Ένα νέο έγγραφο της Insurance Europe περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να χρησιμοποιήσει τη στρατηγική για τους ιδιώτες επενδυτές (RIS) για να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κατανοήσουν καλύτερα τα επενδυτικά προϊόντα για ιδιώτες επενδυτές.
Όπως αναφέρει η Insurance Europe, η RIS στοχεύει να παρέχει στους καταναλωτές σαφείς, συνοπτικές και συγκρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τα επενδυτικά προϊόντα για ιδιώτες επενδυτές και τα επενδυτικά προϊόντα βασιζόμενα σε ασφάλιση (PRIIPs). Ωστόσο, οι ισχύοντες κανόνες δημοσιοποίησης της ΕΕ καθιστούν πολύ δύσκολο για τους καταναλωτές να συγκρίνουν σωστά αυτά τα προϊόντα: ειδικότερα, να γνωρίζουν εάν ένα προϊόν περιλαμβάνει ασφαλιστική κάλυψη ή παροχές.
Είναι πολύ σημαντικό για τους δυνητικούς ιδιώτες επενδυτές να γνωρίζουν εάν τα προϊόντα περιλαμβάνουν ή όχι αυτά τα πρόσθετα χαρακτηριστικά, καθώς οι οικονομικές εγγυήσεις και η ασφαλιστική κάλυψη που προσφέρουν μπορούν να παρέχουν την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη που χρειάζονται ακόμη και οι μικροί αποταμιευτές, ώστε να συμμετέχουν στις χρηματοπιστωτικές αγορές.
Ως εκ τούτου, η Insurance Europe καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει τις προτάσεις της σχετικά με το έγγραφο βασικών πληροφοριών (KID) για τα «συσκευασμένα επενδυτικά προϊόντα για ιδιώτες επενδυτές & επενδυτικά προϊόντα βασιζόμενα σε ασφάλιση» (PRIIPs) στην RIS, ώστε να καταστήσει τις γνωστοποιήσεις πιο ουσιαστικές και ελκυστικές, και ως εκ τούτου να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις λιανικές επενδύσεις.
Ειδικότερα, η Επιτροπή πρέπει:
- Να ξεκαθαρίσει εάν οι καταναλωτές λαμβάνουν ασφαλιστική προστασία ή όχι.
- Να επιτρέψει τις ψηφιακές γνωστοποιήσεις.
- Να θέσει σωστά το πεδίο εφαρμογής.
- Να εξετάσει και να εξασφαλίσει επαρκή χρόνο για την υλοποίηση.
- Να λάβει υπόψιν ότι η εξατομίκευση υπονομεύει τη συγκρισιμότητα.
- Να λάβει υπόψιν ότι ο διπλασιασμός των πληροφοριών απόδοσης θα προκαλέσει μόνο σύγχυση στους καταναλωτές.
- Να μην αλλάξει τη μεθοδολογία για τον υπολογισμό του κόστους.
- Να λάβει υπόψιν ότι οι αλλαγές στην προσέγγιση των προϊόντων πολλαπλών επιλογών (multi-option products - MOPs) θα αυξήσουν την πολυπλοκότητα.
Διαβάστε εδώ το έγγραφο της Insurance Europe.
Από τη δημοσιογραφική ομάδα του Nextdeal