως είναι αναμενόμενο, ένας από τους κλάδους που ήδη μετράει τις πληγές του και δείχνει ανήμπορος να αντιδράσει -στην παρούσα φάση τουλάχιστον- είναι αυτός του τουρισμού. Έχοντας λοιπόν μπροστά μας ένα απολύτως ομιχλώδες τοπίο σχετικά με το μέλλον του τουριστικού κλάδου στη χώρα μας - και με δεδομένη τη σημασία και τη συνεισφορά του εν λόγω κλάδου στην ελληνική οικονομία - το Next Deal συζητά με τον Βασίλη Πολύζο για την επόμενη μέρα στη ‘’βαριά μας βιομηχανία’’. Αγαπητέ Βασίλη, ένα πράγμα που αναρωτιούνται όλοι αυτό το διάστημα είναι το αν θα δουλέψει ο τουρισμός φέτος και το πότε θα δοθεί η εκκίνηση για το άνοιγμα των επιχειρήσεων στη χώρα μας. Στην απάντηση της ερώτησης αυτής κρύβεται πραγματικά η αγωνία όλων όσων δραστηριοποιούνται είτε άμεσα είτε έμμεσα με τον τουρισμό. Αν και φαίνεται πως υπάρχει η βούληση και γίνονται προσπάθειες σε κορυφαίο επίπεδο για να δοθούν λύσεις και να λειτουργήσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις το ερχόμενο διάστημα, επικρατεί τεράστια αβεβαιότητα ως προς το πότε θα μπορέσουν οι επιχειρηματίες να ξεκλειδώσουν τις πόρτες τους και να υποδεχτούν ξανά κόσμο. Υπάρχει λοιπόν, μια ασάφεια ως προς τον χρονικό προσδιορισμό της επανεκκίνησης, η οποία κατ’ επέκταση εμποδίζει και τις όποιες προβλέψεις για τη διάρκεια της σεζόν που θα έχουμε φέτος. Φυσικά όμως, τα ερωτήματα που προκύπτουν δεν σταματούν μόνο στα παραπάνω, καθώς θα πρέπει επίσης να δούμε και να αξιολογήσουμε με ποιες χώρες και πελάτες θα μπορέσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις να δουλέψουν και κάτω υπο ποιες διαδικασίες και πρωτόκολλα λειτουργίας - τα οποία θα κληθούν πιθανώς να υποστηρίξουν ακόμη και με οικονομικό κόστος σε αρκετές περιπτώσεις. Σε ότι αφορά τα ξενοδοχεία, τα δεδομένα που φαίνεται πως υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο τραπέζι των συζητήσεων, μιλούν για άνοιγμα των επιχειρήσεων 12μηνης λειτουργίας κάπου στα μέσα Ιουνίου. Για τα εποχιακά ξενοδοχεία, το άνοιγμα πιθανώς να έρθει στα τέλη Ιουνίου ή ακόμα και τον Ιούλιο. Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε με τεράστιο ενδιαφέρον τις απαραίτητες ανακοινώσεις, οι οποίες θα πρέπει να αφορούν το σύνολο της τουριστικής δραστηριότητας - και όχι μόνο τα ξενοδοχεία. Τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στα ελληνικά ξενοδοχεία και ποια η εικόνα που υπάρχει σε επίπεδο κρατήσεων; NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Αβεβαιότητα και αγωνία είναι μόνο δύο από τις λέξεις που θα μπορούσαν να περιγράψουν αυτή τη στιγμή την κατάσταση που βιώνουν οι Έλληνες ξενοδόχοι αλλά και όσοι εργάζονται ή συνεργάζονται με τα ξενοδοχεία όπως εμείς στον κλάδο της διαφήμισης. Με προβληματισμό μάλιστα υποδεχτήκαμε την πρόσφατη έρευνα του Ξ.Ε.