Γιώργος Μούζος, 12/10/2020 - 13:40 facebook twitter linkedin Allianz: Μεγάλος κίνδυνος με τα εικονικά κλειδιά των νέων μοντέλων! Γιώργος Μούζος, 12/10/2020 facebook twitter linkedin Τα νέα και συνδεδεμένα αυτοκίνητα έχουν την δυνατότητα να δίνουν πρόσβαση στον ιδιοκτήτη τους μέσω του smartphone του. Για αυτά λοιπόν τα virtual κλειδιά, αναφέρει η Allianz, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να «χακαριστούν» με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια. Η Allianz και η RCAR έχουν ορίσει μια παγκόσμια λίστα για το τι προδιαγραφές πρέπει να πληρούν τα εικονικά κλειδιά, μιας και γενικότερα τα νέα συνδεδεμένα κι έξυπνα αυτοκίνητα πρέπει να προσφέρουν επαρκή προστασία από πιθανούς κινδύνους στον κυβερνοχώρο. Παράλληλα θα πρέπει να επιτρέπουν την πρόσβαση χωρίς διακρίσεις στα δεδομένα του οχήματος, έτσι οι ασφαλιστικές να έχουν άμεση πρόσβαση όταν την χρειαστούν. Το πόσο περίπλοκο είναι αυτό, είναι σίγουρα κάτι που θα φανεί στη πορεία και ήταν κι ένα από τα θέματα συζήτησης στην 8η Ημέρα Allianz Motor, που διεξήχθη στις 22 Σεπτεμβρίου. Εκεί οι ειδικοί εστίασαν στο παράδειγμα του «εικονικού κλειδιού αυτοκινήτου». Για όσους δεν γνωρίζουν, σε αυτό το σημείο να πούμε πως αυτό το είδος κλειδιού ανοίγει, κλειδώνει και ξεκινά το αυτοκίνητο, απλά με τη χρήση ενός smartphone, το οποίο αντικαθιστά το συμβατικό κλειδί. Βολικό, αλλά μπορεί να μας βάλει σε μπελάδες! Ομολογουμένως η είσοδος κι εκκίνηση του αυτοκινήτου σας μόνο με το κινητό σας τηλέφωνο, είναι κάτι που θα σας λύσει τα χέρια, αλλά μπορεί να σας βάλει σε μπελάδες. Όπως για παράδειγμα, τι θα γίνει στην περίπτωση που παραβιαστεί; Ή κάτι που αφορά άμεσα τον ασφαλιστικό κλάδο, τι θα γίνει σε περίπτωση ολικής κλοπής; Πώς ο ιδιοκτήτης θα αποδείξει ότι όντως του το έκλεψαν, μιας και δεν θα μπορεί να προσκομίσει το πλήρες σετ κλειδιών, πέρα από το αυτοκίνητό του; Ή πώς θα αποδειχθεί ότι το αυτοκίνητο δεν εκλάπη, αλλά χρησιμοποιείται από έναν εξουσιοδοτημένο οδηγό που με κάποιο τρόπο απέκτησε το εικονικό κλειδί. Αυτό που ανέφεραν οι ειδικοί της Allianz, είναι πως μετά από κλοπή αυτοκινήτου, ένας πελάτης πρέπει να παραδώσει το πλήρες σύνολο κλειδιών στην ασφαλιστική εταιρεία για να διευθετήσει την αποζημίωσή του. Εάν όμως υπάρχει ψηφιακό κλειδί, εκτός από την παράδοση όλων των φυσικών κλειδιών, πρέπει επίσης να ονομάσει όλους όσοι κατείχαν ένα εξουσιοδοτημένο virtual key κατά τη στιγμή της κλοπής και να αποδείξουν ότι έγιναν ενέργειες για να ακυρωθεί η εξουσιοδότηση εισόδου. Ένα διεθνές πρότυπο για εικονικά κλειδιά Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Allianz ένωσε τις δυνάμεις της με τη RCAR, μια διεθνή ένωση κέντρων έρευνας αυτοκινήτων με 24 μέλη στην Ευρώπη, την Ασία, τη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική και την Αυστραλία, για να καθορίσει ένα διεθνές πρότυπο για εικονικά κλειδιά οχημάτων. Με αυτό το πρότυπο οι πελάτες θα μπορούν να αποζημιώνονται γρήγορα και χωρίς επιπλοκές μετά από ολική κλοπή, ακόμη και όταν χρησιμοποιείται ένα εικονικό κλειδί. Επιπλέον, για την προστασία των πελατών, το πρότυπο ορίζει επίσης μέτρα για την κυβερνο-ασφάλεια ολόκληρου του συστήματος, συμπεριλαμβανομένου του οχήματος, του smartphone, αλλά και των υπηρεσιών τηλεματικής που θα ενσωματώνει. Βέβαια σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως από τον Μάρτιο του 2020, η ένωση των γερμανικών ασφαλιστικών εταιρειών (GDV) καλύπτει αυτά τα συστήματα εάν περιλαμβάνονται στο όχημα. Τα εικονικά κλειδιά αυτοκινήτου δεν πρέπει να είναι διπλότυπα «Ένας πελάτης πρέπει να μπορεί να εμπιστεύεται ένα εικονικό κλειδί. Κανείς δεν πρόκειται να στείλει το smartphone