Nextdeal newsroom, 5/12/2019 - 10:47 facebook twitter linkedin Η προστασία των καταναλωτών στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ευρωπαίων ασφαλιστών! Nextdeal newsroom, 5/12/2019 facebook twitter linkedin Η Insurance Europe σε έγγραφό της (δείτε εδώ) αναλύει τους τρόπους με τους οποίους οι αρμόδιοι για τη χάραξη πολιτικής στην ΕΕ μπορούν να εξασφαλίσουν ότι οι κανόνες για τους ασφαλιστές λειτουργούν σωστά και ωφελούν τους καταναλωτές. Όπως τονίζει, ο ασφαλιστικός κλάδος υποστηρίζει σθεναρά τους ρυθμιστικούς κανόνες υψηλής ποιότητας που προστατεύουν τους καταναλωτές και τους βοηθούν να αγοράζουν τα σωστά προϊόντα. Δυστυχώς, οι κανόνες των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών στην ΕΕ δεν επιτυγχάνουν πάντοτε τον στόχο τους ώστε να ωφελούν τους καταναλωτές και οι τρέχουσες κανονιστικές διαδικασίες δεν οδηγούν πάντοτε σε καλά αποτελέσματα. Ωστόσο, η Insurance Europe θεωρεί ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναγνωρίσει αυτό το πρόβλημα. Στο έγγραφο, η Insurance Europe καλεί τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής στην ΕΕ να: Αποφύγουν τις συνεχείς κανονιστικές αλλαγές - Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να διεξάγουν εμπεριστατωμένη ανάλυση για να διασφαλίσουν ότι οποιαδήποτε νέα νομοθεσία (Επίπεδα 1, 2 και 3) είναι κατάλληλη για το σκοπό από την αρχή. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να διατηρούν το κανονιστικό πλαίσιο σταθερό και να αλλάζουν κανόνες μόνο εάν αποδειχθεί ότι ωφελούν τους καταναλωτές. Αποφύγουν τη νομική αβεβαιότητα - Οι φορείς χάραξης πολιτικής πρέπει να διαθέσουν τον απαραίτητο χρόνο και τους πόρους για ουσιαστικές διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους. Η εμπειρία της ασφαλιστικής βιομηχανίας μπορεί να βοηθήσει την ΕΕ να παράγει νομοθεσία υψηλής ποιότητας που να παρέχει τη μέγιστη νομική σαφήνεια. Αποφύγουν ανακολουθίες, επικαλύψεις και επαναλήψεις - Πρέπει να διασφαλιστεί η συνοχή και η συνέπεια στη νομοθεσία της ΕΕ. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την αξιολόγηση του σωρευτικού αντικτύπου που θα έχουν οι προτεινόμενοι κανόνες και οι υπάρχοντες κανόνες στους καταναλωτές. Αποφύγουν τους ακατάλληλους κανόνες και τις πληροφορίες που παραπλανούν τους καταναλωτές - Οι φορείς χάραξης πολιτικής πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες προς τους καταναλωτές πρέπει είναι σαφείς, ουσιαστικές και να τους βοηθούν να κατανοούν τα ασφαλιστικά προϊόντα. Αποφύγουν τους ξεπερασμένους κανόνες και να μην εμποδίζουν την καινοτομία προς όφελος των καταναλωτών - Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να σχεδιάζουν κανόνες που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες ή υπηρεσίες ψηφιακά, εάν το επιθυμούν, ώστε να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιοποίηση. Θα πρέπει επίσης να σχεδιάσουν κανόνες ανθεκτικούς στο χρόνο και φιλικούς προς την καινοτομία, που να αρμόζουν στην ψηφιακή εποχή και να επιτρέπουν στους ασφαλιστές να ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών. Αποφύγουν τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής που είναι πολύ σύντομα - Πρέπει να υπάρχουν χωριστά χρονικά πλαίσια για την ανάπτυξη μέτρων επιπέδου 2 και 3 και για την εφαρμογή στη βιομηχανία. Οι ασφαλιστές πρέπει επίσης να διαθέτουν τουλάχιστον ένα έτος προσαρμογής μετά την δημοσίευση των κειμένων του επιπέδου 2 στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Η Insurance Europe δημοσίευσε επίσης ένα δέντρο αποφάσεων για να βοηθήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να διασφαλίσουν ότι θα κάνουν τις σωστές επιλογές για τους καταναλωτές κατά το σχεδιασμό και την αναθεώρηση των ασφαλιστικών κανόνων (δείτε εδώ). Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 17/10/2019 Ασφαλίζοντας την κινητικότητα: Ποια ζητήματα προβληματίζουν τους ασφαλιστές;
Insurance Europe: Τι θέλουν οι ασφαλιστές για τον «πρώτο πυλώνα» φορολογίας; Τις απόψεις της σχετικά με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ πάνω στον «πρώτο πυλώνα» του προγράμματος εργασίας για την εξεύρεση λύσης... Nextdeal newsroom, 14/10/2019 - 12:55 14/10/2019
Ποιος είναι ο ρόλος των ασφαλιστών στην ανθεκτικότητα του κυβερνοχώρου; Έκθεση σχετικά με τη συμβολή των ασφαλιστικών εταιριών στις προσπάθειες της ΕΕ για αύξηση της ανθεκτικότητας του κυβερνοχώρου αλλά και... Nextdeal newsroom, 09/10/2019 - 16:01 9/10/2019