Ε σύμφωνα με την οποία 2 στα 3 ελληνικά ξενοδοχεία θεωρούν αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο πτώχευσης μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Η χρονιά είχε ξεκινήσει πραγματικά εξαιρετικά - και βλέποντας και συγκρίνοντας στοιχεία Ιανουαρίου & Φεβρουαρίου των συνεργαζόμενων με εμάς ξενοδοχείων με αντίστοιχες περιόδους τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχε η πεποίθηση πως είχαμε μπροστά μας ίσως την καλύτερη σεζόν των τελευταίων ετών. Από τις αρχές του Μάρτη και πριν ανακοινωθούν τα μέτρα περιορισμού στη χώρα μας, ήταν εμφανής μία κάμψη στη ζήτηση μιας και ήδη είχε δημιουργηθεί παγκόσμια ανησυχία για τον Covid-19 και η γειτονική Ιταλία είχε τοποθετηθεί στο κέντρο του προβλήματος. Από τα μέσα Μαρτίου μέχρι και σήμερα οι νέες κρατήσεις είναι πραγματικά ελάχιστες - ενώ παράλληλα οι ακυρώσεις και τα αιτήματα για αλλαγή των πραγματοποιημένων κρατήσεων αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Πιστεύεις πως όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι θα αρχίσει να ανεβαίνει ξανά η ζήτηση για ταξίδια στη χώρα μας; Απέχουμε σχεδόν ένα μήνα πριν από την έλευση του καλοκαιριού και η ζήτηση - σε επίπεδο online τουλάχιστον αναζητήσεων - βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα που θυμίζουν ίσως μεγέθη Οκτωβρίου. Νομίζω πως όλοι χρειαζόμαστε απαντήσεις αυτή τη στιγμή, τις οποίες οι επιστήμονες της υγείας αδυνατούν να δώσουν είτε λόγω των στοιχείων που έχουν στη διάθεση τους είτε λόγω της επιφυλακτικότητας τους απέναντι στην ομολογουμένως πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε. Προσωπικά, είμαι και παραμένω αισιόδοξος. Πιστεύω πως ο κόσμος μετά από αυτή τη δυσκολία θα θελήσει ως ένα βαθμό να ταξιδέψει. Εφόσον όλα πάνε καλά, θα έχουμε μία χρονιά που θα έχει πολύ έντονο χαρακτήρα last minute σε επίπεδο κρατήσεων. Τα πάντα όμως εξαρτώνται από την εξέλιξη ως προς την άρση των μέτρων στις βασικές για εμάς αγορές στόχους αλλά και οπωσδήποτε από το πότε οι εταιρείες μεταφορών θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν. Όπως πολύ σωστά επισημαίνει συχνά ο Υπουργός Τουρισμού αλλά και ο ΣΕΤΕ, στα πρώτα μέτρα της ανηφόρας που έχουμε να διανύσουμε μπροστά μας θα πρέπει να λύσουμε το θέμα της εξομάλυνσης των πτήσεων και των μεταφορών γενικότερα. Αυτό θα είναι και το σημείο κλειδί για τους ταξιδιώτες για να προχωρήσουν σε κάποια κράτηση - αγορά σχετική με ταξίδι. Με βάση την εξειδίκευση και την εμπειρία σου στο digital marketing, πως θα πρότεινες να χειριστούν οι τουριστικές επιχειρήσεις τις ενέργειες τους αυτή την περίοδο; Γενικότερα, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν στις παρούσες συνθήκες, τοποθετώντας τους πελάτες και το προσωπικό τους στο επίκεντρο και δείχνοντας κατανόηση και αλληλεγγύη στην πράξη. Παράλληλα - και σε ότι αφορά το digital - είναι κρίσιμο να καταφέρουν να εκπέμψουν εμπιστοσύνη και αίσθημα ασφάλειας μέσα από τα μηνύματα που αναπαράγουν. Είναι πολλοί αυτοί που αναρωτήθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης αυτής αν θα πρέπει να κατεβάσουν ρολά στις digital ενέργειες τους. Η απάντηση είναι ξεκάθαρα όχι. Θα χρειαστεί όμως - απαραιτήτως - να επαναξιολογήσουν τη στρατηγική και τη στόχευση