του στην ασφαλιστική εταιρεία εάν το αυτοκίνητό του κλαπεί », ανέφερε ο Jochen Haug, Διευθυντής αξιώσεων της Allianz Versicherungs-AG. «Με άλλα λόγια, το κλειδί δεν θα πρέπει να αντιγράφεται και σε περίπτωση ολικής κλοπής, χρειαζόμαστε μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος εξουσιοδοτήθηκε να χρησιμοποιήσει ποιο κλειδί και πότε». Οι τέσσερις πιο σημαντικές απαιτήσεις για ένα εικονικό κλειδί αυτοκινήτου Ένα εικονικό κλειδί αυτοκινήτου δεν πρέπει να είναι αντιγράφεται. Αναλογικά με ένα φυσικό κλειδί, πρέπει να είναι δυνατόν να πούμε πόσα κλειδιά είναι διαθέσιμα. Όλοι οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες του οχήματος πρέπει να αναφέρονται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο κι ο κάτοχος του αυτοκινήτου να μπορεί να ακυρώσει με βεβαιότητα όλα τα εικονικά κλειδιά αμέσως, σε περίπτωση ολικής κλοπής. Η εξουσιοδότηση για πρόσβαση στο αυτοκίνητο πρέπει να είναι ξεχωριστή από την εξουσιοδότηση για την οδήγησή του, για να αποφεύγεται η παράκαμψη της υπάρχουσας προστασίας που παρέχεται από το ηλεκτρονικό σύστημα ακινητοποίησης κινητήρα και για να διασφαλιστεί περαιτέρω η ασφάλεια. Τα δεδομένα που αφορούν την κατασκευή και αποθήκευση των εικονικών κλειδιών πρέπει να διαχωρίζονται αυστηρά από άλλες εφαρμογές. Όλα τα δεδομένα που είναι κρίσιμα για την ασφάλεια - όπως οι εξουσιοδοτήσεις και το σύνολο των εικονικών κλειδιών, πρέπει να αποθηκεύονται σε ασφαλές περιβάλλον. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 09/04/2025 - 09:15 Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!
Γιώργος Μούζος, 07/04/2025 - 09:06 Ξεσκεπάζοντας την ασφαλιστική απάτη: Η δύναμη των Big Data και των social media
Γιώργος Μούζος, 04/04/2025 - 09:18 Αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δύο τεχνολογίες που οδηγούν το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς
Audi A5 e-hybrid: Η ασφάλεια και η τεχνολογία στην υπηρεσία του δραστήριου ασφαλιστή Με πλήρη γκάμα εκδόσεων, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, το νέο A5 αποτελεί το πιο σύγχρονο εργαλείο για όσους αναζητούν... Γιώργος Μούζος, 02/04/2025 - 09:14
Πώς τα «μυστικά» δεδομένα οδήγησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων; Μεγάλες ευκαιρίες και ανατροπές: Τα δεδομένα τηλεματικής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν νέους δρόμους στην ασφάλιση οχημάτων. Δείτε πώς διαμορφώνεται μια... Γιώργος Μούζος, 31/03/2025 - 09:00
Machine Learning και αποζημιώσεις: Πώς οι αλγόριθμοι επαναπροσδιορίζουν την εκτίμηση ζημιών στα οχήματα; Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκτίμηση της αξίας και του κόστους επισκευής μετά από ατύχημα, προσφέροντας στους ασφαλιστές ακρίβεια, ταχύτητα... Γιώργος Μούζος, 26/03/2025 - 09:10
Η κλιματική αλλαγή δοκιμάζει τον κλάδο αυτοκινήτου: Πώς θα αντιδράσει η ασφαλιστική αγορά; Η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πλέον μελλοντικό σενάριο, αλλά άμεση πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά, ιδιαίτερα στον κλάδο της ασφάλισης... Γιώργος Μούζος, 24/03/2025 - 09:04
Πώς τα usage-based insurance μοντέλα μπορούν να ανταγωνιστούν τις παραδοσιακές ασφαλίσεις; Η νέα γενιά ασφάλισης που αξιοποιεί την τεχνολογία και τα δεδομένα για να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις. Η ασφαλιστική αγορά έχει μπει... Γιώργος Μούζος, 20/03/2025 - 08:58
Χρειάζονται οι οδηγοί νέα ασφαλιστικά προϊόντα για την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις; Πώς οι ασφαλιστές μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων και στην ασφάλιση αυτών; Η ραγδαία ανάπτυξη της... Γιώργος Μούζος, 17/03/2025 - 08:59