Το καλοκαίρι του 2020 πρόκειται να ολοκληρωθούν οι τρείς νέοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ το καλοκαίρι του 2021 αναμένονται ακόμη τρείς (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).
Αυτό γνωστοποίησε ο Νικόλαος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της της Αττικό Μετρό Α.Ε., κατά την ομιλία του στο Athens Investment Forum αναλύοντας τα έργα και τις επενδύσεις που πραγματοποιεί η εταιρία.
Όπως επεσήμανε, στα οφέλη του έργου υπολογίζεται η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως με 115 χιλ. πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή λιμάνι – αεροδρόμιο να φθάνει τα 55 λεπτά. Όσον αφορά την επέκταση του τραμ Πειραιά, με ολοκλήρωση το επόμενο έτος (προϋπολογισμός 50 εκατ. ευρώ), ο κ. Κουρέτας αποκάλυψε ότι η επιβατική κίνηση ανά ημέρα εκτιμάται τις 35.000 νέους επιβάτες.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, την τελευταία 20ετία η εταιρία έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χλμ. γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ. Στο στάδιο της δημοπράτησης είναι το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι για 13 χλμ. με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ. Στο στάδιο σχεδιασμού/ μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χλμ. γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χλμ. γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής. Στο στάδιο του σχεδιασμού / μελετών βρίσκονται ακόμη 9 χλμ. γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου. Στα λοιπά έργα που «τρέχει» η εταιρεία είναι αμαξοστάσια, κέντρα ελέγχου λειτουργίας, χώροι στάθμευσης, εγκαταστάσεις μετεπιβίβασης λεωφορείων, αποκατάσταση και ανάπλαση αστικών περιοχών, σιδηροδρομική σύνδεση με αεροδρόμιο κ.τ.λ.