των ενεργειών τους, όπως επίσης και να διαμορφώσουν το tone of voice της επικοινωνίας και το budget των paid ενεργειών τους σύμφωνα με τις ανάγκες της τρέχουσας περιόδου. Επιπλέον, η όλη κατάσταση με τον Covid-19 και τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν παγκοσμίως, επιτάχυνε ραγδαία την προσαρμογή των καταναλωτικών μας συνηθειών στο online περιβάλλον. Το στοιχείο αυτό, ας το κρατήσουμε για την επόμενη ημέρα στην οποία είναι βέβαιο πως θα χρειαστεί να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ψηφιακή μας παρουσία, επενδύοντας στρατηγικά πια σε αυτή και όχι ευκαιριακά. Πως πιστεύεις πως θα βρει η επόμενη ημέρα τον ελληνικό τουρισμό; Αρχικά, εύχομαι ειλικρινά να μπορέσουμε όλοι να βγούμε με τις λιγότερες δυνατές απώλειες από την κατάσταση αυτή. Αν αφήσουμε μίζερες νοοτροπίες και κακές αντιλήψεις στο παρελθόν, πιστεύω ακράδαντα πως ο ελληνικός τουρισμός θα είναι πολύ δυνατότερος την επόμενη μέρα, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του γι’ ακόμη μία φορά. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν λόγοι να αισιοδοξούμε για το αύριο, όχι μόνο γιατί έχουμε μία όμορφη χώρα με καλό επίπεδο τουριστικών υπηρεσιών, αλλά (και) γιατί η επιτυχής, όπως φαίνεται, διαχείριση της υγειονομικής κρίσης μας ανέδειξε ως ασφαλή προορισμό, δίνοντας μας πολλές θετικές αναφορές στα διεθνή media ενισχύοντας το brand Greece ακόμη περισσότερο. Ο Βασίλης Πολύζος ([email protected]), Founder της THE VSCOPE δραστηριοποιείται στους τομείς της διαφήμισης και του τουρισμού ως Brand Strategist & Digital Marketing Expert. Μέσα από την εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία του στην αξιοποίηση των Digital Marketing Tools, έχει αναλάβει σημαντικούς ρόλους στο παρελθόν, σε advertising agencies όπως η DOPE Studio, η OBQO και η Nelios, βοηθώντας δημοφιλή brands να διαμορφώσουν την κατάλληλη στρατηγική και να πετύχουν τους στόχους τους στο ψηφιακό περιβάλλον. Παράλληλα, από το 2016 έως και σήμερα, ενισχύει τις προσπάθειες για τη διεύρυνση του digital ecosystem στη χώρα μας, μέσα από τη συμμετοχή του ως εκπαιδευτής στην πρωτοβουλία της Google ‘’Grow Greek Tourism Online’’ αλλά και στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΙΝΣΕΤΕ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 23/4/2020 Γιώργος Γεραπετρίτης: Το σχέδιο της κυβέρνησης για την άρση των περιοριστικών μέτρων
Τουρισμός και πανδημία: οι ευρωβουλευτές ζητούν ξεκάθαρο σχέδιο δράσης! Η επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Κοινοβουλίου προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντάξει ευρωπαϊκό σχέδιο δράσης για τον τομέα του... Nextdeal newsroom, 21/04/2020 - 17:58 21/4/2020
Κυριάκος Μητσοτάκης: Στόχος να περιορίσουμε τις αρνητικές συνέπειες στον τουρισμό Οι σημαντικές επιπτώσεις της κρίσης του COVID-19 στον τουρισμό και οι προοπτικές της δυναμικής επανεκκίνησης, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν,... Nextdeal newsroom, 09/04/2020 - 14:18 9/4/2020