Σειρά ρυθμίσεων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να υπάρξουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σχετίζονται με τα μέτρα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους.
Ειδικότερα, στην εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών προς τη νεοσυσταθείσα επιτροπή, που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ηλεκτρικών πατινιών, αναφέρονται τα εξής:
- Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) είναι όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγονται στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς.
- Οι οδηγοί τους απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα. Παράλληλα υποχρεούνται να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.
- Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ/ώρα και 25 χλμ/ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν.2696/99 (ΦΕΚ 57/Α') «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ/ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.
- Προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Για εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5Χ8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσής/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ' ελάχιστο την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.
Σε δεύτερο χρόνο προβλέπεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών των θεμάτων σήμανσης των ΕΠΗΟ με σήμανση CE και τα ζητήματα εποπτείας της αγοράς. Μετά την έκδοση της απόφασης αυτής ο οικονομικός φορέας οφείλει να θέτει σήμανση CE στα ΕΠΗΟ που κατασκευάζει ή αντιπροσωπεύει κατά την έννοια του άρθρου 30 του Κανονισμού 765/2008/ΕΚ.
Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Υ.Γ.: Υπενθυμίζεται ότι τον Μάρτιο του 2019 το Nextdeal με επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη έθιξε το θέμα της ασφαλιστικής κάλυψης αστικής ευθύνης έναντι τρίτων για τα ηλεκτρικά πατίνια. Η επιστολή κοινοποιήθηκε στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος.
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή:
NEWSLETTER
Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.
"ΠΡΟΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Κου ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΠΙΡΤΖΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ 2 & ΤΣΙΝΑΝΤΕ
ΤΚ 15669, ΠΑΠΑΓΟΣ
Κοινοπ.: Κα ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΑΝΤΩΝΑΚΗ
ΓΕΝ. Δ/ΝΤΡΙΑ ΕΝΩΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αθήνα, 29 Μαρτίου 2019
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Το τελευταίο διάστημα έχει πληθύνει ο αριθμός των νέου τύπου οχημάτων όπως είναι τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα και σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς.
Σύμφωνα με παράγοντες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς με τους οποίους επικοινώνησε στο πλαίσιο ρεπορτάζ το Nextdeal.gr δεν υπάρχει νομοθεσία που να προβλέπει την ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης έναντι τρίτων για τα πατίνια, όπως ισχύει για τα υπόλοιπα οχήματα. Χωρίς υποχρεωτική ασφάλιση είναι ακόμα χιλιάδες ποδήλατα και μικρού κυβισμού μηχανάκια. Ήδη τα πρώτα ατυχήματα έκαναν την εμφάνισή τους και οι οδηγοί των πατινιών είναι ανασφάλιστοι.
Το Nextdeal.gr πιστεύει ότι η πολιτεία σε συνεργασία με την ελληνική ασφαλιστική αγορά πρέπει να εξετάσει το θέμα όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Προτίθεστε λοιπόν να αναλάβετε κάποια πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση;
Εν αναμονή της απάντησης σας.
Διατελούμε μετά τιμής.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Γ. ΣΠΥΡΟΥ
ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
evaggelos@spiroueditions.gr
Τηλ.: +30 210 32.29.394
Κιν.: +30 693.2216.464
Φιλελλήνων 3, Σύνταγμα, Αθήνα Τ.Κ.10557 Greece
www.spiroueditions.gr"
Διαβάστε επίσης, εδώ παλαιότερο άρθρο του nextdeal.gr με θέμα "Ηλεκτρικό Πατίνι: Απαραίτητη ή όχι η ασφάλιση πρόκλησης υλικών ζημιών και σωματικών βλαβών προς τρίτους;".