Η θερμοπληξία είναι μια επείγουσα κατάσταση αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος, που συνήθως επηρεάζει τον άνθρωπο σε περιόδους καύσωνα. Μια μορφή της θερμοπληξίας είναι και η ηλίαση.
Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν υψηλή θερμοκρασία σώματος-πυρετό, πονοκέφαλο, ζάλη, κόπωση, εφίδρωση, ναυτία, ταχυκαρδία, σύγχυση, κράμπες, και διάφορα άλλα ανάλογα τη βαρύτητα του περιστατικού. Σε ακραία μορφή η θερμοπληξία μπορεί να οδηγήσει σε επιπλοκές και σοκ. Συνήθως μια ελαφριά περίπτωση θεραπεύεται με απλούς τρόπους όπως παραμονή σε σκιερό και δροσερό μέρος, μπάνια με δροσερό νερό, ενυδατική διατροφή, αναλγητικά κ.α. Εάν όμως τα συμπτώματα είναι έντονα και επιμένουν, τότε συνίσταται ιατρικός έλεγχος και πρώτες βοήθειες.
Περισσότερες πιθανότητες θερμοπληξίας και ηλίασης έχουν τα παιδιά, οι πάσχοντες από χρόνια νοσήματα, οι ευπαθείς ομάδες, οι εγκυμονούσες, οι ηλικιωμένοι. Παρόλα αυτά ο καυτός ήλιος δεν κάνει εξαιρέσεις.
Όλα τα συμβόλαια υγείας, όλων των εταιρειών, παρέχουν άμεση πρόσβαση σε πρωτοβάθμια ιατρική φροντίδα, γιατρούς και εξετάσεις για έκτακτα περιστατικά υγείας, στα εξωτερικά ιατρεία των μεγαλύτερων ιδιωτικών νοσηλευτηρίων σε όλη την Ελλάδα, σε δημόσια θεραπευτήρια εφόσον είναι αναγκαίο, επισκέψεις γιατρών κατ’ οίκον με ορισμένες προϋποθέσεις και άλλες παροχές ανάλογα τον τύπο του συμβολαίου. Ιατρικές παροχές εκτάκτων περιστατικών παρέχουν και ορισμένα συμβόλαια αυτοκινήτων.
Εάν ένας ασφαλισμένος, κατόπιν έκθεσής του στον ήλιο, αισθανθεί δυσφορία και συμπτώματα που επιμένουν, θα πρέπει να επικοινωνήσει με τον ασφαλιστικό του διαμεσολαβητή και το συντονιστικό κέντρο της εταιρείας του, ώστε να διοργανωθεί μια ιατρική εξέταση από ιατρό-παθολόγο στα εξωτερικά ιατρεία κάποιου συνεργαζόμενου νοσηλευτικού κέντρου ή κατ’ οίκον ή και να διενεργηθούν εξετάσεις εάν κριθεί ιατρικά απαραίτητο. Συνήθως η υπηρεσία παρέχεται εντελώς δωρεάν ή με ένα ελάχιστο κόστος 10-15-20 ευρώ ανάλογα τις παροχές του εκάστου συμβολαίου.
Καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού προς διευκόλυνση και για χρηστικούς λόγους, παραθέτουμε τα τηλέφωνα των περισσοτέρων εταιρειών που διαθέτουν συμβόλαια υγείας. Οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να έχουν διαθέσιμα τα τηλέφωνα του προσωπικού τους διαμεσολαβητή καθώς και το mobile application που αρκετές εταιρείες διαθέτουν:
- Allianz Hellas: 2109945565 - 2109988116
- NN Hellas: 2109506000
- MetLife Hellas: 8008009999 - 2106127722
- Generali Hellas: 18112 - 2108096100
- Interamerican: 1010 - 2109462000
- Εθνική Ασφαλιστική: 18189 - 2130318189
- Ατλαντική Ένωση: 10234 - 2107454000
- Eurolife FFH: 2109303800
- Groupama: 8001193800 - 2103295111
- ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ΖΩΗΣ: 11555 2310492100 2109304000
- Interasco: 2106793200 - 2109307716
- Συνεταιριστική: 8011007070 - 2109491280
- Μινέττα: 2109307723 - 2109309500
- ERGO Hellas: 2103705325
- CNP Ζωής: 2103279420
- Interlife: 2109334994 - 2310499000
Επιπλέον επειδή βρισκόμαστε σε περίοδο αύξησης των κρουσμάτων της πανδημίας του κορονοϊού και της μετάλλαξης δέλτα, είναι χρήσιμο οι ασφαλισμένοι, να αποθηκεύσουν στο κινητό τους και το τηλέφωνο του ΕΟΔΥ 1135 – 2105212054. Υπάρχουν και περιπτώσεις αδιαθεσίας από θερμοπληξία που τα συμπτώματα μπορεί να ομοιάζουν και να χρειάζεται έλεγχος, συντονισμός και ώριμη αντιμετώπιση.
©Μέντωρ Διαμεσολαβητής