Για να ανανεωθεί ένα ασφαλιστήριο υγείας, είθισται πριν τη λήξη του η εταιρεία να ενημερώνει το συμβαλλόμενο, μέσω ειδοποίησης πληρωμής, για το ασφάλιστρο που θα ισχύει για την επόμενη ασφαλιστική περίοδο, καθώς και για την ημερομηνία πληρωμής του.
Ειδικότερα για τα συμβόλαια υγείας ετήσιας ανανέωσης, και πάντοτε ανάλογα το ασφαλιστικό πρόγραμμα και του τι προβλέπει στην πολιτική του, η εταιρία διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει τους όρους ασφάλισης και τα όρια καλύψεων, για το σύνολο των υφιστάμενων ασφαλισμένων και όχι για κάθε ασφαλισμένο μεμονωμένα. Η τροποποίηση όρων και καλύψεων, εφαρμόζεται συνήθως στη λήξη του ασφαλιστηρίου.
Στην περίπτωση αυτή πριν τη λήξη του ασφαλιστηρίου υγείας, η εταιρία ενημερώνει εγγράφως, το συμβαλλόμενο για τους νέους όρους ασφάλισης, τα νέα όρια καλύψεων και το νέο ασφάλιστρο κάθε προγράμματος, που θα ισχύουν για την επόμενη ασφαλιστική περίοδο. Αυτό ισχύει για το σύνολο των υφιστάμενων συμβαλλομένων και όχι για κάθε έναν μεμονωμένα, όπως προαναφέρεται.
Εάν ο συμβαλλόμενος πληρώσει το νέο ασφάλιστρο μέχρι την ημερομηνία που ορίζεται στην ειδοποίηση πληρωμής, τότε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα ανανεωθεί αυτόματα, χωρίς έλεγχο της ασφαλισιμότητας του ασφαλισμένου και με τους νέους όρους.
Εάν ο Συμβαλλόμενος δεν πληρώσει το νέο ασφάλιστρο μέχρι την ημερομηνία που ορίζεται στην ειδοποίηση πληρωμής, τότε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο λήγει αυτόματα.
Στην ασφαλιστική καθημερινότητα το θέμα της ανανέωσης του ασφαλιστηρίου υγείας με τροποποίηση των όρων ασφάλισης, αποτελεί ένα συχνό ερώτημα των πελατών. Σύμφωνα με την ασφαλιστική νομοθεσία η προφορική και έντυπη προσυμβατική ενημέρωση του πελάτη για το ασφαλιστικό πρόγραμμα είναι υποχρεωτική και συμβάλλει στην κατανόηση του προϊόντος από τον ενδιαφερόμενο.
©Μέντωρ Διαμεσολαβητής