Nextdeal newsroom, 7/3/2023 - 09:45 facebook twitter linkedin Ο πληθωρισμός έφερε αύξηση του τζίρου των σουπερμάρκετ τον Ιανουάριο! - Τι δείχνουν οι έρευνες Nextdeal newsroom, 7/3/2023 facebook twitter linkedin Τόνωση του τζίρου στα σουπερμάρκετ έφερε ο πληθωρισμός τον πρώτο μήνα του έτους την ώρα που οι καταναλωτές μείωσαν τις ποσότητες προϊόντων στο καλάθι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον περυσινό Ιανουάριο, μια αύξηση που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 10% και όχι με την αύξηση της ζήτησης. Ειδικότερα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022. Την ίδια χρονική περίοδο η αξία των πωλήσεων είναι αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σημειώνεται ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες. Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των PL προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%. Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%. Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%). Τα στοιχεία του Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σουπερμάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%. Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%. Κατά 6,4% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Αύξηση, 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου. Πηγή ΕΡΤ Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 3/3/2023 Ανατροπή με το Market Pass: Ποιοι πληρώνονται σήμερα και ποιοι την ερχόμενη εβδομάδα
Στο 6,5% μειώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο Ο ετήσιος πληθωρισμός της ζώνης του ευρώ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 8,5% τον Φεβρουάριο του 2023, από 8,6% τον Ιανουάριο... Nextdeal newsroom, 02/03/2023 - 13:41 2/3/2023
Έκθεση της Deloitte για το 2022: Αμυντική αντίδραση των Ευρωπαίων CFOs στις επιπτώσεις του πληθωρισμού Όπως αποτυπώνεται στην φθινοπωρινή έκδοση της Έκθεσης της Deloitte, European CFO Survey, oι Ευρωπαίοι Οικονομικοί Διευθυντές (CFOs) θεωρούν ότι οι... Nextdeal newsroom, 16/02/2023 - 10:43 16/2/2023